Prophet '08 knoppen kwaliteit?

Hmm, dit is bij mijn keyboard versie ombouw niet het geval. De LEDs passen prima en de knoppen zitten ook gewoon goed vast. Morgen komen de pot-knobcovers ook binnen dus dan zou 'ie helemaal af moeten zijn.
 
Ik had deze problemen ook niet. Heb je geen nieuwe knoppen bij je encoders gekregen ?
 
Pjoris ik heb een Module versie, daar moest ik de PE knoppen voor 79dollar bij kopen en dat heb ik om 2 redenen niet gedaan, de zwarte voldoen gewoon nog en omdat anders de ruimte tussen de knoppen nog krapper zou worden.
 
daar moest ik de PE knoppen voor 79dollar bij kopen en dat heb ik om 2 redenen niet gedaan, de zwarte voldoen gewoon nog en omdat anders de ruimte tussen de knoppen nog krapper zou worden.
Zodadelijk begin ik nog bewondering te krijgen voor die jongens van DSI. Big business !
 
Mja, dat is ook eigenlijk de 3e reden dat ik ze niet gekocht heb. Ik vind t sowieso een rare gang van zaken dat hele encoder gedonder.
 
Ik heb alle juiste knoppen er nu op zitten en het is een good fit ... maar de oude encoder knopcovers die ik tijdelijk op de pots had ook. Merkwaardig. Bij mij ziet het er nu zo uit in elk geval, ben er erg content mee:

prophetpe.jpg
 
Ja, ik ben er ook erg blij mee. En ik hoop nu vooral dat het afgelopen is met het gezeik. Het feit dat de mensen van de helpdesk en ik nu grapjes maken over de mail en elkaar bij de voornaam aanspreken en smalltalk bedrijven is een ervaring waar ik eigenlijk goed zonder kan.
 
Whaha ja das wel apart :D

Ik dacht eerst dat er iets niet goed was aant board (of dat ik t verkeerd had gesoldeerd) omdat de default Pot instelling Passthru is en dan gebeurd er pas wat als je de pot naar 0 of 100% draait, heb m nu op Jump staan, die passthru setting lijkt me vrij nutteloos of mis ik iets?
 
omdat de default Pot instelling Passthru is en dan gebeurd er pas wat als je de pot naar 0 of 100%
niet helemaal,
passthru is dat de parameter pas verandert wanneer je de pot voorbij de vorige waarde heen draait.
Maw. een erg handige setting, voorkomt het verspringen van values na het bewaren van een patch.
 
ach so, dan zat ik de hele tijd de verkeerde kant op te draaien denk ik :D
Maar ik laat m wel op Jump staan.
 
Ik vind Passthrough in veel gevallen redelijk zinloos zonder visuele feedback. Ik gebruik het wel op mijn Motif XS7 omdat je daar de originele waarde van de pots op de display ziet staan, maar op de Prophet weet je het vaak gewoon niet en lijkt het net alsof 'ie niet reageert soms. Vooralsnog laat ik het dus op jump staan.
 
Heb sinds gisteren ook de PE conversie en meteen een hele tijd zitten spelen. Wat een verschil! De directe feedback van 'lined pots' is superfijn. De synth opent zich zo veel meer. Dit is idd wat de Prophet vanaf het begin had moeten zijn...

Ik ga vanavond alle presets eraf kieperen en heerlijk opnieuw beginnen...:)
 
Ik heb zelf een Poly Evolver (met gare encoders en display) en zit zelf een beetje over de PE upgrade te twijfelen. Ik kan natuurlijk de encoders met DeoxIT behandelen en dan doen ze het een tijd weer goed, dus op zich niet zo'n probleem. En die display is wel te vervangen.

Waar ik over twijfel is of pots wel zo handig zijn. Het voordeel is dat je (afhankelijk van de instellingen) aan de knop zelf al kunt zien hoe b.v. je filter staat (als je een geluid aan het tweaken bent). Het voordeel van encoders is weer dat (als je b.v. switched tussen geluiden) je geen last hebt van verspringen van waarden of 'pickup', dus dat je eerst de pot door de huidige waarde moet draaien voordat die iets doet.

Daarnaast kost die PE upgrade (incl. verzending en import) een aardige smak geld.
 
Op marktplaats staat sinds vandaag een setje ongebruikte, verbeterde encoder boards voor € 125. Die heb ik indertijd ook voor m'n PEK gekocht en die werkten eigenlijk prima. Maar ik heb m'n PEK moeten verkopen; hoop dat ik er snel weer een kan aanschaffen...

Ik heb zelf een Poly Evolver (met gare encoders en display) en zit zelf een beetje over de PE upgrade te twijfelen. Ik kan natuurlijk de encoders met DeoxIT behandelen en dan doen ze het een tijd weer goed, dus op zich niet zo'n probleem. En die display is wel te vervangen.

Waar ik over twijfel is of pots wel zo handig zijn. Het voordeel is dat je (afhankelijk van de instellingen) aan de knop zelf al kunt zien hoe b.v. je filter staat (als je een geluid aan het tweaken bent). Het voordeel van encoders is weer dat (als je b.v. switched tussen geluiden) je geen last hebt van verspringen van waarden of 'pickup', dus dat je eerst de pot door de huidige waarde moet draaien voordat die iets doet.

Daarnaast kost die PE upgrade (incl. verzending en import) een aardige smak geld.
 
Op marktplaats staat sinds vandaag een setje ongebruikte, verbeterde encoder boards voor € 125. Die heb ik indertijd ook voor m'n PEK gekocht en die werkten eigenlijk prima. Maar ik heb m'n PEK moeten verkopen; hoop dat ik er snel weer een kan aanschaffen...
Thanks! Als het een beetje mee zit kan ik volgende week weer lekker tweaken :halleluja
 
Kortom: weer eens contact opgenomen met DSI en ze boden mij de volgende opties:
- Panelboards opsturen en gratis laten vervangen van de encoders; ze gebruiken nu een nieuw type encoder (de naam is me ontschoten maar iets met 'softclick')
- De upgrade naar Potmeter Edition voor gereduceerd tarief ($200 ipv $250) en gratis verzending.

Aangezien ik toch al de PE versie wilde heb ik besloten hiervoor te gaan - volgende week krijgen ze nieuwe voorraad en plaats ik de bestelling.

The soap continues!

heb je na al dat gezeik gewoon moeten betalen voor die PE's om je synth weer werkend te krijgen????

een prophet 08 leek mij wel leuk qua iets analoogs, maar nu niet meer...
 
Iemand enig idee waar ik een paar knoppen (caps) kan kopen voor een evolver desktop?
Ik zou ze bij dsi kunnen bestellen voor +/- $25. maar dat duurt mij te lang en zou liever wat in Ned bestellen. Het liefst een paar simpele kunststof knoppen die passen op de evolver.

bvd
 
Back
Top