Prophet '08 knoppen kwaliteit?

Hmm, na een OS update werkt het goed. Blijkbaar een bug in de 2.0 versie van de software. Vreemd.

Anyway, voor hen met gelijksoortige problemen: download OS 2.3 en VoiceOS 1.5, zet deze op de Prophet en zet de Encoder mode in het Global menu op 'Non-Det'.

Works for me.


blijft vreemd natuurlijk, eerst werkt het goed , en dan opeens niet meer en moet je plotseling een os update doen.
lijkt mij een beetje een softwarematig, tijdelijk lapmiddel.
:mega:
 
Ik haal in elk geval wel het maximale uit mijn garantie en service :okdan: Leuk zo'n nieuwe synth!
 
Een heel informatief forum is www.prophet5.org, over de DSI machines. Daar schrijft ook regelmatig de man die de software programmeert. Kennelijk wordt de 'vertaling' van het signaal van de pots (edit: encoders) aangepast in de laatste OS, waardoor gekke waarden weg worden gefilterd. Lijkt mij idd nog steeds een lapmiddel, want het neemt niet weg dat de pots dus gekke waarden geven. Bij mij werkt het nu met deze update redelijk goed, maar ik heb de PE update nog altijd op het programma staan...
 
klopt,
je kan softwatematig foute codes wegfilteren.
maar je slaat de spijker helemaal op z´n kop,
het is een lapmiddel, tot de encoder zo brak is dat zelfs de software er geen kaas meer van kan maken.
ben wel benieuwd naar het verdere veloop van dit verhaal.

:koffie:


Een heel informatief forum is www.prophet5.org, over de DSI machines. Daar schrijft ook regelmatig de man die de software programmeert. Kennelijk wordt de 'vertaling' van het signaal van de pots (edit: encoders) aangepast in de laatste OS, waardoor gekke waarden weg worden gefilterd. Lijkt mij idd nog steeds een lapmiddel, want het neemt niet weg dat de pots dus gekke waarden geven. Bij mij werkt het nu met deze update redelijk goed, maar ik heb de PE update nog altijd op het programma staan...
 
Zijn er mensen die ook problemen hebben met de PE edities? En weet er
iemand of en wanneer er een MEK PE komt? :mega:
 
Zijn er mensen die ook problemen hebben met de PE edities? En weet er
iemand of en wanneer er een MEK PE komt? :mega:

IK heb ze nu al een behoorlijke tijd (meer dan een maand) en heb er geen problemen mee.. ze voelen nog als nieuw. De PE editie is echt de oplossing voor problemen met de encoders.
 
mek pe editie komt binnenkort eraan, ze hebben wat vertraging opgelopen door uitstock zijnde onderdelen, vertelde dsi me een paar dagen geleden.
prijs zou een beetje goedkoper zijn als de po08 pe editie, ook wel een beetje solderen
men zij september.

kan ni wachten, want ik gebruik de mek nu maar zelf met die rotte encoders, werk teveel op de zenuwen, hoe wel van de sound
 
ik heb m'n board erin zitten, ik moet nu alleen nog R3 op het mainboard jumperen, maar dit is te klein voor mij om te solderen, dus soldering skills omgeving Lelystad zijn erg welkom
 
Ik had een nieuw bord binnen gekregen van DSI, complete knoppenbord is nu vernieuwd, voelt ook anders aan (degelijker).

Al heb ik hem net de deur uit gedaan, ik denk dat dat het knoppeneuvel verleden tijd is.

Zelfs voor mijn 2e hands rack deden ze niet moeilijk en stuurden me een compleet nieuw bord voor 25 dollar.. Das heel schappelijk imho
 
ik heb m'n board erin zitten, ik moet nu alleen nog R3 op het mainboard jumperen, maar dit is te klein voor mij om te solderen, dus soldering skills omgeving Lelystad zijn erg welkom

Zier er idd erg priegelig uit.. maar met een loep met het te doen zijn> ben toch blij dat het bij mijn board niet hoefde... met mijn soldeerbout zou ik denk ik 6 punten tegelijk lossolderen :P
 
Zo het nieuwe PE board zit erin, was nog even schrikken omdat de FW nog op endless stond ipv van fixed, maar nadat te hebben omgezet is hard stop links nu echt altijd 0 en rechts 127, en alle endless controllers zijn nu in stappen, dus clickerdeclik. De nieuwe knoppenset met metalen binnenwerk maakt het af, rubbels aan de buitenkant, superklemkracht echt een robuste feel heeft de synth nu.

Het display is ook een stuk beter als de orginele versie, veel feller (de leds zijn ook feller)

De synth voelt anders, werkt anders en klinkt daardoor (tussen de oren) ook anders
ECHT een aanrader. Ben er super blij mee:luv:
 
Heb je hem ook al geupdate naar de nieuwste OS? Dan heb je nog wat meer functionaliteit in je arps ook (meerdere octaven, random mode, etc).. erg leuk :)

http://prophet5.org/viewtopic.php?t=518
 
ja, ik gebruik hiervan vooral de multimode dus patch1 op ch1 op uitgang 1/2 en patch2 op ch2 op uitgang 3/4 hierdoor is die dus 2 kanaals stereo multitimbraal
 
Heeft de Tetra niet ook van die brakke encoders? Ik heb m'n zinnen op zo'n bakje gezet, maar brakke encoders lijkt me wel behoorlijk vervelend... zeker van een NIEUW apparaat.
 
Mijn prophet is nu ook een pot edition (dankzij lokale TV-reparateur die het soldeerwerkje deed). Mijn paniek moment was dat de mod/pitch wiel niet meer werkten. Terug opengeschroefd, maar connectie zag er OK uit. Dan maar even de de readme gelezen van de OS upgrade - yep, het stond er natuurlijk in. Voor andere slechte lezers:

The wheels need to be calibrated.
  1. Turn the mod wheel all the way off (down), and while also holding the pitch wheel
    off, hold down Global and press the Mod 1 button.
  2. Return the pitch wheel to center, and hold Global and press Mod 2.
  3. Move the Mod wheel all the way on (up), and while also holding the pitch wheel all
    the way on, hold Global and press Mod 3.
Alles OK nu ...

Joris
 
Back
Top