[Moog] Minimoog Voyager

CraZ

..
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
2.749
De naam is inmiddels bekend.. Bob Moog's nieuwe kindje heeft de naam "Minimoog Voyager gekregen.

Morgen krijgen we 'm dan eindelijk te zien.. :p
 
Kopen of niet kopen ??

Kopen of niet kopen ??

Jammer genoeg zijn er nog geen foto's.. alleen maar een erbarmelijk slechte tekening. Maar.. de vraag die me dwars zit..

Heeft het zin om 7500 gulden bijeen te harken voor een Signature Edition van de Minimoog Voyager ?

Is dit bij voorbaat een klassieker.. die zijn waarde tot in lengte van dagen zal behouden.. of is het geldklopperij van Bob.. en kan ik het geld beter in mijn zak houden ?
 
Re: Kopen of niet kopen ??

Re: Kopen of niet kopen ??

CraZ schreef:

Heeft het zin om 7500 gulden bijeen te harken voor een Signature Edition van de Minimoog Voyager ?

Is dit bij voorbaat een klassieker.. die zijn waarde tot in lengte van dagen zal behouden.. of is het geldklopperij van Bob.. en kan ik het geld beter in mijn zak houden ?

Het ruikt wel een beetje naar geldklopperij. De "normale" editie gaat zo'n $ 500 gekoper zijn.... Je zou toch zeggen dat de special edition een soort van bonus moet zijn voor de mensen die er al maanden lang naar toe leefden en die de moeite gedaan hebben een naam te verzinnen.....

Ik had het leuk gevonden als ze een andere naam gekozen zouden hebben, zoals MINIMOOG REBIRTH of MINIMOOG REAKTOR. :p
 
special editions suck ass.

special editions suck ass.

De enige mooie is misschien die platinum supernova keyboard. Die Mpc's zien er verdomd zielig uit, en heb je de special edition van de SL-1200 mkII wel eens gezien? Zwart met gouden afwerking! Misschien leuk voor op de slaapkamer van 'n hele foute pooier.
Nee van mij mag bob die gouden naamplaatjes en verlichte modwheels (kom op zeg) in z'n zak houden, en ik m'n $500,-. (mocht ik ooit 't geld hebben om uberhaubt 'n moog te kopen).
 
Helemaal mee eens !

Helemaal mee eens !

Nou ja.. helemaal..

Special editions zijn leuk en aardig. Maar het gaat mij in de eerste plaats om features en geluid. Als een of andere paint job het enige is om ergens een 'Special Edition' van de maken.. na ja.. laat dan maar zitten.

En trouwens.. alles van AKAI moet lelijk grijs zijn.. dat hoort gewoon zo !
 
Minimoog Voyager

Minimoog Voyager

Na een beetje rondneuzen heb ik de eerste foto's van de nieuwe minimoog voyager gevonden. Hij ziet er errug vintage uit...

voyager.jpg

voyager1.jpg
 
Last edited by a moderator:
Holy Mozes! 8D

Ik heb zojuist een nieuw doel in mijn leven gevonden:
5500 piek bij elkaar grijpen voor een Voyager :p
 
NAMM:

Dscf0101.jpg
 
Ik vind hem alleen een beetje "log" overkomen. Ik vind de originele minimoog beter in verhouding, maar dat kan ook aan de foto's liggen...beetje vierkante kist ;)

Die verschilldende soorten hout die je kan kiezen zijn wel mooi.

Iemand die de limited edition gaat kopen?
 
mmmm, ik ben toch blij dat ik nog net een oude op de kop heb getikt voordat de prijs gaat zakken.
 
Ik wil 'm hebben ja ja ja jaaaahhhhhh

Ik wil 'm hebben ja ja ja jaaaahhhhhh

Zoveel geld voor een monofone bak... maar als ie net zo klinkt als de originele mini weet ik niet of ik me kan beheersen.....
:) :) :) :) :) :) :) :) :)

midisys
 
Het leek onmogelijk om een waardige opvolger te maken... Maar het lijkt er verdacht veel op dat het gelukt is.

Deze gaat op m'n lijstje voor als ik de loterij win.
 
iemand alvast interesse in een mint Moog Prodigy??

want ik ga hem zeker verkopen, zodra ik een voyager te pakken heb, en kan het geld dan zeker gebruiken...
 
10 Vingers ?

10 Vingers ?

Wat is die man eigenlijk aan het doen met die Voyager.. met tien vingers op een monofone synth ? Ach ja.. misschien is er wel een fijne arpeggiator aan boord.
 
ik denk dat de diepte een beetje onduidelijk is maar dat ie z'n linkerhand naar de knoppen beweegt.....vast door een zwoele stem in z'n geest die hem dat beveelt! ;)

Olaf
 
De Moog is wel een synth die je een maal koopt
en (net als de minimoog) en nooit meer weg doet.
zeker nu het beestje Midi heeft.
 
Hee jongens, ik ben een beetje vergeten hoe een MiniMoog ook weer klinkt! Sorry, ik weet dat ik nu aan de schandpaal wordt genageld..
Is dat bijvoorbeeld ook dat snerpende geluid wat je soms hoord bij nummers van Dr Dre? Zo'n hoge zaag die door alles (muziek) heen komt?
Kan iemand is een paar songs noemen waar de moog overduidelijk wordt gebruikt?


Hmm.. Maar is tegenwoordig de Nordlead niet verschrikkelijk veel beter voor hetelfde (bijna dan) geld?
Okeee, het is en blijft VINTAGE natuurlijk...


Arv
 
zeg boost, ik heb er hier al weer eentje ruim 3 weken staan hoor!
en geen plannen 'm te verkopen.

de nordlead is een prima synth, maar zeker geen minimoog. dr dre ken ik niet, dr oetker is meer uit mijn tijd, maar de minimoog wordt nog steeds veel gebruikt. het lijkt wel of er warme lucht uit de speakers komt, als je een mini-bass hoort. vind ik.
qua geluid blaast-ie bijna alles weg, inclusief andere oude analoge synths. en over va hoeven we het al helemaal niet te hebben. dat wil niet zeggen dat-ie beter is, het gaat er maar om wat je zoekt in een apparaat.
 
Back
Top