[Moog] Minimoog Voyager

sorry, ik zei boost maar bedoelde synic (komt door het plaatje, had niet op de naam gelet.)
 
met al dat verlangen naar de voyager, wat denken jullie: zou er nog iemand geïnteresseerd zijn in een minimoog (stabiel en in perfecte staat), als ik 'm op marktplaats zet?
 
Laten we hopen dat als ie uitkomt hij ook een beetje leverbaar wordt. Een aantal jaren terug is er ook een Minimoog uitgekomen, als je die wilde hebben moest je eerst aanbetalen en dan kon je een half jaar gaan zitten wachten tot de fabrikant voldoende geld had om de onderdelen te kopen...........

groeten

Basicsys
 
Origineel geplaatst door leo
met al dat verlangen naar de voyager, wat denken jullie: zou er nog iemand geïnteresseerd zijn in een minimoog (stabiel en in perfecte staat), als ik 'm op marktplaats zet?
Leo, ik dacht dat je deze keer je minimoog nooit meer weg zou doen!? :confused:
 
Ik ken in ieder geval al wel 1 iemand die een minimoog wil hebben en die daar best wat geld voor wil neertellen dus volgens mij hoef je em niet eens om marktplaats te zetten :)
 
Ola!

Een update op de Voyager! Van Mark Pulver op Analogue Heaven mailinglist!

I just got permission to share this:

- The front panel filter mode switch has been changed. Instead of 2/4 pole, its dual lowpass (parallel in stereo), or lowpass/highpass in series. This way you can actually create a bandpass or highpass in this mode. :) The filter is still switchable 12/24, it's just been moved to a menu function.

- The back panel is switching over to mostly control and gate inputs - and a multipin connector for CV outs is added. :)

And, to add the typical Pulver tease... There's more, but I can't share it yet. :)


Mark
Dat schakelen van het filter naar een dual lowpass is erg interessant en, met de Sherman Filterbank in het achterhoofd, is het in serie schakelen van twee type filters erg gunstig om mooie filter karateristiek te verkrijgen. ( Sherman heeft dat overgins erg mooi en gebruikers vriendelijk verwerkt in de filterbank. zie http://www.sherman.be/extras/manual2en.pdf )
Verder gebruik ik persoonlijk de schakelaar om je filter 12 of 24 dB te maken weinig, dus dat dat in een menuutje zit vind ik persoonlijk niet erg. Het is tof dat er nog meer nieuwe dingen gaan komen. Het was al een gave bak, en nu wordt ie nog gaver. Bob, go go go!
 
Eventjes een persbericht van de 2 juli op Harmony Central. Hierin wordt uitvoering beschreven wat het nieuwe parade paardje van Bob Moog allemaal in huis heeft.

http://www.harmony-central.com/Newp/2002/Voyager.html

Lekker overzichtelijk de specs op een rijtje.
 
de minimoog w gebruikt.....

de minimoog w gebruikt.....

Origineel geplaatst door Arveyman
Hee jongens, ik ben een beetje vergeten hoe een MiniMoog ook weer klinkt! Sorry, ik weet dat ik nu aan de schandpaal wordt genageld..
Is dat bijvoorbeeld ook dat snerpende geluid wat je soms hoord bij nummers van Dr Dre? Zo'n hoge zaag die door alles (muziek) heen komt?
Kan iemand is een paar songs noemen waar de moog overduidelijk wordt gebruikt?


Hmm.. Maar is tegenwoordig de Nordlead niet verschrikkelijk veel beter voor hetelfde (bijna dan) geld?
Okeee, het is en blijft VINTAGE natuurlijk...


Arv


helllo...heir zijn 2 nummers waar de minimoog overduidelijk gebruikt worden, het wordt veel gebruikt voor GFUNK....Snoop Dog-What's My Name en ik denk dat bij BRocka-What About Us? ook een minimoog is. Als iemand beter weet mag mij altijd zeggen..

Ik weet niet of dat verscheurend zaaag geluid bij dr.dre ook moog is? Denk van wel.
 
ziet er mooi uit, maar die prijs!! HAHAHA! Hoe veel kostten al die analoge monosynths ook al weer toen ze voor het eerst uitkwamen? (nou ja, ik was er zelf niet bij maar van horen zeggen toch een stuk minder dan nu) Die prijs is toen doordat ze niet meer gebouwd werden en plotseling weer razend popuiair werden opgeblazen en nu bouwen ze weer nieuwe die NOG MEER kosten! ra ra Wat klopt hier niet? (en dan is 'tie nog monofoon ook)

Misschien is het wel heel zeldzaam hardhout?
 
Nou ja, als je even bedenkt dat meneer Moog een analoge synth aan het bouwen is waarbij heel veel controllers via midi (dus digitaal) aanstuurbaar zijn is het op zich al een hele prestatie.

Want toen Arp dit probeerde gingen ze failliet en ook dat die Alesis Andromeda nou niet echt goedkoop te noemen is (en IMO nog niet klinkt ook nog)
 
bedoelen jullie deze??

let trouwens ff op de personal handtekening van de man himself.. ik sta ook nog op de foto met hem .. :halleluja

ik heb er trouwens ook ff meegespeeld, best leuk dingetje... 8o)
minimoog.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Vond deze ad op MS in Köln

BIETE Synthesizer Studio Electronics SE-1 Midi Minimoog 09.07.02

3 analog VCO"s Waveforms: triangle, sawtooth and variable width square. Osc2&3 sync to Osc1. Noise generator. LFO 3 LFO"s Waveforms: triangle, sawtooth, reverse sawtooth, square, noise, random. Controls: delay, key trigger, phase, and midi sync. VCF 2 analog filters: 24db Lowpass (classic Moog) 4 ROM Banks (396 locations), 4 RAM Banks (396 locations) siehe http://WWW.VINTAGESYNTH.COM/N eupreis 2200,-EURO für 1050,-EURO

stefan schroeder aus 50374-erftstadt, Tel: 022355429


beetje aan de dure kant dus die Voyager....

(en wie haalt die midi Moog op? ;))
 
Origineel geplaatst door leo
mmmm, ik ben toch blij dat ik nog net een oude op de kop heb getikt voordat de prijs gaat zakken.
:kimono: He leo, dan heb je dat verkeerd gedaan als de prijzen gaan zakken. had je even moetn wachten, maar troost je, de prijzen van 2de hands mini's zijn in een rap tempo aan het stijgen. John:okdan:
 
Origineel geplaatst door The Q
Vond deze ad op MS in Köln

BIETE Synthesizer Studio Electronics SE-1 Midi Minimoog 09.07.02


beetje aan de dure kant dus die Voyager....

(en wie haalt die midi Moog op? ;))
Ik ben een enorme Studio Electronics fan, maar een SE-1 is geen Minimoog. Een syntecno is ook geen TB-303.

Als het nu de SE Midimoog is ga ik hem nu ophalen... Dat is namelijk wel een echte Mini
 
Back
Top