[Elektron] Machinedrum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Machinedrum

Machinedrum

Als je elektron zelf moet geloven is dit de eerste echt interessante drumbak sinds het uitkomen van de 909. Luisterend naar de demo mp3's zou dat best eens waar kunnen zijn.. al zegt zo'n demo natuurlijk niet zo heel veel.

Het wordt in mijn ogen wel eens tijd voor een nieuw soort drumbak.. want anders hoor je écht alleen maar 909.

Maar waarom is alles toch zo ontzettend duuuur.
 
Craz, zullen we als Elektronfriend er nu al eentje bestellen met serienummer < 100 ....... Special edition......

Aaaaaaargh.............
 
Pijn in mijn achterzak

Pijn in mijn achterzak

Aiiiiii,

Zullen we er dan meteen een SIDstation bij bestellen (eventueel zonder SID.. ik heb er nog wel een paar liggen.. hehe).
 
Niet doen !!!!

Niet doen !!!!

Deze heeft erug softe geluiden en is tevens zeer beperkt.
Maar het hangt natuurlijk van jou muziek stijl af.

Er is ook een soort gelijk model van een ander merk de kast is geel. Ik weet alleen niet meer hoe deze heet.

De site www.drummachines.org doet t namelijk niet.
 
Drumbakken

Drumbakken

Het hangt sterk van de muziek af die je maakt. En ja.. wij gebruiken een hele berg drumbakken.. eentje is nooit genoeg ;)

TR909 - Ja.. die kick (plus hihats, rim, clap, snare)
TR707 - De mooiste clap (plus open hihat, rim en snare)
TR606 - Noise !! (snare, hihats, cymbal) + Sherman Filterbank
Drumstation - Voor de 808 geluiden (Kick, Cowbell, hihats)

Veel techno live acts werken alleen maar met gesamplede drums, die ze dan sequencen met een MPC. Wij hebben de drumbakken liever op het podium staan.. dat tweakt wat makkelijker :p
 
Laatst gewijzigd:
Mijn Techno act heeft een jomox xbase en voor hihats and claps de a3000 :)

Meer geld had ik nie :(
 
uit mijn Kawai XD5 en de micromodular kan ik toch erg fijne drumsounds halen ;)

Olaf
 
hep er ooit 400 piek voor betaald 2ehands.....goeie prijs denk ik..

zie er nu nog 1 op marktplaats.nl tekoop voor 600:

http://www.marktplaats.nl/printbody...e&ID=808&tr=kawai~XD&tk=alle&pr=alle&bo=e&wp=

erg leuk bakkie, 8 outs, zit de engine van de K4 in, dus ringmodulator, 2 resonante filters per patch die je ook nog eens parallel of serieel kan schakelen....cutoff en res hebben maar beperkt aantal stappen......soundset is een combi van kraftwerk achtige electro sounds (808 en zaps enzo) en jaren 80 Jam&Lewis sounds (je kent ze wel, janet jackson remixen enzo)

Olaf
 
Ik wil nog wat zeggen over die machinedrum van elektron.

Ik heb hem nog niet gehoord, maar wil wel zeggen dat ik die potmeters maar niks vind. Ze zitten niet eens vast aan de behuizing, dus ik ben benieuwd hoe snel die eraf vallen.
 
op de nieuwste keys -CD staat een audio demo, tamelijk uitgebreid...moet zeggen dat ie erg lekker klinkt....maar persoonlijk vinnik em iets te duur....

als er liefhebbers zijn kan ik wel ff een mp3'tje van die audio demo maken

Olaf
 
Die mp3tjes van de electron site klinken wel cool op m'n computerboxjes hiero. Toch ff thuis luisteren op m'n monitors...

Het is in ieder geval meer dan 'n drumcomputer. Het is 'n drumsynthesizer, en dan 'n hele stoere. Hij is schreeuwend duur, maar probeer maar 'ns andere bakken te vinden waar je hetzelfde mee kan. Dan zit je al gauw aan 'n MPC + micromodular of andere VA. Da's samen ongeveer net zo duur, en lang niet zo snel te editen. Maar ja, als je al 'n sampler en 'n paar synths hebt is die prijs toch moeilijker te rechtvaardigen. Maar hij lijkt me ZO LEUK om mee te spelen!

Als ik toch eens rijk was...
 
Een drumcomputer als geen andere..

Een drumcomputer als geen andere..

De MachineDrum SPS-1 kost een aardige duit (€ 1350).. maar die prijs is in mijn ogen best te rechtvaardigen.

Elektron is een klein bedrijf. De oplage van de machinedrum is laag.. dus het productieproces kan niet heel ver geoptimaliseerd worden (zoals dat bij mainstream producten wél kan). De toewijding van de makers is groot.. en ze zijn continu in de weer om het OS zo goed mogelijk te maken/houden.

Je krijgt voor die € 1350 een heel complete drumsynth, die de synthese/klankopwekking van alle klassiekers in zich heeft. De demo's spreken wat dat betreft voor zichzelf.

Waar niemand de afgelopen 10 jaar iets interessants op de markt heeft gebracht op drumgebied (wacht effe.. misschien dat de ER-1 van Korg wel grappig is), brengen de makers van de SIDStation iets op de markt wat eigenlijk meteen al een klassieker is.
 
Het schijnt dat er nogal wat 'radio' uit de MachineDrum komt.

Je kent het wel. Dat je ineens een russische zender hoort uit een speaker of mengpaneel. De MachineDrum heeft er dus ook last van. Meerdere mensen zijn erover aan het klagen.

Een gate kan helpen, maar dat wil je eigenlijk toch niet...
 
Hmm.. heel vreemd

Hmm.. heel vreemd

Dat moet je natuurlijk niet hebben ! Hopelijk heeft het iets te maken met het niet goed aarden van de machinedrum.. want als het echt een probleem is van de hardware, dan worden er een hoop mensen niet zo vrolijk.
 
Nu schijnen er ook al bij veel gebruikers de pots het te begeven. Al met al er slordig voor zo'n dure bak.

Maar goed. Die pots zijn te vervangen, maar dat wil je eigenlijk alleen maar doen bij vintage synths en niet bij splinter nieuwe bakken.

Elektron, eventjes wat steekjes laten vallen! Dat kan eigenlijk niet als je nog zo jong bent!!
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top