[Elektron] Machinedrum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door divi
de mijne zijn ook in 1 kleur, donker grijs geloof k
zit naar die fotos te kijken op de site, en bij de 2e (onder showroom) zijn ze wel in 1 kleur

denk trouwens niet dat je veel waarde moet hechten aan die pics, kan een pre productie model zijn, of gefotowinkeld

Bij mij zijn ze nu ik ze goed onder het licht houdt ook donker grijs tegen zwart aan ...
Hoe zien de nieuwere knoppen eruit ?
 
Dat ding is elke cent volkomen dubbel en dwars waard. Ja, mijn TB303 vind ik aan de dure kant en die zou eigenlijk wat minder moeten kosten, maar mijn MD is zijn gewicht in goud waard.

Niks te duur en als je hem voor 1000 euro 2e hands op de kop kan tikken; gelijk doen. Je moet inderdaad investeren in dat ding (dus niet alleen financieel maar ook wat tijd er instoppen)...maar dat krijg je wat mij betreft dubbel en dwars uitbetaald.
 
Origineel geplaatst door D-mike-E
Ik weet wat ie kan en daarom onderschat ik hem ook zeker niet. Feit blijft dat het een hoop geld is voor een plastic kastje met een printplaat en een paar weak ass knopjes. Precies hetzelfde geldt voor de Mono.

Origineel geplaatst door D-mike-E
Klopt, de mono is van weak ass plastic. Excuus. Maar feit blijft dat Elektron duur is voor wat ze bieden.

Origineel geplaatst door D-mike-E
Als jij denkt dat de knoppen van de Mono niet van plastic zijn dan laten we dat lekker zo
Die dingen lijken al af te breken als je er naar kijkt.

Volgens mij is hier één ding duidelijk: je hebt nog nooit een Elektron synth gezien, gevoeld of gehoord maar
je weak ass brein heeft er wel al een mening over gevormd die iedereen moet weten. :stupid
 
Nog ff 1 pattern waaruit je kan concluderen dat de MD meer kan als alleen Drum / Percussie.
En vooral niet te vergelijken is met andere drum computers :)

 
Hmm het ziet er naar uit dat de mensen die zelf een Machinedrum hebben, hem zwaar verdedigen :confused:
Dat moet ook wel met zo'n prijskaartje ..
:D

Het spijt me wel maar ik vind +/- 1000 Euro voor een drumbak toch echt :stupid
 
Origineel geplaatst door Bass


Het spijt me wel maar ik vind +/- 1000 Euro voor een drumbak toch echt :stupid

en dat gaat naar mijn mening helemaal op voor de 909

wat denken julie trouwens dat de md uiteindelijk zal gaan opbrengen tweedehands...
zo'n 700/750?
 
Eigenlijk is het wel een beetje raar. We geven veel euro's uit aan synths en effectbakken van hoge kwaliteit, maar drums moeten om een of andere reden minder kosten. Terwijl we deze eigenlijk zo'n beetje in iedere track gebruiken en terwijl dit niet geldt voor alle synths.
 
Origineel geplaatst door BananaWorld
Eigenlijk is het wel een beetje raar. We geven veel euro's uit aan synths en effectbakken van hoge kwaliteit, maar drums moeten om een of andere reden minder kosten. Terwijl we deze eigenlijk zo'n beetje in iedere track gebruiken en terwijl dit niet geldt voor alle synths.
ja ik snap het ook niet hoor. je 'ritme sectie' (vind drumbak zo beperkt klinken) is toch even belangrijk als de rest van je gear. zeker voor dance georienteerde muziek. kan me wel voorstellen dat voor iemand die blij is met samples, waar niet teveel aan getweaked moet worden, een MD overkill is. maar voor wie ook voor de drums echte synthese wil, is het een topper.

nu ja, t is nu wel duidelijk dat de MD'ers hier aanwezig er helemaal weg van zijn (op een enkeling na die m verkocht heeft...)
 
Origineel geplaatst door Bass
Hmm het ziet er naar uit dat de mensen die zelf een Machinedrum hebben, hem zwaar verdedigen :confused:
Dat moet ook wel met zo'n prijskaartje ..
:D

Het spijt me wel maar ik vind +/- 1000 Euro voor een drumbak toch echt :stupid


Daarom gooi ik ook alleen maar wat olie op het vuur. }:|

Ik heb zelf zo'n ding niet en kan dus ook niet precies dromen hoe hij eruit ziet of waar hij precies van gemaakt is. Wat ik wel weet is dat ik de Mono 'gevoeld' heb, en de bouw van dat apparaat is zwaar onder de maat. Zeker voor die prijs. Met de Euro lijkt alles goedkoop maar we hebben het over een synth (zonder toetsen) van zowat 2.500 gulden!

Hetzelfde geldt voor de Drummachine. Gave bak! Dat voorop. Maar het ging nu even over de prijs. En dan vind ik (nieuw) tussen de 2.500 en 3.000 gulden voor een drumbak een hele hoop geld!

Dan gaat een vergelijk met hoevaak je een synth gebruikt en hoe vaak een drumbak, totaal niet op. Een gewone synth kan namelijk óók vette drumsounds genereren. Als je de sequencer weg denkt is een drumbak eigenlijk een beperkte synth. Dus ja, voor een synth ben ik bereid meer uit te geven... maar ook niet de hoofdprijs. Het zijn namelijk tegenwoordig (bijna) allemaal software-dozen.

En of ik een weak ass brein heb... ach... internet.
 
Origineel geplaatst door D-mike-E
Als je de sequencer weg denkt is een drumbak eigenlijk een beperkte synth.

OF gewoon een beperkte sampler waar alleen maar drumsounds uit komen IDD...8>
 
Origineel geplaatst door Bass
OF gewoon een beperkte sampler waar alleen maar drumsounds uit komen IDD...8>
Vind jij een minimoog ook een beperkte sampler waar alleen maar een minimoog kit in zit?
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Vind jij een minimoog ook een beperkte sampler waar alleen maar een minimoog kit in zit?


Deze snap ik niet helemaal.

Sommige drumbakken hebben een eigen klankopwekking (bv. 909) en andere zijn inderdaad sample-players (bv. R8 ), of natuurlijk een combinatie van beide (bv. Airbase).

Wat heeft dat met een MiniMoog te maken?
 
Origineel geplaatst door divi
oeverloze discussie jongens, wie gaat nu bepalen of iets te duur is of niet? en belangrijker, of het voor MIJ of JOU te duur is?

Nou, wat dacht je van een vergelijk met producten uit de markt of een combinatie daarvan?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top