Welke sampler ?

Welke sampler ?

  • Akai S2800/3000/5000/6000

    Stemmen: 38 28,6%
  • Yamaha A3000/4000

    Stemmen: 34 25,6%
  • Emu E4XT/4000/etc.

    Stemmen: 24 18,0%
  • Roland VP-9000 (Variphrase)

    Stemmen: 1 0,8%
  • Kurzweil K2500/2500R

    Stemmen: 5 3,8%
  • Software Sampler

    Stemmen: 23 17,3%
  • Sampler.. wat is een sampler ?

    Stemmen: 8 6,0%

  • Totaal aantal stemmers
    133

CraZ

..
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
2.749
Hee Mensen.. welke sampler gebruik je.. of zou je willen gebruiken.. ?
 
Controllers

Controllers

DAT is nou een mooie feature. Vrij toewijsbare Midi controllers. Wij gebruiken zelf AKAI samplers.. en hoewel we daar ontzettend tevreden over zijn.. is het gebruiken van een externe midi-control box bij deze apparaten niet al te gemakkelijk.
 
a3000

a3000

Ik heb een hd in mijn a3000 en ik vind programma's als Bzone een 8e wereldwonder. Dit scheelt echt duizend stappen en je houdt je knoppen nog mooi heel.
 
rookie using mpc2000

rookie using mpc2000

Nou ben ik een rookie met produceren met studio apparatuur.. en gebruik een MPC2000... niet alleen snap ik de ballen van al het technische gedoe over controllers enzo.. maar ook heb ik nu (nog) geen drang of behoefte om meer techniek toe te passen dan ik al doe.. ik gebruik recycle om een wavefile (vaak een reeks aanelkaargeplakte loopjes) te cutten.. en met een leuk proggie voor de MPC maak ik er een MPC program van.. die laad ik in de MPC en voila alle samples liggen onder de knoppen..

niet alle samples zijn zuiver gecut.. maar dat kan je in de MPC nog doen.. ik houd ook wel van rauwere techno dus het hoeft allemaal niet zo gelikt..klikjes en tikjes mogen best.. komt industrieel en oud over..

voorbeelden van een MPC2000 met alleen maar samples:

http://www.theroundtable.nl/djsirjamez-livinglarge.mp3

ik edit mijn uiteindelijke productie in wavelab natuurlijk
 
Bzone

Bzone

Boost ik werk nog niet zoveel met mijn sampler omdat ik al moeite heb met mijn virus. Maar misschien dat als de advanced features geenabled zijn dat er daar dan wel iets tussen zit voor een sequencer.
 
Craz of Twin-x?

Craz of Twin-x?

Dank je boost.

Hee Jamez dat was een zeer vette track mijn comlimenten.
Mijn niet complimenten over deze track was dat t te lang duurde.

Ik hoop dat ik dat mag zeggen :)
 
All the fever.. without the Virus

All the fever.. without the Virus

Het blijft een mooie spreuk van Altoids.. maar dat even terzijde.

Ik heb geen Access Virus.. mede omdat ik er niet echt warm of koud van wordt. Ja, ik moet toegeven dat de Indigo een leuke bak is om mee te spelen.. maar het feit dat het allemaal DSP driven is.. en je er toch een klein vermogen voor moet neertellen, is voor mij genoeg reden om er toch maar van af te zien.

Je moet keuzes maken.. ik had het er gisteren nog met JB over.. ons verlanglijstje (concrete plannen.. geen gedroom) is gewoon te groot:

- Elektron SIDstation
- Elektron Machinedrum
- Roland TR-808
- Oberheim OB-Mx
- Spectral Audio Syntrack
- Doepfer A100 Modular
- Een 2e Studio Electronics ATC-1 (of toch een Omega2)
- Een 2e Mackie 1604 VLZ (om de 1402 te vervangen)

.. en dat is alleen nog maar wat ik nu even tussen neus en lippen door weet te bedenken.
 
S3000XLlarge.gif

S2000large.gif



Akai S3000XL en S2000
Als gereedschap de 3000XL: 10 uitgangen (incl dig.) , betrouwbaar, neutrale sound, zeer flexibel, uitwisselbaar.
nadelen: matig filter (ik ga er nog een tweede filterboard inzetten) en er kan maar max. 500 mb aan SCSI-HDruimte worden gebruikt/geformatteerd (per ID).

Vooral in combinatie met MESA en Soundforge erg praktisch.
De S2000 wordt alleen gebruikt voor de (reeds op de 3000 voorbewerkte) stereo-pad o.i.d.
 
Ik heb veel met een S2800i gewerkt. Verder natuurlijk met de S3000xl en de MPC2000xl. Ik heb ook ooit met een EMU gewerkt.

Persoonlijk vind ik de interface van Akai mega handig. Ik heb nooit met een Yamaha sampler gewerkt en dat vind ik jammer. Misschien dat ik een keertje bij een van jullie wat kan komen proberen. (Zelfde geld voor de Virus).

Eventjes over de commodore 64:
Die hebben we nog wel een paar, maar ik vind een SIDstation makkelijker en betrouwbaarder. Lekker makkelijk via de MPC programmeren en mega betrouwbaar live.
Verder hou ik erg van Elektron. Ik vind dat ze goed bezig zijn. Als iemand er nog eentje kan krijgen dan moet je het eventjes melden.

De Doepfer A-100 wordt waarschijnlijk volgende week door mij aangeschaft. Tenminste.... Als Martijn van Music-house ze op voorraad heeft...... :{

De Spectral Audio is al aangeschaft, maar die moeten we nog op gaan halen! Toch mooi, een Neptune, Protone en een Syntrack samen in een rack....
 
a 100

a 100

Ik ben heel benieuwd. ;)

en die yamie en virus mag je wel een keer proberen van mij.

( jamer dat er geen synth uitleen bieb is ofzo)
Kunnen ze toch ook met dure schilderijen toch.
 
Sampler?

Sampler?

Ik ben de gelukkige eigenaar van een Yamaha A5000 en heb daarnaast nog 2 apparaten die welliswaar geen echte sampler pur sang zijn, maar die wel samplingfuncties hebben: de CS6x en de RS7000. Daarnaast staat de nieuwe Yamaha Motif op m'n verlanglijstje. De A5000 is een van de beste samplers naar mijn bescheiden mening, maar ik ben het met andere mensen eens dat de scsi wel iets sneller had kunnen zijn, ik ben compleet aan de koffie verslaafd geraakt door dat ding :-)

Leon
 
rs7000

rs7000

vertel eens wat meer over die rs7000 doet ie wat je verwacht?
ik had de su700 en dat was een machtig bakkie..!
 
De RS7000 is eigenlijk een soort van combi van de Rm1x en de Su700, maar op allebei de gebieden verbeterd (volgens Yamaha, ik ken alleen de Rm1x en heb nooit een Su700 gehad). Het ding klinkt perfect, zelfs m'n oude RM1x songs en patterns klinken beter op de RS7000. De sampler die erinzit is erg goed en doodsimpel in het gebruik. Er zitten lekker veel knoppen op voor realtime manipulatie van het geluid en een erg lekkere master effects sectie (3 bands compressor, Filters, isolator, ring modulator etc). Uitermate geschikt als hardware sequencer (2 midi interfaces + 16 kanalen interne TG). Er zitten heel veel losse phrases in, om je eigen patterns te maken als je zoals ik een beetje lui aangelegd bent ;) en de bijgeleverde demos (een stuk of 70) zijn allemaal van erg hoge kwaliteit. Er zit scsi op (en deze is een stuk sneller dan de meeste andere Yamaha's) en smartmedia memory modules. De synth engine is vrijwel dezelfde als de nieuwe Motif, alleen is deze in de RS7000 gebaseerd op 2 elements per voice (4 bij de Motif). Ik ben er in ieder geval erg blij mee!

Leon
 
Kwanta Kosta????

Kwanta Kosta????

Ik heb er Hfl 3456 voor moeten neertellen (officieel zou 'ie 4066 moeten kosten). Ik denk dat'ie nog wel wat in prijs gaat zakken, maar ja, als je de eerste wilt zijn, dan betaal je dat (volgens een heleboel mensen, inclusief Yamaha Nederland) was ik de eerste in Europa die zo'n ding heeft :-)

Leon
 
Back
Top