Akai S612/S700 quickdrive, riemen en gedoe?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.716
Locatie
Streek rond Herentals - België
Hoi, heb vanavond 2 S612 drives proberen tot leven te wekken, en een S700 Een S612 blijft dood. De andere kreeg een nieuwe riem en draait maar lijkt niet op te houden met 'zoeken' (S612 heeft geen display tot betekenis, enkel een led die brandt 'LOAD' S700 leek een foute riem te hebben, deed het af en toe - vaak 'disc error' - deed 't daarstraks niet meer - motor draaide niet, heb 'm een verse brede riem gegeven van een tascam 4 track, die leek juist qua maat. Hij doet het maar ook disc error. Nu vraag ik me af: is er kans dat hij zelf geSAVEde discs wél leest als ik ze dan vervolgens niet in een andere drive duw? iemand nog n tip? Deed al wat huiswerk maar begrijp dat 't faulty obsolete spul is, maar wou zo graag horen wat er op de 10+ discs stond die ik had bij zo'n S612 enz.
 
Misschien wel een idee voor de S700 - is dat een beetje te doen? Ik zie precies nogal veel gedoe met de computer om 't werkende te krijgen en ik ben echt een leek met windows (mac sinds 2002) als 't niet op os werkt (zoals 't geval met de gli card voor de Rx5 en de verdomde firmware van de Kordbot)
 
ja klopt, die riemen heb ik gisteren geplaatst in 2 MD280's en één bleef dood, de andere draait maar blijft zoeken. Die riemen zijn korter en veel dikker dan wat er in zat, en console5 antwoordt dat ze er geen andere hebben, behalve die platte die de S700 nodig heeft.
Misschien moet ik nog eens proberen te saven met een md280 en dan zien of ie 't kan lezen. Niet aan gedacht, ook zo'n groot ding, die toaster...
 
Misschien wel een idee voor de S700 - is dat een beetje te doen? Ik zie precies nogal veel gedoe met de computer om 't werkende te krijgen en ik ben echt een leek met windows (mac sinds 2002) als 't niet op os werkt (zoals 't geval met de gli card voor de Rx5 en de verdomde firmware van de Kordbot)

Tja gotek is verschillend per aparraat. Ff googlen.
moeten die koppen niet ook schoon worden gemaakt?
 
ik had de koppen schoon gemaakt met ipa. Geen verschil, mss had ik ze moeten demagnetizen ook.
Heb een gotek besteld met 8 gb usb op ebay. We zien wel.
 


Je moet wel hxc firmware op de gotek zetten.

Ik heb later nog een oled erin gezet voor mijn ensonig mirage.
 
Misschien overbodige info, maar een Gotek gaat niet zomaar 1-op-1 in plaats van een QD drive. Om te beginnen is het al een hele andere connector (zowel mechanisch als elektrisch). Daarnaast heeft zover ik weet alleen de HxC firmware ondersteuning voor QD (die heb ik zelf helpen beta-testen), dus die zul je er dan nog in moeten flashen. Extra tip: de HxD QD images verschillen per merk, omdat de signaaltiming van de drives per merk verschilt. Kies dus de juiste images.
 
blijkbaar zijn er meerdere gotek oplossingen, ik heb die gekozen met 't zwart scherm ipv de leds :verkoght:
 
Misschien overbodige info, maar een Gotek gaat niet zomaar 1-op-1 in plaats van een QD drive. Om te beginnen is het al een hele andere connector (zowel mechanisch als elektrisch). Daarnaast heeft zover ik weet alleen de HxC firmware ondersteuning voor QD (die heb ik zelf helpen beta-testen), dus die zul je er dan nog in moeten flashen. Extra tip: de HxD QD images verschillen per merk, omdat de signaaltiming van de drives per merk verschilt. Kies dus de juiste images.

Heb het filmpje bekeken. Is idd niet de gemakkelijkste gotek hxc fit maar het kan wel.
 
ja klopt, die riemen heb ik gisteren geplaatst in 2 MD280's en één bleef dood, de andere draait maar blijft zoeken. Die riemen zijn korter en veel dikker dan wat er in zat, en console5 antwoordt dat ze er geen andere hebben, behalve die platte die de S700 nodig heeft.
Misschien moet ik nog eens proberen te saven met een md280 en dan zien of ie 't kan lezen. Niet aan gedacht, ook zo'n groot ding, die toaster...

Vreemd. Ik heb dit zelf zo'n 2 jaar geleden gedaan en ging gewoon in een keer goed. Wel een beetje gepiel om die riem er op te krijgen. Zeker weten dat je dit goed gedaan hebt?

Kan me niet meer herinneren of die nieuwe riem echt afweek van het origineel. Er schijnt behalve de riem weinig kapot te kunnen aan de MD280. Als je nog niet hebt geprobeerd te saven en dat weer terug te lezen zou ik dat wel doen ja.

Als je gewoon een oplossing wil voor opslag is Gotek natuurlijk de way to go. Voor de Akai S612 is er een kant en klare oplossing van Hideaway Studios trouwens.
 
De originele riem is amer een elastiek dik, de geleverde was een vette, ook vierkant dus echt een heel verschil tov origineel. Is ook korter, levert dus vast veel meer weerstand en trek op de assen. Ik heb er een foto van, naast elkaar. Zoals ik al zei, hij doet 't, ik zie enkel de kop continu lopen over de disc, opnieuw en opnieuw. Als je de polie (riemschijf voor NL) bekijkt qua inkeping, zie je dat de geleverde echt belachelijk is. Anyway. De S700 doet een poging en zeg tdan 'disc error' (of was 't read error)

foto om verschil te tonen;

Click image for larger version  Name:	IMG_4976.jpg Views:	0 Size:	42,9 KB ID:	3782907
 

Attachments

  • IMG_4976.jpg
    IMG_4976.jpg
    42,9 KB · Bekeken: 151
Heb de gotek binnen voor de s700. Als die ellendige keelontsteking me nu eindelijk eens uit r greep haalt kan ik volgende week ermee aan de gang om te plaatsen.
ivm de 612 is er ook nog een andere mod maar denk,dat die te maken heeft met voicing. Ik lees t eens na allemaal als ik me beter voel, dank.
 
Hoi,

Ik ben tijdens de zomer aan een gelijkaardig iets begonnen... De MD ligt uit elkaar, en had een foute riem besteld. Daarna een juiste besteld maar nooit gehad, 16 euro nota bene!!! Waanzin.

Soit, dan ga ik een bestaande riem inkorten. Het is een 40mm x 1 x 1 die gebruikt dient te worden. Ik heb ook geprobeerd een C64 drive er aan te hangen, hetgeen zou moeten lukken, maar
ook daar geen succes... Iemand daar ervaring mee?

Als ik eerdaags de MD-280 weer eens bovenhaal en een poging tracht de riem er op te leggen, dan laat ik iets horen. Grappig dat er nog mensen proberen hem tot leven te wekken...
 
Back
Top