Pioneer Toraiz SP-16: ervaringen en testen?

nick nova

Resonator
Lid sinds
24 oktober 2001
Berichten
2.771
Locatie
Mortsel, Antwerpen
Hoi,

ik ben aan het kijken naar de SP-16 als mogelijke drumsampler.
Ben zelf van de vintage samplers, maar als iets echt punchy en open/transparant klinkt, kan dat ook prima (denk Akai z8)

Zijn er mensen die zelf een Toraiz SP-16 hebben en iets kunnen vertellen over de klankkwaliteit tov van bv een MPC Live of MPC2500?

Zou er zelf eens graag mee pielen, met wat eigen samples, maar ze staan vaak niet meer in winkels opgesteld.
Is er iemand niet te ver naar het hoge noorden, die hem heeft staan en er wat over kan vertellen of open staat om voor een korte demo/speelsessie?

Merci voor de infos!
 
Ben zelf erg blij met de SP16 maar hij is erg beperkt. Ik begrijp m misschien ook niet 100% dus als ik poep praat moet iemand met meer verstand ervan niet aarzelen me te corrigeren! Maar goed, voor een drumsampler zoals je gewend bent istie niet bepaald wat je verwacht. Je kunt maar 16 geluiden tegelijk gebruiken dus als je bijvoorbeeld 16 909 sounds onder de pads hebt zitten houdt het verder gewoon op.

Geluidskwaliteit is wat mij betreft onovertroffen. Echt waanzinnig goed. Wat je erin gooit komt er beter uit.

Waar hij in excelleert is als loopsampler. Lekker een drumbeat ofzo erin gooien. Slicen/filteren etc. werkt snel zonder poespas en klinkt dus erg goed.

Wil je'm als een soort veredeld kontakt sampleplayer gebruiken is het dus eigenlijk te beperkt.
 
He Koedi,

dank voor je antwoord.

Het zou eigenlijk puur voor live gebruik zijn, dus eenvoud is dan een plus.
16 sounds tegelijk, per track kan voor mij, maar kan je snel schakelen naar andere patches met andere sounds bv met program changes?
Moet de sequencer stoppen voor het laden van nieuwe sounds?
Moet ie lang laden?

Merci!
 
Ik gebruik m alleen in de studio en dan wissel ik niks op jouw bovenstaande manier dus ik kan je niet verder helpen qua info. Waarschijnlijk pikt er wel een mede-forummer in die het wel weet. Mocht het je te lang duren kun je ook eens op gearslutz kijken. Er is daar een vrij uitgebreid topic over de SP16.

Nu ik daaraan denk. Er zijn vrij veel mensen in die forumthread die klagen over slechte sync als je'm als slave gebruikt. Ik heb daar zelf totaal geen last van maar gebruik m dus niet intensief. Als jij met allemaal scene-wisselingen in een live set aan de slag gaat kan dat wel een probleem zijn blijkbaar.
 
Ik heb sinds vorige week de djs-1000 gekocht, ik gebruik hem ook voor live gebruik,.. wat een heerlijk apparaat.

Enige wat ik nog niet uitgevonden heb, of je makkelijk kunt wisselen naar andere projects,.... Hij stelt zich dan weer af naar de basis patch en die klopt niet met mijn werkwijze, maar je kunt je eigen instellingen erin zetten, dus zou goed te doen moeten zijn.

Volgens mij is er voor livegebruik maar weinig beter geschikt dan de djs 1000.... :engel::halleluja:okdan:
 
fijn! wat maakt voor jou de djs1000 een betere keus dan de SP16 voor live? ik word nogal warm van de extra outputs.

Volgens mij doen ze beide hetzelfde,... met uitzondering dus de aparte outs (voor mij niet interessant),.. Maar na wat filmpjes leek die djs 1000 mij een stukje praktischer/makkelijker in gebruik dan de sp-16.
De Djs os wel stukje groter dan de sp,... dus als je niet veel ruimte hebt is die sp een wat logischer keuze,...

Maar zoals gezegd volgens mij zijn het bijna dezelfde apparaten, maar de djs is wat dj vriendelijker.

En het zijn echt top apparaten hoor,.. nog maar paar uur mee gespeeld, maar het overtrof mijn verwachtingen :biertje:
 
het ging mij er ook echt om dat ik live kan samplen (zoals de Native instruments F1),... en ik kwam er niet uit of dat ideaal gaat bij de sp-16 (vast wel, maar online was wat vaag hierover, zoals dit bericht https://forums.pioneerdj.com/hc/en-u...js1000-or-sp16 ,) en toen kwam de djs 1000 in beeld,..

er is niet echt een grote usergroep van,... maar degenen die hem hebben zijn er super tevreden mee,.. en het leek precies de werkwijze die ik zocht, en inderdaad, ben er erg happy mee :maffia:





En check of die sp-16 wel echt live sampled, want dat kon die niet toen die uitkwam..... (Ook een reden van mij om die 1000 aan te schaffen.)
https://www.reddit.com/r/synthesize...fference_between_pioneer_toraiz_sp16_and_djs/
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top