Emax I HD/SE Custom HXC SD card bay + Display upgrade Pics

egres

Hardwarepolitie
Lid sinds
16 februari 2011
Berichten
6.394
Locatie
Synthcity
Na lang zoeken (en wachten vooral) een Emax I HD in rack gevonden.

Ipv een lelijk plastic te grote Gotek of metalen Lotharek Rev F drive,na lang zoeken op internet had ik gelijkaardig voorbeeld gevonden op een japanse site en wilde ik dit ook proberen met een Lotharek RevC drive.

Het was behoorlijk knutselwerk maar het resultaat mag er zijn...

SD-01.jpg
SD-02.jpg
SD-03.jpg
SD-04.jpg
SD-05.jpg
SD-06.jpg
SD-07.jpg
SD-08.jpg
SD-10.jpg
 

Attachments

  • SD-11.jpg
    SD-11.jpg
    52,3 KB · Bekeken: 135
Ja tof. Benieuwd hoeveel sneller die scsi2sd is tov die Lotharek RevC.
 
Hey, cool!!! :okdan: En gefeliciteerd met de EMAX I!! Een van de weinige samplers met SSM filters :)

Ben benieuwd naar je verdere aanpassingen met de HD, bij mij zit die er ook in.. en dat is te horen :D Het enige voordeel wat het nu geeft is dat je geen OS diskette erin hoeft te stoppen.. maar echt belangrijke files zou ik er niet aan toevertrouwen.. De SCSI HD in mijn Atari Mega STE is er ook mee gestopt ontdekte ik onlangs.. al die schijven zullen vroeg of laat gaan.
De enige SCSI schijf die ik nog een beetje vertrouw is die ik voor mijn Korg DSM1, die had mijn broer ooit eens nieuw gekocht en nooit gebruikt. En deze kan ik ook na het laden uitzetten. Maar die dingen die permanent draaien gaan op den duur allemaal piepen en problemen geven. :(
 
Heel netjes gedaan!
ik heb ook een Emax maar daar spartaans een Gotek in geschroefd. Werkt goed maar dit is veel mooier.
 
bedankt, de HD in de Emax maakt een hells lawaai,niet te doen,ik heb ondertussen de SCSI2SD (v5.1) besteld,ik hoop dat ik niet te veel moet klooien om dat werkend te krijgen.
 
Ja tof. Benieuwd hoeveel sneller die scsi2sd is tov die Lotharek RevC.

Even een update,ik heb de SCSI2SD erin gestopt nu,bij het opstarten van de sampler is de snelheid ongeveer gelijk tuseen het booten van de floppy emulator of de SCSI2SD omdat bij het opstarten de sampler toch een diagnostics start en zoekt waar de OS zit (floppy of SCSI2SD).

Maar eenmaal opgestart is het nu zo goed als instant voor het laden van delen van sofware als je een functie/edit doet dus,een groot verschil VS de floppy emulator,echt top.

Als je de SD kaart van de floppy emulator (ook met de OS op dus) in de bay laat,dan boot de sampler ondanks de OS op de HD zit toch van de floppy emulator,maar verder bij edits en functies neemt hij die van de HD


De installatie van de SCSI2SD is een heel gedoe maar lukte vrijwel vlot.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb een update gedaan van de display en deze vervangen met een gaaf high-contrast PMVA exemplaar van Luxmuzik: https://www.ebay.com/usr/luxmuzik

Dit display is een custom door Luxmuzik gemaakt display en een 1/1 vervanging voor het origineel display die bij de Lotharek Rev.C drive wordt geleverd.

Er is een trimpot met kabeltje er aan waarmee je de helderheid van het display kan instellen,trimmer heb ik met superglue op de printplaat geplakt (plak dit op een plek waar geen printbanen lopen)

Service/support door Luxmuzik is meer dan uitstekend en een echte aanrader.

Foto's van de installatie:

Luxmusic-01.jpg
Luxmusic-02.jpg
Luxmusic-03.jpg
Luxmusic-04.jpg
Luxmusic-05.jpg
Luxmusic-06.jpg
Luxmusic-08.jpg
Luxmusic-09.jpg
 
Back
Top