HxC voor emulatie QD 2.8” quick Disks

Ik dacht dat er ook kleinere waren. Hoef je maar een klein beetje de voorkant van de gotek aan te passen. Via zo’’n amiga forum dacht ik het gezien te hebben.

Als ik bij de specs van de HxC firmware kijk zie ik niet echt ondersteunde displays staan die kleiner zijn. 128x32 (die heb ik) of 128x64. De LCD's zijn nog een stuk groter qua formaat.

Het is wel zo dat er veel ge-3D-print wordt bij deze dingen, dus de frontjes die je online ziet zijn lang niet altijd de originele. Ga ik zelf ook doen, want hij past voor geen meter op de plaats van een QD-drive.
 
Laatste issue op de S10 is gefixt na een hoop logic analyzer werk aan mijn echte QD en de Gotek in samenwerking met de ontwikkelaar. Tijd om in te gaan bouwen...

Ik heb ook al succesvol een multi-disk sample van de Roland library naar de Gotek gekregen.

savecomplete.jpg
 

Attachments

  • savecomplete.jpg
    savecomplete.jpg
    24,9 KB · Bekeken: 145
  • Schermafbeelding 2019-09-18 om 11.03.03.png
    Schermafbeelding 2019-09-18 om 11.03.03.png
    70,6 KB · Bekeken: 143
Als ik bij de specs van de HxC firmware kijk zie ik niet echt ondersteunde displays staan die kleiner zijn. 128x32 (die heb ik) of 128x64. De LCD's zijn nog een stuk groter qua formaat.

Het is wel zo dat er veel ge-3D-print wordt bij deze dingen, dus de frontjes die je online ziet zijn lang niet altijd de originele. Ga ik zelf ook doen, want hij past voor geen meter op de plaats van een QD-drive.

Ok dank. Volgens mij was het deze. Maar kan dat ie er achter doorloopt. En dat een Amiga geen HxC firmware nodig heeft. En daar door met kleinere schermen overweg kan.

Anyway volgende gotek ga ik kijken of ik de gratis flashfloppy kan gebruiken.
 

Attachments

  • 617A9AF5-09D3-4C76-8419-80EB064F9E6D.jpeg
    617A9AF5-09D3-4C76-8419-80EB064F9E6D.jpeg
    10,7 KB · Bekeken: 142
Ok dank. Volgens mij was het deze. Maar kan dat ie er achter doorloopt. En dat een Amiga geen HxC firmware nodig heeft. En daar door met kleinere schermen overweg kan.

Anyway volgende gotek ga ik kijken of ik de gratis flashfloppy kan gebruiken.

Zou kunnen. Een Amiga heeft een "gewone" drive, dus die komt denk ik zelfs met de standaard Gotek firmware nog een heel eind (mits je de juiste hebt).

Maar deze thread gaat over QD emulatie en dat zit alleen in HxC, vandaar dat ik keek wat daar ondersteund wordt.
 
Zou kunnen. Een Amiga heeft een "gewone" drive, dus die komt denk ik zelfs met de standaard Gotek firmware nog een heel eind (mits je de juiste hebt).

Maar deze thread gaat over QD emulatie en dat zit alleen in HxC, vandaar dat ik keek wat daar ondersteund wordt.

Duidelijk dank!
 
Ziet er strak uit! Hoe ervaar je het gebruik? Was het de operatie waard?
 
Yeah, for me who use the sampler a lot it is definitely worth it. Before I installed the emulator it was a pain to work with it. I either had to record whatever I had sampled the same day or use MIDI dump to my Atari (which is usually stored in the closet).
 
Oh, forgot to mention that it's very easy to use. Just transfer as many "blank disks" as you need on a USB stick (you can even create folders) and that's about it. When you want to save a sample you first select a disk and then press the save button. Filter, decay, loop markers - any settings are saved with the sample. Seems faster than saving to the original QD drive but I might be wrong. Loading samples is also easy - either load into the sample slot it was originally saved to or choose another one.
 
Dear santa!!!!

holymoly das fat
 
Laatste issue op de S10 is gefixt na een hoop logic analyzer werk aan mijn echte QD en de Gotek in samenwerking met de ontwikkelaar. Tijd om in te gaan bouwen...

Ik heb ook al succesvol een multi-disk sample van de Roland library naar de Gotek gekregen.


Hallo etaoin .
Ik bezit een werkende MKS-100 waarvan de disk uiteraard stuk is. Nu ben ik geen techneut, maar wil toch eens kijken of ik een emulator kan monteren/instaleren. Moet ik echt naar alibaba of kan ik 1 van de 2 gotekmodellen van edeala.nl gebruiken?
zo ja welke en komt er nog fijn soldeerwerk aan te pas ?
Op mijn oude dag zou dat lastig worden met mijn zicht .
Met software aanpassingen alleen kom ik er waarschijnlijk zelf wel uit.
 
Erg interessant om een gotek in de S220 in te bouwen, ook al werkt de QD nu nog. Ik zal de HxC thread eens goed doorlezen wat ik hier allemaal voor nodig heb.

@etaoin ik neem aan dat je de bestaande kabel uit je S10 hebt gebruikt en de juiste draden van de flatcable op de juiste pins hebt moeten solderen?
 
Ben bezig met een gotek op mijn S700. Hij zit aangesloten, blijkt enkel dat ie geleverd werd met de flashfloppy firmware v3.16 (QD)
Ik had dat echter niet in de gaten. Heb de USB stick gewist omdat ik dacht er HxC op te moeten zetten (wat me niet lukt, maar dat is even niet de vraag)
IMG_0471.jpg

Hoe moet ik verder... voor zover ik lees online, vermoed ik dat ik verder kan met die flashfloppy firmware die de emulatie vd QD voor zijn part neemt.
De vraag die overblijft is: wat moet er op de usb stick staan? Ik heb wat gegoogled maar ben een leek (al zeker als 't gaat over werken met windows, maar niks is onoverkomelijk mits wat hulp, hier staan een paar pc's)
 
Wslk verstandiger je vraag op het HxC forum te stellen.
Volgens mij moet er een "lege floppy image" op de usb staan, zodat het apparaat denkt dat er een lege diskette in zit.
Maar weet het ook niet zeker, ben er zelf nog niet mee begonnen.
 
mja ik heb al een beetje rondgevraagd maar weet niet in hoeverre ik op tenen trap met zo'n flashfloppy aankoop.
In elk geval ben ik na 5 minuten van de akai sampler FB group gesmeten zonder commentaar. Daar denk ik dan alvast ook het mijne van, want dat had ik heus niet verdiend.
Ik heb de ebay verkoper gevraagd ivm de usb bestanden. Afwachten.

--ander onderwerpje - mijn s612 voorzien van Hideaway Studio magic is onbetaalbaar sinds de Brexit. Te belachelijk voor woorden. Pakweg 140 euro kost bovenop als import van enkel de XD 280, die 255 dollar geprijst is zonder shipping... OMG ik denk 't niet.
dan zwijgen we nog over de installatie prijs die ik kreeg elders voor alle 3 mods. Voor je 't weet ben je 800 euro lichter voor mods.
 
Laatst gewijzigd:
ik denk dat je nu de USB kan voorzien van images van floppies, zodat je met de +/- knoppen naar volgende/vorige flop kan bladeren - die lege diskette image is maar een eerste aanzet
 
Back
Top