HxC voor emulatie QD 2.8” quick Disks

Ha!

Ik wilde net gaan posten hier, maar Enzo.F was al voor.
Top nieuws he.

Ik heb niet nu meteen tijd om ermee te experimenteren, maar al wel een Akai s700/S612 en Roland mks100 liggen waar ze in kunnen :)
 
Er wordt geschreven dat de firmware is vernieuwd maar ik neem ook aan dat de hardware veranderd moet worden. Een conventionele 3,5 disk drive heeft een andere aansluiting dan de qd drive.
 
Van wat ik begreep heeft de HxC al de benodigde pins, die kunnen door de firmware flexibel worden gebruikt. Er dient wel een kabel naar de juiste pins te worden gesoldeerd.

Als iemand dat van plan is voor de S612 dan hou ik me aanbevolen.
 
Ik heb een Gotek onderweg voor mijn Roland S10. Zodra die binnen is zal ik de voortgang laten weten...
 
Interessant Etaoin, zet’m op! Dure grap? Lange levertijd??
 
Gotek’s waren vroeger 19 dollar. Nu 27. Althans via eBay. Niet Ali baba gecheckt.

Iemand die goedkope OLED schermen gezien heeft ervoor? Ik heb er 3 nodig want ik vind het oude scherm echt kut. Dank!
 
Ik heb $16,99 plus $2,99 verzenden betaald (eBay). Niet zoeken op "Gotek", die naam is populair en daar zijn de prijzen omhoog geschoten inderdaad t.o.v. een paar jaar geleden, maar er zijn nog zat nette aanbieders. Op de een of andere manier vind ik eBay+Paypal toch rustgevender dan Ali met creditcard.

https://www.ebay.nl/itm/SFR1M44-U10...ulator-for-Electronic-Organ-S-DT/252547760045

Dank. Prima prijs dus nog. Jammer dat ze geen update maken met een OLED scherm.

Anyway mocht iemand weten waar je die OLED scherm cheap kan scoren hoor ik het graag. En idd liever met Paypal en eBay dan via Ali baba. Dank!
 
Status bij mij: de Gotek hangt aan de S10, met de meest recente firmware. Zoals ook uit het forum te halen is, is het nog niet 1-2-3 makkelijk om een goede lege disk-image te vinden. Dit heeft alles te maken met de timing van de originele drives. Ik heb er nu in ieder geval eentje waar ik data op kan zetten en weer van kan inlezen, maar hij geeft bij wegschrijven nog wel een "verify error".

[edit] de "verify error" schijnt een bekend probleem te zijn dat nog opgelost wordt, dus blijkbaar ben ik er wel al.

Click image for larger version  Name:	IMG_7774.jpeg Views:	1 Size:	48,7 KB ID:	3705332
 
Laatst gewijzigd:
Top! Ik kijk er nu al naar uit!!!

Zoals je ook al zie....levertijd....ik verwacht die van mij ook ergens in oktober. De Oleds, Flashdrives en USB kabel heb ik wel al anderhalve week binnen.
 
Back
Top