EMU EOS 4.7 en Roland W30 system floppy gevraagd

Ik heb de RFX32-kaart en er met 4.61 nooit problemen mee gehad. Ook ondanks de volgens E-mu te zwakke voeding werkte de kaart altijd.
@Danny: Bedankt, maar ik heb dus een E-5000 met daarin alle opties uit mijn oude E4XT Ultra (alleen met 64 stemmen).
 
Ik heb de RFX32-kaart en er met 4.61 nooit problemen mee gehad. Ook ondanks de volgens E-mu te zwakke voeding werkte de kaart altijd.
@Danny: Bedankt, maar ik heb dus een E-5000 met daarin alle opties uit mijn oude E4XT Ultra (alleen met 64 stemmen).

Klopt Pepijn, RFX32 met EOS4.61 zou steeds prima werken. Maar met EOS4.7 zouden er blijkbaar panning problemen kunnen ontstaan. 'k Heb ook ergens gelezen dat de 4.7 als een beta-release is uitgekomen en nooit echt officieel is geweest omwille van het ophouden te bestaan van de professionele tak van EMU begin jaren 2000.

Ik vind het nog altijd jammer dat EMU van het toneel verdwenen is. Ik heb ook een tijd een AKAI S1100 met alles d'r op en d'r aan gehad en ook al moest die kwaliteit niet onder doen voor de EMU, de workflow op die AKAI was absoluut niet aan mij besteed. En een Yamaha TX16W kwam al helemaal niet in de buurt van EMU's gebruiksvriendelijkheid (ook niet met het Typhoon OS).

:koffie:
Danny
 
Even een update van dit topic: gisterenavond heb ik de flashprep ultra flop binnen gekregen. Eerst de EMU met die floppy opgestart, daarna met de EOS 4.7 en de update verliep verliep vlekkeloos.

Daarna heb ik er een 320 Gb IDE HDD in gemonteerd. Formattering (FAT) gaat om één of andere reden maar tot 130 Gb maar het lukt in ieder geval al wel (wat dus met een oudere EOS versie niet ging).

Ik ben nog van plan om die 320 Gb HDD te vervangen door een 80 Gb. Dat is ook al meer dan voldoende en als die wel volledig geadresseerd wordt, lijkt me dat beter dan minder dan de helft van een toch al veel te grote schijf te benutten.

Dus het einde van dit verhaal lijkt in zicht te komen :walker:. Nu nog alle CD's uit m'n bibliotheek naar de schijf over zetten en dan kan ik weer vol goede moed aan de slag met nieuwe nummers :mexico:.

Nogmaals bedankt voor iedereen die me in deze thread heeft geholpen :okdan:.

:doei:

Danny :baco:
 
Back
Top