Akai X7000 keyboard probleempje (MIDI? Instelling?)

smackos

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
25 oktober 2002
Berichten
6.604
Locatie
Scheveningen Beach
Gister een AKAI X7000 gescored wat een mooi ding qua design en wat een mooie sound :)

Maar heel vreemd ik kan de samples niet afspelen met het keyboard van de X7000 - als ik een extern MIDI keyboard aansluit op de X7000 MIDI In werkt het prima en kan ik alles spelen

nou dacht ik wellicht dat het keyboard gedeelte kapot is maar ik als ik de X7000 MIDI out op een MIDI in van een andere synth aansluit kan ik die synth gewoon spelen met het keyboard van de X7000

ik heb volgens mij alle functies doorlopen maar kan niets vinden zo 123...Local off heeft die zover ik weet niet....weet iemand misschien wat er aan de hand is?

Ik kan natuurlijk altijd de MIDI out op de MIDI in van de X7000 zelf aansluiten als een soort provesorische MIDI loop;p
 
achterop zit een (midi) local on/off switch

5477F4D9-CAEE-42D1-A5A1-5D7102502246.png
 
Laatst gewijzigd:
DOOOOOOOHHHHH :) Geniaal! Thanks dat had mij nog weken gekost omdat zelf uit te vinden ;p

Ik hoop dat je een hele berg van die 2.8 diskettes erbij hebt want daar is niet meer aan te komen. Was mijn eerste sampler aangestuurd door een 909. Werkte goed !
 
Dat komt wel goed, Ik save bijna nooit neem het altijd meteen op, volgens mij heb je ook behoorlijk wat disks nodig om het hele geheugen te saven of kan dat op 1 disk? Had nog een hele doos van die 2.8" disks van mijn Roland MKS100 en Akai S612 maar die waren allemaal behoorlijk gaar. Ik had ergens gezien dat je de samples kan MIDI dumpen maar dat het niet werkt met het standaard MIDI sample dump protocol? Iemand daar ervaring mee...ach dat is ook allemaal teveel poespas ;) Je kan er zeker geen USB drive inzetten?
 
Dat komt wel goed, Ik save bijna nooit neem het altijd meteen op, volgens mij heb je ook behoorlijk wat disks nodig om het hele geheugen te saven of kan dat op 1 disk? Had nog een hele doos van die 2.8" disks van mijn Roland MKS100 en Akai S612 maar die waren allemaal behoorlijk gaar. Ik had ergens gezien dat je de samples kan MIDI dumpen maar dat het niet werkt met het standaard MIDI sample dump protocol? Iemand daar ervaring mee...ach dat is ook allemaal teveel poespas ;) Je kan er zeker geen USB drive inzetten?

Je kan één sample op één kant van de disk zetten. Dus twee per disk. Leuk als tijdens een optreden de stroom uitviel. Kon ik alle samples weer opnieuw inladen. Het is maar een diskdrive dat zou makkelijk moeten te hacken zijn naar een usb drive. Je zou naar hacks voor diskdrives moeten kijken. Op de S serie van Akai is het ook mogelijk.
 
Er zijn helaas nog geen emulators voor QD-drives. Schijnbaar is de manier van schrijven en lezen op zo'n disk compleet anders dan een floppy. Er schijnt ook geen table of contents te zijn. Ik kwam deze info tegen op het net toen ik zelf aan het kijken was wat de mogelijkheden zijn als je bijvoorbeeld een X7000 zou aanschaffen.
 
Er zijn helaas nog geen emulators voor QD-drives.

Maybe soon! (read the last post)
https://torlus.com/floppy/forum/viewtopic.php?f=2&t=773&p=20290#p20290

Ik had ergens gezien dat je de samples kan MIDI dumpen maar dat het niet werkt met het standaard MIDI sample dump protocol? Iemand daar ervaring mee...

You can on Atari at least using Soundsystem X7000 from Harald Plontke http://www.plontke.de/ . I have personally not been 100% successful with Steem on PC. I can dump samples to PC but not send them back to the sampler. The Atari on the other hand works in both directions so that's what I'm currently using.
 
Back
Top