EMU E6400 Classic + SCSI2SD

martinb

Ingeburgerd
Lid sinds
5 juni 2017
Berichten
49
Locatie
Twente
In de lijn van de andere topics over de inbouw van SCSI2SD in samplers, een korte post van mij over mijn inbouw werk.

De SCSI2SD kaart laat zich eenvoudig op de interne scsi connecter aansluiten. Even opletten dat je hem er goed om op doet, aangezien het geen 'shrouded' header is. Pin 1 staat netjes op de print aangegeven, dus daar gaat de rode streep van de flat cable.
Wanneer je hem op de SCSI aansluiting op de achterkant aansluit, wordt het kaartje al over deze kabel van power voorzien, tenminste wel met de verloop die ik er voor gebruik. Intern werkte dit bij mij niet, dus moet deze even voorzien worden van een voedingskabel. Op het moederboard zit ook een voedingsaansluiting voor een interne harde schijf, voorzien van een stekkeraansluiting zoals ook voor een 3,5" floppydrive gebruikt wordt.
LET op: de 12V en 5v zijn omgewisseld. Als je een standaard verloopje gebruikt blaas je de SCSI2SD kaart op! Dus even draden van een verloopje doorknippen en alleen de 5V aansluiten op de juiste pinnen. Op het mainboard staat netjes aangegeven welke de 5v en GND is.

Tot slot heb ik de terminator weerstanden verwijderd omdat de Sampler zelf getermineerd is, en ook de CDrom die ik extern heb hangen. Ik heb niet getest of dit ook moet als je geen externe hardware hebt.
Ik heb er nu een 16Gb kaartje in, dus 4 disken met 4 disken van 4Gb, maar met de EOS die ik heb (3.00b) kun je tot 4x9 gaan.

Ik ben vergeten foto's van de binnenkant te maken, dus dan maar een plaatje van de buitenkant na inbouw :)

IMG_2175.jpg - Click image for larger version  Name:	IMG_2175.jpg Views:	1 Size:	48,8 KB ID:	3650914
 
Wat is er zo goed aan een e-mu e6400? Ik kan een ultra overkopen van een vriend van me, hij kan me niet veel vertellen agz hij hem 2 keer gebruikt heeft. Geeft het een bepaalde sound aan wat je sampled? Is live samplen mogelijk, zo ja hoeveel inputs? Kunnen de samples makkelijk getriggered worden? Eigenlijk wil ik gwn weten of het een chille sampler is :P
 
Wat is er zo goed aan een e-mu e6400? Ik kan een ultra overkopen van een vriend van me, hij kan me niet veel vertellen agz hij hem 2 keer gebruikt heeft. Geeft het een bepaalde sound aan wat je sampled? Is live samplen mogelijk, zo ja hoeveel inputs? Kunnen de samples makkelijk getriggered worden? Eigenlijk wil ik gwn weten of het een chille sampler is :P

Ja zijn vette bakken. En live samplen? Je bedoeld of ie gewoon kan samplen? Ja. Afspelen en samplen te gelijk weet ik niet.

Anyway zoek maar naar info. Heeft iets wat neutralere sound dan akai’s uit die tijd. Laag klinkt ook iets strakker dan akai. En als je een strakke midi sequencer gebruikt en zorgt dat je makkelijk samples naar je computer heen en weer kan sturen heb je niks anders nodig om dikke tracks mee te maken. Ok nog een analoog mixertje voor goede summing. En een goede recorder/daw.

En niet te veel betalen want ze zullen de komende tijd wel wat onderhoud nodig hebben door de leeftijd.
 
Top thanks voor het antwoord. Diegene wil er 100 euro voor hebben, wat me wel een degelijke prijs lijkt. Hij weet er echter bar weinig van. Ik heb hem getest, hij gaat aan, dat is al een pluspunt en de floppy springt er netjes uit. Youtube afgespeurd - modulatie opties lijken me tof op de e-mu en het replacen van drum hits in een drum loop. Een sampler met dat soort features kost al gauw meer dan 100 euro, dus ben best bereid om de gok te wagen. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten, veel voorkomende defecten bijvoorbeeld?
 
Meteen doen. 100 voor een ultra is een prikkie. Als je pech hebt zal de voeding gedoe kunnen geven maar dat denk ik niet want dan blijft hij in de opstart fase al hangen.
 
Hou inderdaad wel rekening met de leercurve, en dat de opslag dus via SCSI gaat, waarvoor de SCSI2SD een toffe oplossing is.

Als hij veel gebruikt is kunnen de drukknopjes slijten. Backlight kan ook zwak worden.
 
Ik heb de emu e6400 gekocht, backlight ziet er scherp goed leesbaar uit. Ik ga hem vanavond testen. De originele manual zit er bij van maar lefst 343 pagina's lang en nog een soort quick guide/warranty booklet. Verder een floppy en een scsi kabel. Hopelijk kan ik er vanavond al iets in samplen met behulp van de floppy die er nu in zit. Tips voor een quick start om vanavond al iets te samplen op de floppy apprecieer ik aangezien ik in mijn jeugd totaal niet met floppies of scsi heb gewerkt. Maar wel cool, de e6400, en voor het geld een no-brainer inderdaad.

Sorry voor het derailen van deze thread trouwens, kan beter mn eigen draadje aanmaken.
 
Bericht door een moderator:
Maak anders inderdaad een aparte draad aan, dan wil ik de posts van hier wel daarheen verplaatsen.
 
Ik heb de emu e6400 gekocht, backlight ziet er scherp goed leesbaar uit. Ik ga hem vanavond testen. De originele manual zit er bij van maar lefst 343 pagina's lang en nog een soort quick guide/warranty booklet. Verder een floppy en een scsi kabel. Hopelijk kan ik er vanavond al iets in samplen met behulp van de floppy die er nu in zit. Tips voor een quick start om vanavond al iets te samplen op de floppy apprecieer ik aangezien ik in mijn jeugd totaal niet met floppies of scsi heb gewerkt. Maar wel cool, de e6400, en voor het geld een no-brainer inderdaad.

Sorry voor het derailen van deze thread trouwens, kan beter mn eigen draadje aanmaken.

Bah, waarom heb ik niet zulke vrienden. 100 voor een ultra is belachelijk. Laat maar weten als je er vanaf wilt :engel:

Als ik jou was zou ik de sampler zo snel mogelijk upgraden naar 4.7 waardoor tie gewoon fat32 wav. samples kan lezen. Dan is het gewoon een kwestie van wav. samples van je pc op een sd kaart of harde schijf zetten en in je emu gooien. Floppies en scsi kabels vind ik echt een klote gedoe om mee te werken..

Gebruik zelfs nog dagelijks m'n ultra 6400, hele warme diepe laag komt eruit, waarbij ik akai's wat punchier maar ook kil vind.

Check ook samplersonacid.com voor bakken met info, en als hier een aparte draad voor komt kan ik ook wel wat meer tips plaatsen.
 
Ben ik weer het was toch geen ultra, maar een classic. Ben er blij mee. Je kunt er veel mee heb ik al gelezen, maar wel met haken en ogen zoals bij de e6400 ultra die meer features heeft.
Dit project ziet er chill uit, ik stuitte uiteindelijk ook op scsi2sd. Opslag is wel heel chill natuurlijk, vooral met het saven van patches.

Als een mod de berichten in een apart topic kan zetten bedankt, ik heb namelijk nog wat vragen mbt tot de e6400

bliepertronic en dat is vriendelijk van je, maar ik heb al een kabel(hoop de juiste)
 
Als een mod de berichten in een apart topic kan zetten bedankt, ik heb namelijk nog wat vragen mbt tot de e6400

Bericht door een moderator:
Dat kan maar maak je dan zelf eerst even een topic aan met daarin de vragen die je wil gaan stellen?
 
Hoi, jij wilt graag dat er een nieuw topic wordt aangemaakt, ik zie hier het nut niet van in aangezien iedereen on topic blijft op de sampler. Ik stelde het voor aan de Topic maker, maar hij lijkt er geen last van te hebben
 
Bericht door een moderator:

Ik las "als een mod de berichten in een apart topic kan zetten" en begreep hieruit dat je en verzoek deed aan één van de moderators wat in het verlengde ligt van post 12 waar staat dat je zelf van mening bent dat je beter een "eigen draadje" aan kan maken.

Van mij hoef je geen nieuw topic aan te maken als je daar het nut niet van inziet.
Maar ik dacht dat je dat zelf graag wilde en dan graag de voor jou relevante berichten graag verplaatst zou zien naar dit nieuwe topic.
Dat laatste kan ik voor je doen als je wil.
 
Ja ik was een beetje het topic aan het derailen, maar sinds het toch over hetzelfde onderwerp gaat... Is er nog een andere mogelijkheid dan die sxsi2sd, cd misschien ? is dat praktisch
 
Back
Top