wat was jouw eerste sampler en wanneer was dat??

Ik dacht destijds 3000 gulden neer te hebben gelegd voor de A4000 na veel wikken en wegen tussen de MPC2000 en de A4000. In prijs scheelde dat niet zoveel.
 
de eerste sampler was een gravis ultrasound, het type weet ik niet meer, en zal ik rond 1996-1997 hebben gekocht. 8 bits sampling. kon wel 16 bits afspelen, je moest een uitbreidingskaart er voor kopen, om op 16 bits te samplen, herinner ik me. die was eenvoudig niet verkrijgbaar (zoals zo vaak bij uitbreidingen...).
wellicht zal niet iedereen deze soundcard als sampler zien, maar zo gebruikte ik 'm...

dus wellicht -wederom wellicht- is de terratec ews 64 xl, de eerste echte sampler die ik had. want die had werkelik een ingebouwde sampler met 64mb geheugen [als ik me goed herinner] (omdat ik éen van de eerste had, of de eerste batch, kreeg je ekstra geheugen. want de software was nog niet op orde... pre-ordered, moet wel). was een leuke sampler overigens. veel mee gewerkt, helaas, een ISA konnektie, dus was heel snel verouderd. 1100 gulden volgens mij, was ie, of 1000. zoiets. wel een komplete kaart, met break-out box.

en zie: ik ben een geboren ITB'er....

overigens wat een diversiteit aan eerste samplers. erg leuk. de ensonic mirage, werd gebruikt door vrienden.
 
Back
Top