wat was jouw eerste sampler en wanneer was dat??

bliepertronic

Vintage kloon
Lid sinds
16 december 2004
Berichten
3.184
Locatie
utrecht en omstreken
ik kocht begin jaren 90 de emax.. nog steeds voor een hoop geld... maar eigenlijk was mijn eerste sampler de ensoniq mirage maar die deed het gelijk al niet meer toen ik er thuis mee aan kwam.. gelijk terug er mee en toen hadden ze in die vage high tech winkel in utrecht (die ook tevens antieke vazen oid verkocht van glas) een gebruikte emax staan.. die kon ik zo meenemen.. die deed het teminste wel toen ik in de studio aan kwam..
en hoe
 
Last edited by a moderator:
De samplerfunctie van de Korg SDD-2000, tweedehands 1986 bij Kick Music in Hilversum, 1650 gulden (750 euro)? Heb 'm nog steeds!
 
Laatst gewijzigd:
oeh....denk eerst de Casio SK-1, daarna een Amiga 8 of 12 bits sampler, daarna een TurtleBeach Maui of Tahiti soundcard op mijn PC, en toen uiteindelijk een Yamaha A3000.
 
Zelf mijn eerste sampler gekocht toen ik 15 was, Akai S2000, heb em nog steeds. In 2005 aangeschaft,
uiteindelijk ook een S950 aangeschaft die ik nu nog dagelijks gebruik.
 
Zelf mijn eerste sampler gekocht toen ik 15 was, Akai S2000, heb em nog steeds. In 2005 aangeschaft,
uiteindelijk ook een S950 aangeschaft die ik nu nog dagelijks gebruik.

De s2000 leest ook s950 samples, maar dan zonder het 'te smoothen' (doffer maken). Dan zou je meer de rauwe 12bit sound horen zoals de s950 hem sampled heb ik eens gelezen.. Zou je dat eens kunnen proberen? :-)
 
Klinkt vet, zeker het proberen waard.
 
Roland S10 met de kleine disketjes. Eerste sampler en ook laatste geweest. Geen enkel andere kon mij bekoren qua gebruik... en nu nog steeds niet.

Hier de rack versie v/d S-10; Roland MKS-100 in 1987 gekocht;
Snel weer verkocht en daarna nooit meer iets met samplers gedaan. Samples bewerken via midi-dump(!) op Digidesign Sound Designer op de Atari ST.
 
Deze dus.
En dan maar de maffe kreetjes van Michael Jackson's Bad samplen :)

De boekjes zal ik nog wel ergens hebben liggen, de rest is helaas weg.

Philips-Music-Module-NMS1205-for-MSX-computer.jpg
 
Casio sk1 (85of 86 ?)
daarna roland w30 1988 ( ongeveer)
 
Back
Top