Wie in EHV heeft computer om DSM-1 floppies te maken

blanka

東京都
Lid sinds
17 april 2017
Berichten
718
Locatie
040
Ik heb 100 HD diskettes besteld, wilde daar DSM-1 libraries op zetten, maar dat is nog niet zo makkelijk: een USB floppy drive is niet zo aan te sturen dat ie de juiste stepping heeft voor 1,5 MB indelingen.
Heb dus een oude PC nodig waar OmniFlop of CopyQM op draait, mét ingebouwde floppydrive. Iemand in EHV die spullen heeft om wat disks te schrijven?
 
Kringloop?
 
Je hebt er misschien niet veel aan, maar het staat mij bij dat je op een Ensoniq EPS-16+ ook diskettes kunt kopieren - ongeacht de inhoud. Misschien kan dat op wel meer van dat soort oude bakken.
 
Is het niet makkelijker om er een card-reader in te zetten (als dat mogelijk is)?
 
Dat lijkt mij ook een handiger idee Eraser127.
Een Gotek met HXC software erop is de goedkoopste optie.
Wat duurder en mogelijk makkelijker in het gebruik: Lotharek.

Waarschijnlijk kan je de DSK images in één ruk omzetten naar het gewenste HFE formaat en op een USB stick zetten.
Ik zal dit laatste eens proberen te doen op mijn DSM-1.
(ik heb een HXC geflashte Gotek in mijn DSM-1 zitten)


Ik heb deze website met libraries/disk images gevonden
http://www.glenstegner.com/dss1/disk.htm
Zijn dat dezelfde files als jij hebt?
 
Laatst gewijzigd:
Nee. Ik had niet deze files op het oog, maar echte DSM files. De DSS heeft een andere samplerate, is wel om te zetten, maar niet hetzelfde.
 
Ik heb een ongebruikte Gotek usb drive liggen die weg mag. Mocht je interesse hebben laat maar weten.

Ook nog een stel oude pc's (oa Compaq 486DX2turbo scsi/eisa :D), onbekend wat erop staat en of ze werken.

edit;
Bij Geluidsdrug heeft iemand een antieke laptop met win95 erop, denk wel dat je die kan lenen.
 
Het in één ruk omzetten van de .DSK files (zie post 5) ging goed.

Blanka:
Dit zou het de moeite waard kunnen maken een HXC floppy emulator te overwegen.
Dan ben je snel klaar met overzetten en heb je alles op 1 USB-stick.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top