Ensoniq ASR10 OS disk

InfoSeeker

Ingeburgerd
Lid sinds
2 Maart 2018
Berichten
63
Locatie
In m'n hoofd
M'n Ensoniq ASR10 zal ik zeer waarschijnlijk niet meer integreren in m'n nieuwe studio en daarom plan ik hem van de hand te doen.
Vòòrdat ik dat doe, wil ik er eerst zeker van zijn dat alles nog werkt en wat blijkt? Ik kan nergens m'n OS opstart-disk nog vinden...

Nu heb ik 3 pc's, 3 laptops en 2 macs staan maar geen enkele heeft een floppy-drive :stupid

Wie zou me daarmee kunnen helpen?
Mocht iemand een disk hebben en die willen opsturen, betaal ik graag de kosten.
Ik ben van België (buurt van Gent) dus ook ophalen kan.

Ik zal u eeuwig dankbaar zijn :halleluja
 
Last edited by a moderator:
Niemand een OS Floppy Disk van de Ensonic ASR10?
He-le-maal niemand? :o:

Zeg nou niet dat het door m'n typfout komt in de titel hé?! :D
 
Is die OS gewoon online te vinden?
Staat ie hier tussen? http://asr10.net/downloads.html
Als je mij een link stuurt fix ik 2 floppy's voor je.


Yep yep, hij is online te vinden, en wel op die link je plaatste.
Het is de eerste link (welke naar dit bestand leidt)

Da's een ZIP file met daarin enkele exe-files. Die exe's maken de disk meteen aan als je ze runt (als er een lege floppy in de floppy drive zit natuurlijk) Dus lekker makkelijk.
Er zitten verschillende exe's in die zip, het gaat om de meest recente: asr353os (1).exe
Als je die runt, maakt ie van de disk in je drive een bootdisk voor de ASR10 met OS 3.53 erop.

Hoe we die disks tot bij mij krijgen, dat kunnen we dan (al dan niet via privé berichten) bespreken.

Alvast mega thanks! :halleluja
 
Komt goed, ga ik fixen.
Pm even jouw adres gegevens.
Gaat het vandeweek op de post.
 
YES!

Ken je die dagen wanneer je thuiskomt, de brievenbus opent en er een pakje in steekt? Je hart gaat dan even sneller kloppen, je slagaders pompen het bloed harder door je aderen en je warmt helemaal op vanbinnen... Met een lichte zenuwachtige beef open je ongeduldig het pakje. Je weet wat je zal vinden maar toch ben je razend benieuwd. Na wat gesukkel en gepruts met de verpakking, dat naar je gevoel veel te lang heeft geduurd, krijg je de inhoud eindelijk te zien. Jouw glimlach veranderd in een grijns, van oor tot oor. Je ogen fonkelen en je ademhaling wordt terug rustiger. Het is er, het langverwachte pakje, het is er.

Mijn dag kan niet meer stuk, en dat dankzij turbo2tone!!
Dankzij Turbo2tone heb nu niet één maar twee floppy-disks met het ASR10 OS erop.
Zelfs met mooi en duidelijk etiketje erop
Ik ben je eeuwige dankbaarheid schuldig kerel! :halleluja

Bedankt!
 

Attachments

  • IMG_0632.jpg
    IMG_0632.jpg
    46,8 KB · Bekeken: 111
Back
Top