Digitakt

analogicbear

LSD Flesh of the devil
Lid sinds
21 april 2003
Berichten
775
Locatie
Barneveld
Beste Forumleden,

Ik heb een vraagje over de Digitakt.

Ik heb de Digitakt aangesloten van de IN op de out van de Deepmind en de IN van de Deepmind naar de OUT van de Korg EMX als ik op de start knop druk van de EMX en alles begint af te spelen dan klinkt het ritme anders dan dat ik de Digitakt standalone
de ritmes laat af spelen. in de midi setup via de EMX stapt de Digitakt niet strak door het lijkt er op dat hij noten niet laat horen. De Digitakt standalone loopt het ritme wel in ze geheel. op de Deepmind staat de midi control en de programchange op off.

Alvast bedankt.
 
Hmm gewoon een beetje troubleshooting lijkt me.. probeer het bijvoorbeeld eens andersom en probeer de Digitakt eens als master clock en dan de rest als slave.

Ik heb ooit eens eenzelfde problem gehad met de ESX van Korg, waarvan de Midi timing vrij sloppy was.. Mijn ervaring met Elektron betreft Midi timing is beter/strakker.

Sluit bijvoorbeeld de Digitakt midi out aan op de midi in van de EMX en de EMX midi thru op de Deepmind midi in.

Je kan ook de Deepmind er eens tussen uit halen en luisteren of dat strakker loopt als je de Digitakt direct aan de EMX hangt mocht dit echt je master clock moeten zijn.

Als dat beter is sluit je de Deepmind weer aan via Digitakt midi thru - Deepmind midi in.
 
Bedankt Marc ik zal het eens proberen.
 
Back
Top