ASR 10 o.s

Ivoivo

Nieuwkomer
Lid sinds
11 februari 2018
Berichten
4
Hallo , ik ben in het bezit van een Ensonic ASR 10 en heb problemen met de verbinding tussen de sampler en de scsi schijf welke door een computer voeding van stroom word voorzien.
Het heeft altijd gewerkt op deze manier alleen toen de connector van de 50 polige flatcabel die er tussen zit kapot ging en ik genoodzaakt was er een nieuwe op te knijpen heb ik geen verbinding meer.
Ik heb de voeding van mijn desktop computer uit de kast gehaald omdat de scsi nog gevoed moest blijven maar de desktop zelf niet meer gebruiken ga.

Hoe kan ik uitzoeken wat er nu mis gaat? Is er iemand met verstand van dit soort zaken waar ik wellicht terecht kan om dit probleem samen en tegen eventuele betaling kan helpen oplossen.
Met vr grt ivo Zwek
0624452364
 
Heb je geen externe behuizing voor de SCSI schijf zodat je met een degelijke (verloop) kabel de boel kan aansluiten?
Als je vertelt dat e.e.a. goed werkte totdat er een connector kapot ging welke je er zelf opnieuw op hebt moeten knijpen dan zou ik denken dat die kabel niet meer goed is.
Ofwel het knijpen van de connector is niet goed gebeurd (verkeerd om of iets anders) of de connector was wel goed er zit ergens een draadbreuk.

Ik denk dat een losse SCSI behuizing wel te vinden is voor weinig.
 
Ik heb nog wel een externe scsi behuizing liggen. Is een externe scsi 250mb zip. Gaat gewoon zn pc stroom power kabel in.
 
Hello Matthew, Bedankt voor je reactie. Het probleem zit m erin dat ik dus niet goed weet wat te doen nu. Ik heb gemeten of er op de scsi schijf spanning staat en dat is idd zo. 12 v voor de electro motor en 5 v voor de sturing. Verkeerd om geknepen heb ik volgens mij niet want er zit een rode kant aan de flatkabel en die zit nog steeds aan de binnen kant net als daarvoor. Ik zoek dus eigenlijk iemand met seriues ervaring waar ik met alles even naartoe kan rijden om t samen verder uit te zoeken. Als ik overstap naar een andere scsi schijf vind ik dit okay alleen moet ik dan wel het operating systeem er opnieuw op zien te krijgen.

weet jij wellicht zo iemand?

grt Ivo
 
Hallo Marcuu.

Bedankt voor je reactie. Ik heb wel interesse hierin . Kan je me evt een foto sturen van de connector/ kabel die erbij zit?
Ik moet dan wel ergens opnieuw een o.s. vandaan zien te halen en die op jou scsi schijf zien te krijgen.

grt Ivo
 
alleen moet ik dan wel het operating systeem er opnieuw op zien te krijgen.

Als de de ASR10 opstart vanaf floppy en dan de (nieuwe) scsi drive formatteert, dan biedt hij zelf aan het OS op die schijf te zetten. Dus da's geen probleem.

Ik zou zelf even dubbelchecken of de connector helemaal strak op de flatcable zit. Zit er nog iets speling in, dan bestaat de kans dat er pinnen zijn die nog niet lekker contact maken. En anders sowieso even pin-voor-pin doormeten of ze allemaal contact maken, dan weet je in ieder geval zeker of hij goed is (of niet).
 
Je kan de ASR op laten starten van diskette.
Ik meen dat je zelfs een utility diskette nodig hebt als je een nieuwe HD wil formatteren.
Dus de diskdrive is onmisbaar als je een nieuwe HD wilt prepareren voor de ASR.

Als je Marcuu's behuizing overneemt zou ik als eerste de harddisk die je nu al hebt overzetten daarin en kijken of alles werkt.
Als dat niet het geval is dan is de kans dat de HD kapot is groot en kan je overstappen naar ZIP (want dat zit immers al in de behuizing van Marcuu).
Als je deze aansluit moet je een ZIP formetteren met de ulitily diskette van de ASR en daarmee kan je tevens het OS op de ZIP zetten.
 
Waar kom je vandaan? Ik heb hier ook dat probleem gehad. Je hebt een low-level floppy drive nodig. (dwz, verbonden via FDD flatcable op moederbord van oude pc.) Deze kan low-level schrijven, anders via chickensys en ZIP.
 
Back
Top