Beste sample-based drum-computer met grid sequencer?

olafmol

[EXPANSIONS]
Lid sinds
23 juli 2001
Berichten
8.784
Locatie
Utrecht
Hi,

krijg een beetje GAS naar een sample-based hardware drumcomputer met een stuk of 8 sequencer sporen die met name TR-style grid recording ondersteund (en dan bij voorkeur niet zoals bij de RM1x dat je eerst moet stoppen om van record naar play mode te gaan en andersom).

Ik wil graag drumkits preloaded in memory/SD-card hebben, hoeft niet perse multi-out.

4 sporen is te weinig, 8 sporen is wel minimaal, omdat ik graag per geluid wil spelen met mutes, shifts, effect-sends (indien aanwezig) etc.

Hoeft niet te samplen, maar wel makkelijk samples "uploaden" en managen.

Electribe? Elektron? Akai? Wat is aan te raden? Wil er niet meer dan ca. 500 euro aan uitgeven.

tnx! Olaf
 
De Digitakt past perfect bij jouw wensenlijst. Heb hem net zelf; toffe bak! :halleluja
 
tnx allemaal! Is wel bijna 800 euries, is er ook een goedkoper en simpler alternatief?
 
Volca Sample doet alles wat je wil, is heel leuk en klinkt ook nog eens straf. Wel beetje beperkt qua opslag van sequences.

Maar je kan er dan 5 nemen en syncen voor dat bedrag ;)
 
iPad met iSpark + Spark LE controller? Is een beetje hardware toch :)

+ betaalbaar
+ portable, iPad accu
+ quantize kan uitgezet worden (kan bij een Volca Sample niet)
+ 64 step patterns
+ 4 x 16 patterns
+ 6 sample layers per pad
+ eigen samples importeren

 
Laatst gewijzigd:
nog een ander informatief filmpje.. met de step sequencer in actie..

 
Ah, vergeet die Spark controller + ipad maar..., ik lees dat er veel problemen zijn met die combi..
 
Volgens mij voldoet een Electribe Sampler ook aan al je wensen. Is wel een krachtig apparaat en lang niet zo prijzig. Heb een tijd een Electribe 2 gehad en ook al heb ik die niet meer omdat ik liever toetsen speel dan tracks produceer, het viel me op hoeveel dat apparaat kon en hoe fijn hij toch te bedienen was. Je krijgt bovendien een vrij krachtige synth kado.
 
2e hands digitakt? Voldoet aan je wensen en meer (ook leuk om externe gear mee aan te sturen). Ik heb er zelf een sinds kort, ben er helemaal weg van...
 
als ik de reviews ed van de Digitakt lees/bekijk zie ik wel erg veel toetsen-combi drukken? Klopt dat?
 
Electribe2 is erg leuk idd.. Beetje basic en nog wat dingen die ook verbeterd zouden kunnen worden. De FX staartjes die stoppen bij het switchen van een pattern bv.. geen 32e kunnen recorden maar hoge fun factor..

Ik dacht dat je ook bekend was met een RS7000 toch.. ik vind dat zo een top ding.. helaas dat je iedere keer moet stoppen bij bepaalde handelingen net zoals de RM1x maar de mogelijkheden die de RS en RM1x bieden qua sequencen zijn gewoon ongekend.. misschien dat Uli er nog eens een re-issue van kan bakken. :D
 
als ik de reviews ed van de Digitakt lees/bekijk zie ik wel erg veel toetsen-combi drukken? Klopt dat?

Ja dat klopt wel... Ik heb een groot deel van mijn weekje vrij aan het leren kennen van de digitakt besteed. Soms is het nog steeds ff denken hoe het ookalweer zat. Het vraagt ff wat geduld, maar als je de tijdsinvestering doet, dan krijg je daar ook een hoop plezier voor terug. Althans, dat is mijn persoonlijke ervaring.
 
Ja dat klopt wel... Ik heb een groot deel van mijn weekje vrij aan het leren kennen van de digitakt besteed. Soms is het nog steeds ff denken hoe het ookalweer zat. Het vraagt ff wat geduld, maar als je de tijdsinvestering doet, dan krijg je daar ook een hoop plezier voor terug. Althans, dat is mijn persoonlijke ervaring.


Hier in huis staat ook Digitakt (van mn dame welteverstaan) en ikzelf heb een MD+UWII maar de Elektron workflow is er een die je echt zo door hebt. Iedereen heeft het altijd over de 'steep learning curve van Elektron' maar daar heb ik nog nooit iets van gemerkt. Als logisch en intuïtief zou ik het omschrijven.
 
Niet erg populair hier op SF en ook geen €500, maar ik zou zeggen spaar door en kijk eens naar de Deluge.
Kan hem van harte aanbevelen ;)
 
Back
Top