domme (en luie?) vraag over samples sequencen

G

Guest

Guest
ik heb een vraag. misschien dom en/of een beetje lui.

ik heb drum samples die ik wil gebruiken.

sinds kort gebruik ik de mac, met studio one 3. bijgaand een screenshot met een aantal drum samples in wav-formaat.

wat ik graag zou willen is deze samples op een simpele manier in een 'sampler/sequencer' laden, hardware of software, zodat ik met een controller de samples kan triggeren en sequencen.

is het bijvoorbeeld mogelijk om dit met een electribe 2 sampler te doen? gewoon de wav's naar een schijf of kaart slepen en dan met de pads kunnen triggeren ?

of kan het met de studio one sampler (en hoe kom ik daar aan? moet ik dan de vst/au comptabilitiet kopen?)

ik had een tempest en dat was zwaar overkill voor mij. ik wil gewoon simpel samples kunnen ladenensequencen. simpel en goedkoop, dat is wat ik zoek.

iemand een goede tip?
bedankt.
 

Attachments

  • Schermafbeelding.png
    Schermafbeelding.png
    272,6 KB · Bekeken: 167
Volgens mij moet je Impact gebruiken, ziet er redelijk simpel uit. Pads aansluiten(of een andere midi controller) en gaan.

Electribe is gewoon weer extern, dat kan ook, maar dan is een MPC wellicht simpeler? (1000 ofzo...) Studio one doet denk ik niets met die electribe iig behalve midi sync.
 
ik heb een vraag. misschien dom en/of een beetje lui.

ik heb drum samples die ik wil gebruiken.

sinds kort gebruik ik de mac, met studio one 3. bijgaand een screenshot met een aantal drum samples in wav-formaat.

wat ik graag zou willen is deze samples op een simpele manier in een 'sampler/sequencer' laden, hardware of software, zodat ik met een controller de samples kan triggeren en sequencen.

is het bijvoorbeeld mogelijk om dit met een electribe 2 sampler te doen? gewoon de wav's naar een schijf of kaart slepen en dan met de pads kunnen triggeren ?

of kan het met de studio one sampler (en hoe kom ik daar aan? moet ik dan de vst/au comptabilitiet kopen?)

ik had een tempest en dat was zwaar overkill voor mij. ik wil gewoon simpel samples kunnen ladenensequencen. simpel en goedkoop, dat is wat ik zoek.

iemand een goede tip?
bedankt.

Volgens mij lukt dat gewoon met FL Studio ?
Ik heb zelf op Ebay samples gekocht van verschillende Synthesizers zoals
"DX7" "CS 80" "Jupiter" etc.
Die bewerk ik wel weer in "Cool Edit Pro" en mix ik dan over mijn songs die ik met mijn Tyros en Synthesizer heb gemaakt.

Maar wat jij bedoelt kan volgens mij gewoon met FL Studio !!
 
bedankt

impact zie ik alleen sample bundles van, maar ik heb geen samples nodig. alleen een simpele manier om de samples die ik heb (wav) te sequencen.

ik zag wel magix independence sample software, au compatible, maar kan het zijn dat ik de au functionaliteit van studio one 3 apart moet aanschaffen, als extra?

dit zijn mijn eerste babysteps op de mac he?!

fl studio zou dan weer in de plaats moeten komen van studio one 3 ?? (waar ik net een beetje aan gewend ben en minimaal mee uit de voeten kan.
 


Impact is volgens mij een drummachine plugin in studio one, waar je gewoon samples in kunt laden(of voorgekookte kits, maar dat wil toch niemand? :) )
 
Volgens mij moet je Impact gebruiken, ziet er redelijk simpel uit. Pads aansluiten(of een andere midi controller) en gaan.

wat de comntroller betreft, ik heb een arturia beatstep gekocht. dat bevalt mij prima. genoeg pads en nog sequencen op de koop toe.
 
https://www.youtube.com/watch?v=VZcsDL-vFCk

Impact is volgens mij een drummachine plugin in studio one, waar je gewoon samples in kunt laden(of voorgekookte kits, maar dat wil toch niemand? :) )

ik ga nu kijken ! bedankt

ik heb jaren terug een schijfje gekregen van een forumlid met veel erg goede sci tom en linn samples, maar ook nog vele andere echt goede drumsamples. die wilde ik eindelijk eens gaan gebruiken.
 
Wat 154 zegt! Het Studio One instrument voor je trommelsamples heet "Impact"



 
Back
Top