Emu E4xt Ultra + SCSI2SD

wat was nou het eerste probleem van de e4xt voor dat ik hem opstuurde?? hij deed het hier altijd tot net voor de tijd dat ik hem nog even ging testen voordat ie opgestuurd werd...
ik heb hier overigens ook die sccsi harddisk nog


Toen ik hem aanzette kreeg ik precies hetzelfde display als jij op de foto hebt gezet.
Oftewel: geen beeld behalve 1 streep bovenin en geen enkele reactie op het indrukken van knoppen.
Ik heb wat lopen friemelen aan de connectors en het geheugen en toe floepte hij in de goede stand en werkte alles weer.
Het leek/lijkt er dus op dat er een los of een paar losse of vieze contacten in zaten.
Echter heeft de sampler later hetzelfde euvel nog een keer gehad.
(niet opstarten, niets op het scherm en ook geen reactie op indrukken van knoppen).
Dit is toen vanzelf weer over gegaan nadat ik de unit aan en uit had gezet.

Ik denk vooralsnog dat het toch iets met de connectors intern is.
Overigens heb ik de harddisk permanent verwijderd.
Misschien dat dat ook nog iets kan hebben bijgedragen (gezien voeding-krapte regelmatig onderwerp van gesprek is met die ultra's).

Al met al moet de machine zich de komende maanden nog gaan bewijzen wat betreft betrouwbaarheid. Ik ben blij dat hij het doet maar nog niet erg zelfverzekerd of de toekomst.
 
is emu dan zo onbetrouwbaar geworden later?? alles wat ik van emu heb gehad bleef het altijd doen.. de emaxen, proteus modules.. alleen de esi 32 kreeg een verbleekt scherm later maar dat is een algemeen probleem van welk merk dan ook
maar uiteindelijk komen we zelf ook ooit eens in de lappenmand terecht.. het begint allemaal bij een leesbril.......
 
Ik heb nu een tijdje een Emu Ultra waarbij ook wat SCSI spullen zaten. Ik draai nog 4.61, dus geen FAT support.

Hebben jullie nog tips wat betreft uitwisselen samples en libraries? Mijn ervaring tot nu toe even hier:

Samples uitwisselen met de PC lukt via een SCSI Jaz drive die met een firewire interface te benaderen is op de PC. Met een oude versie van Chicken Systems Translator is een folder met samples dan om te zetten in een E4 bank, die met Translator op de Jaz drive te zetten is. Dit is sowieso handig ook als je een SCSI2SD drive hebt en FAT support, omdat je anders Wav files een voor een moet gaat zitten inladen, ipv een hele bank tegelijk. Die Translator is wel super buggy en crasht af en toe, maar een folder met zeg 50 samples omzetten in een bank lukt dus wel.

Ik heb ook even zitten spelen met Emulator X3, en daarmee een Proteus library opgeslagen als een E4 bank. De samples kwamen dan wel mee, maar er klopte verder van alles niet aan de parameters van de voices.

Die omzetting via Chicken Sys zit dus echt vol bugs. Heeft er iemand ervaring met hun nieuwste versie van Translator?
 
Beetje laat maar, ik heb altijd Chicken Sys nodig gehad voor mijn ASR-10, he is idd en buggy programma, maar de support was altijd goed en het werkte bij mij wel.

Wat bij mij buggy was, was dat hij soms de drives niet vond of hij formateerde in verkeerd format.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top