Korg Volca Sample zijn er alternatieven?

zapper

Ingeburgerd
Lid sinds
11 september 2017
Berichten
51
Ik ben erg enthousiast over de Volca Sample aangezien ik totaal niet op de hoogte ben van hardware samplers vraag ik me af als er soortgelijke eenvoudig te bedienen samplers met ingebouwde sequencer en lage leercurve zijn. Dus als iemand suggesties heeft, nieuwsgierig :)
 
De Volca Sample en Novation Circuit zijn eigenlijk geen samplers, maar sample players. Ze kunenn zelf niet samplen.

Een simpel te bedienen sampler met sequencer die kan samplen zijn de populaire Boss/Roland SP samplers: sp303, sp404, sp404sx, sp404a. het nadeel van die dingen vind ik dat ze niet kunnen pitchchen, maar er zijn vele gebruikers die dat geen probleem vinden of workarounds hebben bedacht: je kan bijvoorbeeld 2 samplers gebruiken.. Ze hebben vooral een veelzijdige effectprocessor aan boord

Een andere erg coole sampler is de Zoom Sampletrak. Werkt erg makkelijk, en kan samples pitchen.. Ook deze heeft effecten..

De wat meer serieuze samplers met sequencer zijn de MPC's van Akai: kunnen erg veel, maar zijn daardoor iets ingewikkelder. Al vind ik dat persoonlijk erg meevallen...
 
Laatst gewijzigd:
Korg Microsampler, die is leuk omdat het een keyboardsamplertje is, beetje vergeten niche in de samplingwereld vandaag de dag....soort mini Roland W30...supersimpel handleiding kan meteen in de prullenbak alles wijst voor zich...ook met handige ingebouwde sequencer bouw je echt hele tracks mee binnen 5 minuten...cult ding met lekkere crunchy sound maar helaas een grote flop voor Korg.

620988000000000-00-500x500.jpg
 
idd ja [flop ... ziet m nooit winkels / 2 e hands flops dus;]
] loik ding houkwelvan
:okdan:
 
Die Korg MicroSampler ziet er idd erg cute uit. FF gekeken (oa MP) maar zie hem helaas nergens aangeboden...
 
Ja is wel te vinden als je eentje te koop vraagt ofzo denk ik beetje zeldzaam.

Er was ook nog de Roland DJ70(MK2) keyboard sampler uit de jaren 90 maar die heb ik nooit bespeeld...aan de youtube filmpjes te zien ongekend popular in brazilie, DE baile funk electrofunk bak. Volgens mij was die gedesigned door de Italiaanse Roland afdeling nadat ze de SIEL fabriek hadden gekocht (waar ook de beruchte en extreem crappy Roland JS30 sampler vandaan kwam)...wellicht is de DJ70 gewoon een JS30 met keyboard en sequencer?
 
@smackos bedankt voor de tip. Nog vroeger had je natuurlijk ook simpele sample keyboardjes van casio. Weet de types niet meer, maar was ook leuk speelgoed :)
 
:D Casio SK-1, SK-5, ja.. hehehe, heb die laatste ook nog ergens slingeren
:dubbel: wel geinig gruizig.
 
Back
Top