Bestaan er samples van

MrBoembas

Stamgast
Lid sinds
16 juni 2016
Berichten
357
Locatie
Tuindorp Oostzaan, Amsterdam Noord
Beste Synth vrienden,

Bestaan er eigenlijk samples van o.a. Vangelis, Jarre, Kraftwerk, Morricone en Starink etc ?

En zo ja waar zijn deze te koop / Verkrijgbaar ?

Van verschillende Synthesizers weet ik dat er samples inloop zijn, ik heb er al vele gekocht op Ebay. Maar echt van bepaalde artiesten ?

En zijn er al samples uit van de Yamaha Montage ?

Groeten,

Daniel.
 
Het is vrij goed bekend welk apparaat ze hebben gebruikt en het is een beetje loos om samples van een CS80 te gebruiken als je net zo goed of nog beter met een pluginversie vooruit kunt.

Wat bedoel je met "samples van Jarre"? Een soundset specifiek om een album na te doen? Want Zoolook en Oxygene en Revolutions, daar zit nogal wat verschil tussen. Een Minipops heb je zo gevonden als gratis zipje.
 
Het is vrij goed bekend welk apparaat ze hebben gebruikt en het is een beetje loos om samples van een CS80 te gebruiken als je net zo goed of nog beter met een pluginversie vooruit kunt.

Wat bedoel je met "samples van Jarre"? Een soundset specifiek om een album na te doen? Want Zoolook en Oxygene en Revolutions, daar zit nogal wat verschil tussen. Een Minipops heb je zo gevonden als gratis zipje.


Het klopt dat Vangelis veel CS80 heeft gebruik, maar die zijn ook bewerkt naar zijn eigen sound. Ik bedoel eigenlijk kant en klare Samples. Bijvoorbeeld "Blade Runner" of "Antarctica Echoes" de Pads, zonder te veel aan knoppen moeten draaien enz, gelijk de juiste sound, zoals bij standaard Samples.

Bij Jarre bedoelde ik o.a. Equinoxe part 4 (De pads en bedjes enz) , Magnetic Fields One en Two.

Daar doel ik op op Kant en klare Samples !

Bij Blade runner zie je op YB veel mensen die maar blijven draaien om het juiste geluid te krijgen en vaak lukt dat ook niet.

Dus een goede Samples WAV file.
 
Ik ken ze niet , die samples, nog nooit tegengekomen
Op zich een leuk idee
 
En zijn er al samples uit van de Yamaha Montage ?
Als het om de FM sounds gaat zul je met samples zeker niet veel kunnen doen hoor.
Voor de rest, denk dat je met een An1x wel al een heel eind in de buurt van veel geluiden kan komen.
Het wordt dan wel iets van aan de juiste knoppen draaien, maar weerom geen samples...
 
Een CS80 stond juist bekend om de expressie en het karakter. Zonder identiek filter, modulatie en aftertouch sla je de plank een beetje mis met samples. Wellicht ben je nog beter af met sommige VST's?
 
Bij de CS80 heeft Vangelis overigens veel presets weten te gebruiken ;)




Het klopt dat Vangelis veel CS80 heeft gebruik, maar die zijn ook bewerkt naar zijn eigen sound. Ik bedoel eigenlijk kant en klare Samples. Bijvoorbeeld "Blade Runner" of "Antarctica Echoes" de Pads, zonder te veel aan knoppen moeten draaien enz, gelijk de juiste sound, zoals bij standaard Samples.

Bij Jarre bedoelde ik o.a. Equinoxe part 4 (De pads en bedjes enz) , Magnetic Fields One en Two.

Daar doel ik op op Kant en klare Samples !

Bij Blade runner zie je op YB veel mensen die maar blijven draaien om het juiste geluid te krijgen en vaak lukt dat ook niet.

Dus een goede Samples WAV file.
 
Klaus Schulze ook goed?
Masterbits Klaus Schulze Sampling Collection Vol 1

This one is quite a rarity, classic Klaus Schulze (Synthesizer pioneer; Tangerine Dream)
sounds from a Sampling CD sold in 1991, limited to 999 units.

Advanced sound sampling library. Featuring sounds from Fairlight II,
Moog-C-III-Modular-System, EMS Synth A, Crumar GDS, Mellotron, CS-80 PPG 2.2,
ARP-Odyssey, ARP-2600, Korg DVP-1 Vocoder, Korg PS-3300, MKS-70, K-1000,
 
Back
Top