MPC X besteld of ontvangen?

Hey MyJam, nog steeds klinkt het me bij iig goed. Ik pakte een lange sample en zette die op 1, 5 en 13, en testte het verschil. Ik hoorde geen verschil tussen de pads ook niet bij vasthouden en echt loodrecht erop spelen.. Raar?

*edit
Ik heb nu echt exact gedaan wat jij in het filmpje doet: sample "House-Clips-Chord-CLp1Ebm.WAV" geladen in de sample pool. Dan in sample edit, zie ik ook exact jou sample en de kleuren en de pads enz enz.. Ik hoor echt gewoon normaal gedrag van de pads.
 
Laatst gewijzigd:
Wss gewoon je aanslag, had dat ook toen ik net mn mpc2000xl had, heb je t ook als je de pad gewoon indrukt ipv aanslaat.
 
Nee niet als ik hem bv op full level zet en voorzichtig in druk (eerste mn vinger er op leggen en dan drukken) dan niet. Maar als ik een beetje ga drummen wel. Ik heb het lig niet als ik heel hard aan sla.
Ik heb het nooit gehad (push2, Machine 1, Roland R8 of de pads op mn novation remote mk1) en nu dus op 2 MPC's.. Het is niet dat ik moeite moet doen om die dubbele triggers te krijgen. Ik moet echt mn best doen om ze niet te krijgen. Hard aan slaan en snel terug bouncen helpt. Maar zodra ik de pad vast houd (moet houden bv bij note on of een instrument) dan gaat het snel mis.
 
de knop "full level", linksboven, dat ie altijd met 100% aanslag triggerd. Dan kan je dus heel zachtjes aan slaan en toch goed het geluid horen.
 
Ok voor degene die er ook tegenaan lopen. Hier is de conclusie:

De MPC pads zijn erg stijf en als je er op een bepaalde manier op speelt dan triggeren ze dubbel. Je kan je speelstijl erop aanpassen en dan gebeurt het niet of nauwelijks.
Ik heb het nu getest met meerdere MPC's (Live, X) en ze hebben het allemaal. Ik heb ook meerdere personen laten testen (ook in de winkel) en die hadden hetzelfde. Sommigen gebeurt het direct, anderen moet ik zeggen hoe aan te slaan.
Het gebeurt met name als je je vinger stijf houdt en/of ondersteund met andere vingers en je je vinger niet direct laat terug stuiteren. En als ik het heel overdreven doe dan kan ik zelfs dubbele triggers krijgen op de Push 2, maar dan heb ik ook echt het gevoel dat mijn vinger heel snel stuitert dus dat lijkt me normaal. Bij de Push moet ik er moeite voor moet doen, maar bij de MPC X makkelijk gebeurt. Mij in ieder geval want zo zijn er ook (veel) gebruikers (zoals Arv) die het nooit gebeurt.
Ik heb besloten dat ik er aan kan wennen. Er is een hoop op te merken op de MPC X, maar voor mij wegen de voordelen zwaarder.
Ik zal een korte review maken in een nieuwe thread.
 
Ik blijf me erover verbazen! Ik heb echt mijn uiterste best gedaan om op zoveel mogelijk manieren te spelen.. En ik heb al uren zitten kloten, nog geen enkele keer iets gehad wat leek op wat jij doet in het filmpje!
Je hebt dus wel een heel speciale techniek! :D
 
Dan vermoed ik toch dat jouw machine anders is Als je zo geprobeerd hebt (dank daar voor) was je er zeker tegenaan gelopen op mijn machine. Dat gebeurde nl iedereen die ik t liet proberen. Het gebeurt echt heel makkelijk. Ms zijn er verschillende batches waar het niet zo bij is. Ik heb 3 x'en geprobeerd en 1 live. Ik lees ook wisselende ervaringen met fat pads of die kurk vullers. Bij de ene zijn de vullers te dun en de andere iets te dik. Het lijkt dat er variatie is tussen de ruimte tussen pads en de sensors. Die moet precies goed zijn. Te weinig en je krijgt dubbele triggers, te veel en je 'note on' gevoeligheid holt achteruit. We hebben t over tienden van mm.
 
Weet iemand of die drukkits uit de MPC live en de X ergens te downloaden zijn. ik heb de MPC live beluisterd een vindt een paar sound wel erg bruikbaar.
 
De MPC X is bij meerdere (web)shops in de aanbieding voor €1799 op het moment. De Live zo rond de € 965.
 
Back
Top