2U over, welke sampler?

Ik heb een E-Mu ESI-32 liggen met SCSI en 32MB intern geheugen. Past precies in een 2U ruimte.
Interesse?
 
Precies. Vroeg om een 2U sampler, niet groter. En al helemaal geen toetsen. :beard:
 
Ik heb vroeger een Yamaha A3000 gehad. Daar heb ik veel plezier van gehad. De grotere broertjes A4000 en A5000 zijn ook interessant. En allemaal 2U.
 
Het is de E-mu ESI-2000 geworden. 128 Mb intern en wat CD's erbij voor niet al teveel geld.
We gaan het zien.
Nogmaals bedankt voor de reacties.
 
Het is de E-mu ESI-2000 geworden. 128 Mb intern en wat CD's erbij voor niet al teveel geld.
We gaan het zien.
Nogmaals bedankt voor de reacties.

er zit ook een zip drive bij of een harddisk neem ik aan?
 
Nee, geen van beide. Wel een serieuze CD-R op de SCSI.
Kijken of de floppy drive te vervangen is voor een USB emulator.
Inbouw ZIP's zie ik nog wel voorbij komen op MP.
 
Nee, geen van beide. Wel een serieuze CD-R op de SCSI.
Kijken of de floppy drive te vervangen is voor een USB emulator.
Inbouw ZIP's zie ik nog wel voorbij komen op MP.



je hebt een scsi disk nodig voor de undo functie.. anders kan dat niet..
 
Kijken of de floppy drive te vervangen is voor een USB emulator.

Dat zou ik niet doen in een sampler met 128Mb geheugen want met zo'n flopppy vervanger blijf je per keer niet meer dan 1.44MB kunnen wegschrijven (je kan er wel 1000 images op één usb stick kwijt). En daarnaast is het ook nog zo dat de schrijf- en leessnelheid van een floppy emulator (ongeveer) gelijk is aan die van een diskdrive. Als je op deze manier 128mb wil saven en laden ben je een dag bezig voordat je muziek kan maken :D

Ik zou orienteren op een SCSI device (zip of harddisk) of een SCSI2SD converter zodat je op SD-card kan wegschrijven. Dit laatste is het mooist, maar redelijk prijzig (ik denk dat je boven de 100,- euro uitkomt).
 
Thx.
Heb een lijstje gevonden met HD's welke al dan niet compatible zijn.
Buitenom dat het een redelijke uitdaging word een geschikte HD te vinden is ook de capaciteit niet heel groot.
Iomega's Zip of Jaz vind je nog wel wat van.
SCSI2SD vind ik hier voor 70 dollar.
https://www.itead.cc/scsi2sd.html
 
.....of een SCSI2SD converter zodat je op SD-card kan wegschrijven. Dit laatste is het mooist, maar redelijk prijzig (ik denk dat je boven de 100,- euro uitkomt).

Dat was een gouden tip. Zoals ik schreef, gevonden voor 70 euro.
Gisteren binnen gekregen, Micro SD erin en ik heb 4 "harde schijven" van 4 Gb.
De connector van de SCSI connector achterop het apparaat losgemaakt en vervolgens weer vastgemaakt op de flatcable waar de SCSI2SD ook op vast zit.
Zo kon ik gemakkelijk de CD's welke erbij zaten backuppen op de Micro SD.
:okdan:
 
en hoe krijg je de software erop zonder computer met scsi ?
 
Software? De SCSI2SD word gewoon gezien als HD. Je kan de firmware wel updaten of de boel configureren maar dat doe je via USB en proggie van de maker.
 
Back
Top