Moderniseringsronde: SCSI2SD, GOTEK, HXC

GroteBozeWolvin

Ingeburgerd
Lid sinds
3 november 2005
Berichten
85
Locatie
Zweden
Na vele jaren nauwelijks nog iets met muziek gedaan te hebben, heb ik er nu weer tijd voor en zin in. Ik ben nu bezig met het opnieuw inrichten van mijn studiootje. Ik blijf hangen bij mijn 80ies en 90ies hardware, maar wil wel een deel van de gemakken van de 21e eeuw qua storage en backup. Daarom heb ik o.m. een paar scsi2sd apparaatjes gekocht voor de S-760 en S3000XL, maar ben nog op zoek naar de juiste scsi kabels en ik wacht nog op de externe behuizingen. Eerder had ik al een HXC Rev F en een Gotek aangeschaft voor de XP-80 en de Mirage. Die wachten nog op inbouw. Terzijnertijd hoop ik hier verslag te kunnen uitbrengen van succesvolle ingebruikname van dit alles.

Via dit forum heb ik een S-330 gekocht voorzien van een Gotek emulator. Dat werkt OK, zij het enigszins clumsy.

Mijn concrete vraag: Nu las ik dat het mogelijk is om de Gotek te flashen met de hxc firmware. Ik vind echter nergens terug wat daar de voordelen van zijn voor muziekinstrumenten. Ik begrijp dat voor Amiga en ST gebruikers de voordelen bestaan uit het kunnen lezen van exotische diskformaten. Maar dat speelt toch niet voor samplers?
 
Okee, ik sta gecorrigeerd en zal mijn vraag correcter stellen.
Welke voordelen biedt de Gotek + HXC firmware voor samplers die al goed werken met een gewone Gotek?
 
Ik heb begrepen dat het navigeren iets handiger werkt op een HxC geflashte Gotek tov een gewone Gotek. Als het werkt voor jou zou ik het niet veranderen. HxC ondersteunt wel veel meer exotische formaten en apparaten dan de standaard Gotek. HxC is voor de meeste 80's/begin 90's samplers de enige oplossing mbt het vervangen van de (floppy)diskdrive.
 
Zijn er nog mensen die succesvol een Gotek in een Korg DSS-1 hebben kunnen laten werken?
 
Back
Top