Machinedrum UW sampler

Lid sinds
2 augustus 2015
Berichten
940
Locatie
Leuven
Hallo,

Zijn er hier users die samplen met de UW ?
Ik vroeg me af of het mogelijk was om een sample af te knippen zodat die kleiner wordt bij het opslaan?
De opslag is maar 2MB en vaak sample ik een bar en gebruik ik nadien alleen de eerste seconde door de start en end points te bepalen. Maar wanneer ik save van ram naar rom zit ik altijd rond 327kb, en dat is de hele bar.
 
ik sample er wel eens met de mijne.. maar sla zelfden die samples up... gebruik het veel meer als realtime iets.
dus echt 100% zeker weten doe ik het niet.. maar volgends mij kan je niet truncaten met een machinedrum.
je kan wel de lengte van je sample tijdens het samplen aanpassen..
lees:
01 - je sampled eerst een brok audio
02 - zet de start / end points.. zodat je alleen hoor wat je wil als je de sample triggert.
03 - zet een record-trigger op zelfde step als de step waar je de sample triggert (voor gemak step 01)
met de lengte van je record-trigger, de kleinst mogelijke lengte die je sample compleet opneemt..

tadaa.. een sample die "getruncate is"

* extra fun : je kan je sample in stap 02 omhoog pitchen, de sample-afspeeltijd word dan korter. een octaaf omhoog is 2keer minder tijd als ik me goed herinner van oldskool sampling..
en je heb 4 recorder-machines.. dus 1tje voor je grote brok.. kan je in 1 keer 3 samples truncaten door de 3 andere recorders te gebruiken om een gericht stukje (stap 03) opnemen..
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top