Nieuwe standalone MPC/MPC's in de aantocht!?

sjeff

Ouwe rot
Lid sinds
8 januari 2011
Berichten
854
Het ziet ernaar uit dat Akai met nieuwe standalone MPC's aankomt in de nabije toekomst. :okdan:

Zoals ik het nu zo een beetje heb gelezen zou het gaan om de MPC Live (gaat verder op het idee van de mpc touch.)
Maar ook speculaties over de MPC Legacy een standalone versie die inspeelt op het idee van de Renaissance, hier zou op de winter NAMM meer info over moeten komen..

Draadje op mpcforums hier:
http://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?f=36&t=181364

Draadje op Gearslutz hier:
https://www.gearslutz.com/board/ele...tronic-music-production/1122864-mpc-live.html

Meer info volgt!
 
Laatst gewijzigd:
15003299_1234799209921113_4853382906490150185_o.jpg

15025532_1234799193254448_2160565701480142905_o.jpg

14991123_1234799213254446_2375531845035638625_o.jpg

AKAI_MPC_Live.jpg
 
standalone: :halleluja

design: =( :r

Ziet er nog fletser uit als de Electribe Sampler qua design. Ik vind die mpc500 en mpc1000 bijvoorbeeld een stuk mooier...
 
Ach ja design... Mij persoonlijk boeit dat niet zo heel erg als het apparaat verder als een tierelier werkt.
Die MPC60MKII bijv. spuuglelijk ding, ziet er uit als een jaren 80 kassasysteem, maar zou hem toch wel graag hier hebben willen staan.
En de MPC1000 en 500 vind ik nog lelijker om eerlijk te zijn. Knullige dingen.

Maar goed, denk dat dit meer de concurrent moet worden van de toraiz enz.

Ben persoonlijk vooral benieuwd naar de geruchten van die andere standalone MPC (Legacy).
Hoop voor het beste in ieder geval! Vind het ook wel tof dat ze hier nu eindelijk gehoor aan geven ipv al die mislukte analoge synth,drumbakjes en usbmidi controllers..
 
Die MPC60MKII bijv. spuuglelijk ding, ziet er uit als een jaren 80 kassasysteem, maar zou hem toch wel graag hier hebben willen staan.

Smaken verschillen...ik vind die MPC 60 MKII wel een gave bak om te zien, maar dat vind ik eerlijk gezegd wel van bijna alle Akai Pro spullen uit die tijd. Beter dan het design dat er na kwam in ieder geval....ben nog steeds blij met mijn Z8, maar qua looks haalt hij het natuurlijk niet bij bijvoorbeeld een S5000.
 
Was Akai ook niet bezig met warped audio in de MPC software? Dus net als Ableton realtime timestretch? Zou cool zijn als dat ook in deze standalone zit..

En het andere mooie is dat het dan ook in Maschine komt (lijkt me) :P
 
Was Akai ook niet bezig met warped audio in de MPC software? Dus net als Ableton realtime timestretch? Zou cool zijn als dat ook in deze standalone zit..

En het andere mooie is dat het dan ook in Maschine komt (lijkt me) :P

Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat die realtime stretching de enige reden is waarom ik mijn push 2 + ableton niet verkoop.
Als Maschine die functie zou hebben ( vind timestretchen in Maschine nu bagger werken ) was het voor mij al lang klaar.
Deze akai lijkt me ook wel tof, zeker standalone is te gek. Maar dan moet het wel net zo lekker werken als puch/live / maschine.
 
Kunnen we trouwens de thread samenvoegen met die op de voorpagina ? Ik zie net dat ik op 2 verschillende threads aan het reageren ben.
 
Ik vind hem wel mooi eigenlijk. Een beetje een ruggedized Mad Max sampler. Waarschijnlijk als de LED-kermis actief is een stukje minder mooi, hoewel LEDs ook gewoon subtiel toe te passen zijn.

Twee MIDI ins en outs, 6 audio outs, dedicated phono in, verder nog een sliert in- en outputs voor data. Volgens de handleiding krijgt hij een touch screen. Serieuze bak. Lijkt een fijne workflow te gaan krijgen. Dit kunnen ze alleen maar verknallen met slechte software, maar alle nummertjes kloppen!
 
Ik krijg hier wel GAS van... zowel de MPC Live als de aankomende firmware versie 1.2 voor de Toraiz zien er goed uit 8)
 
Back
Top