Waveboy diskettes te koop op marktplaats.

Zegt me niks, maar word al flink op geboden voor een paar lullige diskettes. Die kan je toch gewoon kopiëren, of zijn dit ook al kopietjes? Zo origineel zien ze er ook niet uit met die geprinte labels erop. Blijkbaar een gat in de markt.
 
Ik heb zelf een zooi copietjes, dit zijn wel echte denk ik.
Ze zijn zeldzaam en supercool, algorithmes die je hele EPS16+, ASR10 interne effecten een flinke opkikker geven.
 
Wow wat organisch!! Ik snap dat liefhebbers hier hard op gaan!!
 
Ik was helemaal niet op de hoogte van het bestaan van deze shit.
Leuk!

Eiigenlijk zou de nieuwe eigenaar van die diskettes zo vriendelijk moeten zijn om een image te trekken van de diskettes om ze vervolgens te delen.
Dat mag natuurlijk niet maar toch doen lijkt me wel wat :D
 
Zegt me niks, maar word al flink op geboden voor een paar lullige diskettes. Die kan je toch gewoon kopiëren, of zijn dit ook al kopietjes? Zo origineel zien ze er ook niet uit met die geprinte labels erop. Blijkbaar een gat in de markt.

Lullige diskettetjes? Je weet niet wat je zegt haha. Dit zijn de vetste effecten voor de ASR-10 en ga je never nooit vinden.

Echt SUPER dik. Ik heb ze zelf ook gehad.
 
Haha € 70 bod... Ik kocht 1 diskette vroeger voor 70 gulden. Nieuw, ook gewoon met zo'n geprinte zwart/wit stickertje. Geen slechte deal.
 
Het bieden lag wel lang stil... Maar sinds het bod van QoQ zit de vaart er weer in!
 
gave shit zeg Jayoverdose :)
Een tijdje geleden was ik op zoek naar een nieuw midiklavier en had mijn zinnen op een sq80 gezet.
Die is moeilijk te vinden.
Uiteindelijk ben ik uitgeweken naar een EPS (waar ik overigens geen spijt van heb).
Maar zo'n SQ80 filmpje geeft mij geen rust zeg maar :).
 
ha, ik had ook eerst de ESQ daarvan was ik zo onder de indruk, dat ik hier via synthforum mijn DS Mopho keyboard heb geruild met een SQ80, en nu heb ik ze allebei want ik kan maar moeilijk afscheid nemen van apparaten.
En ook soms nummers want sommige dingen die allang zijn uitgekomen staan nogsteeds in mijn sequencer haha.
 
heyo

ben op zoek naar de granular diskette ?

iemand die n kopietje kan maken ? ik geef er wel geld voor
of in ruil heb ik wel de andere diskettes, die je kan kopiëren ?

het gaat om deze ::::

Soniq Demolition Disk - Wave Mangling Effects
 
Ik heb ze allemaal - was ook de eerste die de Voder commercieel gebruikte. Die en het Resonant filter heb ik gekocht. De rest heb ik van Waveboy gekregen omdat ik ze heb gerecenseerd. Ik vind ze erg duur bij Waveboy, maar ik mag ze niet verkopen. Belofte maakt schuld.
 
Hey EnzoF....wat een toffe video.... Hoe kom je daar nou aan? :D

Het is bij mij ook een verhaal van officieel gekocht, zoals alle andere software die ik heb.

De Sonic Demolition Disk is leuk. Granular Synthesis slaat helemaal nergens op, dat is alleen maar ruis.
De Mirage preset is eigenlijk het leukst om te gebruiken.

De REZ Filter is erg okay zoals je kan horen in de video. Wat ik daar gedaan heb is een vrij lange sample gemaakt in EPS-16 Plus nr. 1 met daarover de Filter. Deze heb ik via de Waveboy Audio-In door een Delay laten gaan in EPS-16 Plus nr. 2 (REZ Filter heeft zelf ook een Delay en Reverb trouwens). Het mooie is dat je een sound kan maken en dan de REZ Filter kan 'saven' als INSTRUMENT EFFECT. Je hoeft 'm dus niet steeds opnieuw te laden. Dat geldt eigenlijk voor alle Waveboy Effects als je het op die manier doet.

Die Audio-in Disk heeft ook een 3Voice Harmonizer en de Time-Dicer (Realtime Pitch Stretcher en Time Shifter ;-) )

De Compressor Disk klinkt erg goed.

The Voder kan ik niks mee.

Robin.
 
Ik heb trouwens even gechecked omdat ik in een group een vraag kreeg over Waveboy en:

Chickensys heeft nog steeds de rechten om deze diskettes te verkopen EN de originele auteur ontvang hierover nog steeds royalties.

Dat ter informatie voor een ieder die zich afvraagt hoe het nou eigenlijk zit met die oude software.

Robin.
 
Leuke info, Robin! je vid is bijna een jaar oud, dus een werkend systeem nog steeds? Je ziet dat deze bakken ook van 50 / 80 euro een jaar of 3 geleden ook langzaam richting de 300 euro kruipen.
 
Jazeker, allebei werkend met Memory Expander en SCSI. Eentje heeft ook een Flashboard.

Ik ben nog steeds bezig met een serie Tutorials voor de EPS-16 Plus. Ik kwam erachter dat er maar een aantal diepgaande Tutorials waren dus ben ik dat gaan doen.

Zo kwam ik er achter dat je heel veel kan doen zonder extern te samplen, gewoon door de interne blokgolf te gebruiken en die intern te resamplen en dan de synth functies daarop los te laten.

Transwaves inside the box, PWM en nu bezig met een video over Waveform Manipulation.

Qua prijs.... Ik heb die van mij twee jaar geleden gekocht (daarvoor kende ik Ensoniq helemaal niet) voor niet meer dan 250 euro. Veel meer dan 300 zou ik er ook niet voor geven. En dan moet ie wel al uitgebreid zijn. Zonder uitbreiding 150/200....want:

Er is iemand in Zweden die de schema's van Tom Virostek heeft gekregen en de SCSI uitbreiding weer aanbiedt. Dat is nog niet alles...hij heeft ook de Memory Expander ge-reverse engineered. Dus voor 200 heb je nu een nieuwe Memory Expander met SCSI.

Ensoniq bestaat dan misschien als bedrijf niet meer maar er zijn een aantal individuen die de gear nog steeds in leven houden of nieuw leven inblazen.
 
Back
Top