Ensoniq Mirage + Lotharek HXC + Image

MatthewLeBlom

Moderator
Staff member
Lid sinds
31 augustus 2003
Berichten
8.514
Locatie
De Efteling
Hallo allemaal,


Verspreid over het forum staat wat info over de Ensoniq Mirage in combinatie met een Lotharek/HXC floppy emulator.
Recent zijn Debob en ik zijn hier mee aan de slag gegaan.
Het leek mij wel aardig om de boel in deze thread verzameld te hebben zodat anderen er ook van kunnen genieten.

Ik begin met datgene wat ik (tot op heden) niet heb kunnen vinden op internet: een Empty Disk image.
Deze heb je nodig als je zelf gemaakte samples via de Lotharek wil opslaan.
 

Attachments

  • EmptyDisk0000.zip
    474,5 KB · Bekeken: 129
Als je een Lotharek in de Mirage hebt gebouwd moet je op een PC vervolgens een SD kaart geschikt maken hiervoor.
De volgende stappen moet je nemen:

- SD kaart moet geformatteerd worden op FAT32
- Het configuratie bestand (dit zet de settings van de Lotherek correct) HXCSDFE.CFG moet als eerste op de SD kaart worden gezet.
- Het OS voor de Mirage moet daarna op de SD kaart gezet worden.
- Daarna kan je images op de kaart kopieren (dit kunnen images zijn met inhoud, of lege images).

Hier bovengenoemde bestanden ter download:
 

Attachments

  • HXCSDFE.zip
    240 bytes · Bekeken: 107
  • OS32_edm.zip
    163,3 KB · Bekeken: 152
Twee voetnoten:

* Het configuratie bestand HXCSDFE.CFG hierboven is dus speciaal geschikt voor Lotharek in een Mirage!

* Images met inhoud (samples en instellingen) kan je niet overschrijven en dus niet gebruiken om eigen samples in op te slaan. Je moet hiervoor per se een leeg image hebben. Formatteren van bestaande images op de SD kaart kan niet met de Mirage!
 
Dank!

Ik zoek de harp op 8:30 van deze video: https://www.youtube.com/watch?v=2yqJFTJdZSk

Heb wel die disk 10 waar die harp op staat maar deze lijkt anders met 4 harp sounds. Die disk 10 die ik heb is alleen maar 1 harp sound. Dus zonder chorus etc. Of zou dat over externe effecten gaan?
 
Kijk!
Tof:)

Ook weer opgelost.
Volgens mij heb ik de disk images van SF-moderator debob gehad.
Deze heeft ze weer van een Yahoo group gedownload.
Ik geloof niet dat ik ooit een hardware Mirage diskette heb omgezet naar een HXC image of op zelf een Mirage image heb gemaakt.
 
Als ik mag vragen (in dit topic) als er voor de mirage bestaat, is dit er dan ook voor de eps16+ (turbo)?
De floppy is ermee opgehouden en zat aan een hxc te denken. Heb hier enkel nog helemaal geen ervaring mee.

Dank alvast
 
Als ik mag vragen (in dit topic) als er voor de mirage bestaat, is dit er dan ook voor de eps16+ (turbo)?
De floppy is ermee opgehouden en zat aan een hxc te denken. Heb hier enkel nog helemaal geen ervaring mee.

Dank alvast

Ik denk dat dat vast wel gaat lukken.
Toevallig is het zo dat ik een Ensoniq EPS classic (zo wordt de gewone EPS op internet regelmatig genoemd gekocht heb.
Deze moet nog aankomen per post dus ik heb er nog niet mee gepield.
Als deze binnen is ga ik eerst wat experimenteren met de machine zodat ik goed weet hoe hij werkt en ik wat werkende floppy's heb (er zit namelijk enkel een PS floppy bij).
Als ik dat gedaan heb ga ik er een Gotek met HXC software inzetten.
Hier zal ik dan tzt verslag van doen.

Nu is het wel zo dat ik dus geen EPS16 Turbo heb gekocht.
De EPS16 is 16 bit en de gewone EPS is 13 bit.
En op deze site http://hxc2001.free.fr/floppy_drive_emulator/ staat de gewone EPS wel vermeld en de EPS16 niet.
Maar dat zou goed kunnen zijn omdat er gewoon nog nooit eerder iemand heeft geprobeerd een HXC in een EPS16 te bouwen.
 
Kijk!
Tof:)

Ook weer opgelost.
Volgens mij heb ik de disk images van SF-moderator debob gehad.
Deze heeft ze weer van een Yahoo group gedownload.
Ik geloof niet dat ik ooit een hardware Mirage diskette heb omgezet naar een HXC image of op zelf een Mirage image heb gemaakt.

Dank! Ik ga zelf nog even vogelen. Ben iig er blij dat ie het doet. Heb ook meteen een 2de hxc licentie in the pocket. Dus die gaan we in het weekend fixen :)
 
Dank! Ik ga zelf nog even vogelen. Ben iig er blij dat ie het doet. Heb ook meteen een 2de hxc licentie in the pocket. Dus die gaan we in het weekend fixen :)

haha...smaak te pakken?
Waar ga je de tweede voor gebruiken?

Ik heb vandaag mijn Ensoniq EPS ontvangen.
Nadat ik daarmee gepield heb (en wat extra diskettes mee gemaakt heb) gaat daar ook een Gotek/HXC in.
 
Komt in orde.
Gisteren is de EPS aangekomen..wat een leuk ding is dat zeg :D
Het zal niet lang meer duren voordat er Gotek-verslag komt ;)
 
haha...smaak te pakken?
Waar ga je de tweede voor gebruiken?

Ik heb vandaag mijn Ensoniq EPS ontvangen.
Nadat ik daarmee gepield heb (en wat extra diskettes mee gemaakt heb) gaat daar ook een Gotek/HXC in.

Als reserve voor mijn sp1200. Al vind ik diskettes ook handig ivm minder administratie. En drive van de sp doet het nog redelijk.
 
Hey Matthew, ik vond hier net een Mirage DSK zonder diskettes. Ik hoef niet perse van de diskettes af en zo'n HXC te kopen, dus zou ik nu die diskette's zelf kunnen maken vanaf een image met een floppy bay in mijn PC? Of kan dat niet omdat windows dit formaat niet leest?

Ik zag de diskette's te koop op Syntaur maar het lijkt me vreemd hiervoor te betalen als ik dit ook gewoon zelf images kan schrijven op de floppy's die ik hier en daar op internet kan vinden. Wat ben jij hierin tegen gekomen? Thanks! Kai
 
Hey Matthew, ik vond hier net een Mirage DSK zonder diskettes. Ik hoef niet perse van de diskettes af en zo'n HXC te kopen, dus zou ik nu die diskette's zelf kunnen maken vanaf een image met een floppy bay in mijn PC? Of kan dat niet omdat windows dit formaat niet leest?

Ik zag de diskette's te koop op Syntaur maar het lijkt me vreemd hiervoor te betalen als ik dit ook gewoon zelf images kan schrijven op de floppy's die ik hier en daar op internet kan vinden. Wat ben jij hierin tegen gekomen? Thanks! Kai

Hallo,


Andersom (van bestaande images floppy's maken) werken heb ik nooit gedaan.
Ik weet ook niet of het kan.
Met dit programma: http://hxc2001.com/download/floppy_drive_emulator/HxCFloppyEmulator_soft.zip kan je disk images laden maar ik weet niet of je die ook weer weg kan schrijven op een fysieke floppy.
 
Back
Top