Samplers. Welke heb je nog en waarom?

Leuke gedachte..daar ga ik ook eens mee aan de slag.
Ik heb een TG77.
Ik ben benieuwd hoe je die twee samen gebruikt.
Wat het "gewoon" een klank-match?
Of had je specieke SY-geluiden die je in de TX16w stopte?

Samples uit de TX16W importeerde ik in de SY. Als ik mij niet vergis kon je zo'n sample als modulator in het FM gebeuren gebruiken. (Naast "gewoon" layeren). Volgens mij kunnen er geen samples geïmporteerd in de 77 serie.
 
Je moet toch wat te doen hebben in deze bizarre tijd en het speeltje van komende week is de Boss SP-202. 8)

De Roland samplers zijn goed in het eruit filteren van aliasing, familielid Boss is echter baas in het laten horen ervan. Dit filmpje laat het goed horen:



Heel veel meer dan de lofi klank heeft de SP-202 volgens mij niet te bieden, maar ik hoor het graag als ik me daarin vergis. :P
 
Heeft iemand hier een Zoom ST-224 trouwens? Daar ben ik ook nieuwsgierig naar, maar de sample rates van de ST-224 komen nagenoeg overeen met die van de SP-202. Ik vraag me af of je wel een verschil tussen beide zal horen. Maar de ene sampler kleurt het geluid meer dan de andere, dus wellicht klinkt de ST-224 toch anders dan de SP-202.
 
Ik heb de st-224 gehad en die aliast heel mooi. Een sp-202 heb ik niet gehad maar wel naar geluisterd op YouTube, en ik meen dat de st-224 ruiger klinkt.
 
Heb beiden. De st224 klinkt iets minder crunchy.. Het downpitchen maakt de 202 leuker dan de 404 die ik ook heb maar die heeft weer betere specs.

Had je em van MP gekocht? Had er een gezien voor een normale prijs laatst..
​​​​​​
 
Ja, inderdaad voor een net bedrag op Marktplaats gekocht.

De ST-224 stond een paar weken terug voor net boven de 100 euro op 2ehands.be, maar de verkoper wilde hem niet naar Nederland versturen. :erm: Hopelijk loop ik over een paar weken weer tegen een ST-224 voor zo'n prijsje aan.

Maar zou jij ook sie drumbreak willen samplen ajb?
 
Hey congrats!! doet ie het goed? Las dat er wat knoppen niet werkten dacht ik (??) maar verkoper wist geloof ik niet helemaal het fijne ervan.

Ben momenteel niet meer zo met samplers bezig.. maar ga het als ik wat meer tijd heb ff proberen met die samples uit de video (303 vs 202).
Het aliasing randje bij de ST224 ontstaat trouwens als je downpitched, een sample afspelen in de originele toon hoor je niet veel verschil.. Je kunt bv iets sampelen, hoger afspelen en daarna resampelen (met of zonder fx) en de daarna downpitchen. De 202 heeft geloof ik maar 5 tonen maximaal maar via een draaiknop maar is een leuke optie en daar kun je ook weer nieuwe sweetspots ontdekken.. wat op een 303/404 niet lukt.. die heeft alleen pitchshift.
Op de ST224 kun je gewoon copy's maken en iedere copy individuele pitch geven (met subtiele verschillen in karakter).. leuk voor stabs bv. :)
 
Toch een andere advertentie, vermoed ik. Hij doet het prima overigens. Klinkt lekker!

Dat randje heeft de SP-202 direct al bij 15,63 kHz (Standard) en lager. Nu begrijp ik beter waarom men de ST-224 met de SP-1200 vergelijkt.

Ik denk dat je meer waar voor je geld krijgt als je een ST-224 koopt i.p.v. een SP-202, maar de SP-202 blijkt desondanks zeer populair te zijn. Inderdaad wordt dat pitchen vaak genoemd.

Het gaat mij om de Music Radar drumbreak (zie één of twee pagina’s terug). Ik heb deze inmiddels door de S-330, de MS-1, de DJX en de SP-202 gehaald. En we weten door Warius ook hoe goed en gevarieerd de MicroSampler klinkt.
 
Dit was de 202 die ik bedoelde. :) maar is al een tijdje terug. Een ST224 heeft idd ook wat meer mogelijkheden als sampler. Sequencer vind ik wel altijd behelpen op dit soort dingen.. meestal blijf je vastzitten in een pattern maar gelukkig zit er midi op. :)
Heb trouwens ook de Microsampler maar die vind ik niet zo randig klinken. Wel een leuk en uniek ding.. ook die ledjes boven de keys zijn geinig.
 
Nee, inderdaad een andere SP-202.

Hierbij de drumbreak.

1. Origineel @ 44.1 kHz 16 bit
2. S-330 @ 15 kHz 12 bit
3. MS-1 @ ongeveer 15 kHz 16 bit
4. SP-202 @ 15,63 kHz 16 bit
5. DJX @ 22.05 kHz 8 bit
 

Attachments

  • Lotuz Music Radar Drum Break Original 44.1 kHz S-330 15 kHz MS-1 LONG 2 SP-202 STANDARD DJX.wav
    2,6 MB · Bekeken: 109
Ok.. maar als je met de ST224 de originele toonhoogte afspeelt (geen downpitching) hoor je niks van het karakter.
 
En wat nu als je op 32 kHz samplet en een octaaf omlaag pitcht? Klinkt hij dan wel vergelijkbaar met de SP-202? Dat zou de ST-224 moeten kunnen:

Allows pitch tuning for each sample in units of 1 cent, over a range of +-3 octaves.
 
Even een loopje gemaakt om de sound van de SP-202 te laten horen.

1. Origineel @ 44.1 kHz 16 bit
2. SP-202 @ 15,63 kHz 16 bit
3. SP-202 @ 7,81 kHz 16 bit
4. SP-202 @ 3,91 kHz 16 bit
 

Attachments

  • Lotuz Loop SP-202 Standard Lofi1 Lofi2.wav
    3,5 MB · Bekeken: 106
Ik heb nog 2 TX16W's staan en een digitakt. :okdan: Erg fijne combi, maar het (tx16w) zou zo de deur uitgaan mocht er eens een nieuwe compacte sampler uitkomen met verschillende samplerates, bitcrush, filters, adsr, lfos, crossfadeloops, polyfonie ed.. Tot dan blijven ze lekker staan!
 
Dan gebruik ik deze zolang maar. ;)

sonic-charge-cyclone-201284.png


Maar ik zou toch graag nog een keer met eigen oren willen horen hoe goed deze plugin is vergeleken met de echte TX16W.
 
En wat nu als je op 32 kHz samplet en een octaaf omlaag pitcht? Klinkt hij dan wel vergelijkbaar met de SP-202? Dat zou de ST-224 moeten kunnen:

Dat heb ik zojuist voor de eerste keer kunnen testen nu ik ook een ST224 heb staan. Grade High (32 kHz) van de ST224 een octaaf omlaag gepitcht klonk bijna hetzelfde als de grade Standard (15,63 kHz) van de SP202 zonder omlaag pitchen. Dezelfde truc uitgevoerd met de andere grades leverde echter andere klanken op. Ik ga wat meer testen en dan zal ik weer een geluidsbestand uploaden.
 
Back
Top