Korg Volca Sample

analogicbear

LSD Flesh of the devil
Lid sinds
21 april 2003
Berichten
775
Locatie
Barneveld
Vraag over de Korg Volca Sample, is de sync in ook te gebruiken om daar een synth, of cd-player of microfoon op aan te sluiten?

Alvast bedankt!
 
Nee, deze is alleen voor de sync of voor 'tape-data' en dus (gelukkig) niet hoorbaar over de Main output.
Had Korg er ook maar een 'tape-out' op gedaan, zodat je sequencer data kon opslaan, maar dat was je vraag niet ;)
 
Ik was benieuwd of je via een extern apparaat (laptop, synth, record-player de sounds kon in laden/opnemen zoals bij een mpc.
 
Je kan met de 'sync in' wel sounds in laden vanuit bijvoorbeeld je laptop/telefoon met software, maar niet opnemen.. Het is geen 'sampler' maar meer een 'sample' player ;)

Persoonlijk gebruik ik Caustic Editor om samples in de Volca Sample te krijgen.
 
Okay duidelijk, dank voor de responce!
 
Vraagjes over de Volca Sample voor degene die er een hebben/hadden:

- Hoe lang blijft de Sample leuk? Is het iets waar je snel op uit bent gekeken?
- Hoe makkelijk/snel werkt het om samples van een pc/laptop naar de Sample te laden met de Editor?
- Is het mogelijk om parts/samples te muten zodat je losse sporen kan opnemen in je daw?
 
Ik heb er geen.. maar heb er wel naar gekeken uit sampler interesse :-)
Het feit dat je niet kan pitchen is een show stopper voor mij. Zelfde geldt voor die SP samplers van Roland/Boss.
Die Volca sample is cheap.. cute... portable.. Maar ik denk dat de lol er snel vanaf is omdat je enkel simpele dingetjes er uit krijgt..
 
Furious5, wat bedoel je met "het feit dat je niet kan pitchen"? ik kan op mijn sample toch vrolijk samples gaan pitchen, al dan niet per halve toon, en dit bijvoorbeeld automatiseren per step.

Bathmutz: er zit gewoon mute/solo op. ook kan je geluiden pannen. wanneer je een aantal geluiden extreem links pant en andere extreem rechts kun je deze bijvoorbeeld elk als een apart monokanaal door effecten jagen.
 
Ah, ik bedoelde: een melodie spelen. dus een sample over het keyboardje verdelen en per key een andere pitch.. Dus ff een baslijntje inspelen..

Gaat niet toch? Ja, pitchen per step kan dus wel.. maar dat lijkt me zo'n gedoe :-)

Oh.. en kon je via die iphone app nou niet de sequences opslaan?? Dus enkel de samples?
 
klopt, sample chromatisch over keyboard verdelen om in te spelen kan niet. tenzij je zelf natuurlijk meerdere parts maakt met zelfde sample op andere toonhoogte maar dan zijn de parts snel op :)
wat ik doe is eerst ritme intikken en dan per step gaan pitchen, vereist wel een bepaalde lenigheid om tegelijkertijd de step en de func-knop in te houden om dan aan de speed te gaan draaien. alternatief is om bpm heel laag te zetten en dan met motion recording je bewegingen aan de speed-knop op te nemen.

ik denk trouwens dat zaken opslaan van de volca sample naar iphone sowieso niet mogelijk is. sturen van samples en sequences naar de volca sample is alleszins wel mogelijk met de SDK die Korg ter beschikking stelt van app-developers, maar weet niet of er apps zijn die sequences naar de volca sample sturen.
 
okay, maar hoe kan je je werk dan backuppen? Je sequences incl de samples? via de tape ouput ofzo?
 
nope, het is eenrichtingsverkeer. samples en sequences naar de volca sample sturen kan, andere richting niet.

wat ik doe voor samples is volledige sample kits maken in vosyr en die gewoon op mijn pc opslaan. de kit is dan een soort backup die ik op eender welk moment opnieuw in de volca kan laden.
je kan in vosyr ook sequences maken om naar je volca te sturen, die functionaliteit kan je in principe ook gebruiken om je huidige volca sequences in na te maken en dan opslaan, maar weet niet of dat prettig werkt
 
Back
Top