Samples uitwisselen Akai S700 S1000

AnthonyDavid

Null Wave
Lid sinds
23 juni 2008
Berichten
159
Locatie
Leeuwarden
Hi, ik begreep dat het grote probleem van de Akai S700 de QuickDisk drive is...
Nou heb ik zelf een S1000 en wil er toch een 12 bit sampler bij. Ik had de S950 wel willen hebben, maar voor de prijs kan ik net zo goed een paar jaartjes wachten. Bij een S900 heb ik dan het gevoel dat ik een S950 had kunnen hebben... Daarbij komt dat ik de S700 gewoon interessant vind, ondanks de limieten (sampletijd, etc.).

DUS, mijn vraagje: is het mogelijk om S700 en S1000 te laten communiceren? Daarbij heb ik het natuurlijk over het uitwisselen van samples via midi, zodat ik de samples van de S700 gewoon op HD floppy kan opslaan, of S1000 samples naar de S700 kan versturen.

Ik lees namelijk steeds twee dingen... Er bestaat (zeldzame?) software voor de Atari (Avalon, toch?), waarmee je samples kan versturen en editen. Daarnaast lees ik ook steeds dat midi sample dump NIET mogelijk is... Ik haal waarschijnlijk twee dingen erg door elkaar, maar 't is soms erg verwarrend. Ik hoop dat het niet te naïef overkomt!

Als er SysEx bij komt kijken, geen probleem, begin er net mee, maar simpele volumesliders werken al in Cubase voor Atari.

Alvast bedankt! :okdan:
 
Die transfer kan via AVALON op de atari inderdaad, en ik heb er veel mee gewerkt in de jaren 90.
Je sleept samples zo van sampler naar sampler.
Een directe transfer werkt NIET, tenzij je VIA een S900 of MPC60 sounds verplaatst.
Als je wilt weten hoe en wat, en de soft en hardware geconfigureerd wilt hebben PB je maar.
 
gezocht: Akai Samples voor Akai S1000 sampler

gezocht: Akai Samples voor Akai S1000 sampler

Hallo,
Ik zoek Akai Sample schijfjes 3,5" voor S1000 sampler en aanverwanten:) Het liefst percussion. ochrestal percussion en effects en ander slagwerk. Geen drumsets


Wie heeft kan mij helpen?

Mvg Jacov
 
Bericht door een moderator:
Discussie verplaatst naar subforum Samplers


Jacov:
Bericht door een moderator:
Maak voor jouw vraag anders even een thread aan in het te koop gevraagd forum
 
Ik heb uit bronnen gehoort dat er geen verschil meer zit tussen de s900 en s950 met een update data. Interne geheugen Daar gelaten. Je moet wel een rom hebben met 1.2 geïnstalleerd. Ik heb dit zelf nog niet gedaan maar dat komt nog. Meestal heb ik meeeeer dan voldoende sample tijd voor in de s900. Ik sample ook niet op 40000hz maar iets van 3000. Lekker gruizig
 
Ik heb uit bronnen gehoort dat er geen verschil meer zit tussen de s900 en s950 met een update data. Interne geheugen Daar gelaten. Je moet wel een rom hebben met 1.2 geïnstalleerd. Ik heb dit zelf nog niet gedaan maar dat komt nog. Meestal heb ik meeeeer dan voldoende sample tijd voor in de s900. Ik sample ook niet op 40000hz maar iets van 3000. Lekker gruizig

Betekent dit dat je met die update dan ook de timestretch functie hebt op de S900?
 
Ja.
 

Attachments

  • s900 vs s950.jpg
    s900 vs s950.jpg
    67,4 KB · Bekeken: 132
Dat is gaaf nieuws zeg!

Toevallig gisteren nog even bezig geweest met mijn S950...ik had hem al heel lang niet meer aangehad maar gelukkig doet alles het nog prima. Het viel mij gelijk weer op hoe goed deze bak eigenlijk klinkt (echt een in your face sound zeg maar) en ik zou er echt weer eens wat mee moeten doen.
 
Een kleine toevoeging aan het bovenstaande ivm timestretch op een s900: dat kan dus NIET, ondanks hardnekkige geruchten op internet. Men verwart time compression (Een envelope functie om bij hogere noten de env te verkorten zoals bij acoustische instrumenten) met time stretch....
 
Een kleine toevoeging aan het bovenstaande ivm timestretch op een s900: dat kan dus NIET, ondanks hardnekkige geruchten op internet. Men verwart time compression (Een envelope functie om bij hogere noten de env te verkorten zoals bij acoustische instrumenten) met time stretch....

Dit klopt.
Geen timestretching met een S900/OS4 upgrade.
 
Back
Top