Akai S3000XL 2e Filterboard, wel of zinloos

Ed Beukers

Techno 4 Life !
Lid sinds
10 januari 2002
Berichten
134
Locatie
Amersfoort
Ik heb een Akai S3000XL en zit al n tijdje te denken of ik nou wel of niet een twede filterboard zal kopen....
Wie heeft ervaring met dit printje en kan mij vertellen wat t nou werkelijk toevoegd
 
Het voegt zeker wel toe je hebt ineens high, band, en nog wat extra filters. Maar als je dan toch wilt betalen koop dan een tweedehands sherman of iets in die geest. Hij is vetter meer mogelijkheden en je kan um overal op aansluiten !!
 
dat dacht ik al, maar ik heb altijd zoiets van: je hebt een apparaat en je wilt um volledig gebruiken...dus niet dat als je ergens op drukt dat er staat dat t niet kan...snap je
gewoon een luxe-probleem denk ik
 
Ieder voordeel heb ze nadeel

Ieder voordeel heb ze nadeel

Ook wij hebben een S3000XL.. en ik heb er wel eens over nagedacht om zo'n EB16 te kopen. Want ja.. effecten en filters erbij is nooit weg.. en als je die extern wilt toevoegen aan je samples.. dan heb je veel meer nodig dan een enkele effecten-of filterbak.

Maar voor dat beetje reverb en/of delay wat ik aan mijn samples wil toevoegen is dat board ten eerste heel erg duur.. en ten tweede zijn nou nét de reverbs niet om over naar huis te schrijven.

Toch wil ik een keer van dat bericht in mijn schermpje af "EB16 Effectboard not fitted!"
 
Leuke uitspraak..

Leuke uitspraak..

Ik zag een uitspraak van die Ken McBeth in de SoundOnSound. Hij had het over de Juno's van Roland:

"Als een fabrikant een chorus inbouwt, dan is er blijkbaar iets grondig mis met de kwaliteit van de synthese zelf"

Voor samplers gaat dit niet op.. maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel..
 
Back
Top