yamaha A-3000 wegdoen voor pulsar?

yamaha A-3000 wegdoen voor pulsar?

  • Doen, weg die A3000, pulsar is goed

    Stemmen: 1 8,3%
  • Niet doen, een sampler is goud waard

    Stemmen: 8 66,7%
  • Weet ik veel!?!?

    Stemmen: 3 25,0%

  • Totaal aantal stemmers
    12
  • Enquete gesloten .

DJ41

Lid sinds 1834
Lid sinds
20 december 2001
Berichten
1.910
Locatie
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik heb een Yamaha A3000v2 (64mb + 2 gig HD) sampler en ik vraag me iets af...

Is het nou beter om die sampler te verkopen en gewoon een pulsar kaart te kopen? Hier kan ik dan toch ook op samplen?
Zou de kwaliteit dan minder zijn? Lijkt me toch niet?
Als ik de sampler verkoop, dan vang ik ongeveer tussen de 1250 en 1500 piek voor, dat is ongeveer de 2de hands prijs van zo'n pulsar kaart...

Wat denken jullie?
 
Maar de functionaliteit is toch wel gewoon hetzelfde?
Ik kan met plugins effecten eroverheen gooien, dus dit zit wel goed, wat is dan de meerwaarde van die sampler ten opzichte van een pulsar kaart?
 
Het laatst ff met een Pulsar I zitten spelen bij een maat van me. Met de software v3 is het allemaal retestrak geintegreerd in Cubase (als VSTi instrumenten en Effecten) en als je van ik wil alles in een computer doen en nog een beetje snel ook dan heb je veel aan zo'n Pulsar. Maar ik blijf erbij dat ze qua geluid niet aan de Yamaha kunnen tippen. De Pulsars klinken behoorlijk digitaal naar mijn smaak en ik vind de Yamaha's qua dynamiek zo lekker strak.
Ach joh, gewoon ff doorsparen en zo'n Pulsar erbij kopen. Gear wegdoen is bijna altijd zonde (toch?)
 
Je had toch een nieuwe soundcard gekocht of ben je die alweer kwijt?
 
Degene die hem zou verkopen heeft geen tijd om hem op te sturen helaas.... :(

Hij zit hier ook op het forum... Ik heb hem al een mailtje gestuurd, maar ik heb nog geen reactie gehad... als hij verder niet meer reageerd, dan moet ik wel iets anders zoeken. (die pulsar bijv...)
 
een voordeel van de computer is de vriendelijke interface, scherm en dat is iets dat hardware apparaten meestal ontberen, zeker de a3k maar vergeet niet dat hij nooit crasht.
Ik heb geen ervaring met pulsar maar ondanks dat ben ik een hardwareman geworden vanwege dat eeuwige geouwehoer met computerproblemen.
succes met de keuze, de beste keuze is hou em nog even en beslis na een halfjaar.

gr.
mz
 
Daar heb je gelijk in, maar ik zit momenteel met een probleem.

Ik gebruik cubase in combinatie met een SB live. Creative heeft (nog) geen ASIO drivers voor cubase voor de SB Live. Nu is er wel een driver voor te vinden op internet, maar die ondersteund geen windows 2000. En ik moest Windows 2000 instaleren i.v.m. een MSCE cursus... Dus die soundcard moet er gewoon uit...

Alleen twijfel ik dus nu nog over die sampler.... :confused:
 
Tja als je voor ASIO drivers een pulsar gaat kopen dan ben je niet zo slim bezig, je kunt altijd dual-boot draaien met '98, dan heb je tenminste ook een schoon systeem voor al je muziek.

(Niet dat ik dat doe, maar dat doet even niet ter zake :))

Je kunt ook voor weinig geld een simpele toch kwalitatief goede geluidskaart met ASIO drivers voor Windows 2000 op de kop tikken. Voor wat extra geld heb je d'r zelfs een met meerdere in en outputs.

Van een sampler heb je denk ik ook meer plezier dan een insteekkaart die over 3 jaar overbodig is omdat je CPU vele malen sneller is en het daarom beter kan.

Een AKAI S950 kun je nog steeds gebruiken, maar de geluidskaarten uit die tijd (als ze d'r al waren) die kun je in geen een PC meer gebruiken.
 
Orgineel geplaatst door bikkel
Van een sampler heb je denk ik ook meer plezier dan een insteekkaart die over 3 jaar overbodig is omdat je CPU vele malen sneller is en het daarom beter kan.

Dan is die sampler ook wel weer overbodig lijkt me. ;)
 
Laatst gewijzigd:
Ik zou nooit de A3000 vervangen door een Pulsar I. Koop liever een goede (standaard) geluidskaart en ga eens aan de slag met software samplers.

Als je huidige PC niet daarvoor toereikend is, zou ik <als ik jou was> eerder een nieuwe PC met fatsoenlijke geluidskaart kopen. Dan moet je misschien toch de A3000 verkopen, maar heb je wel een 'totaal-systeem' waar je veel meer aan hebt dan aan een verouderde Pulsar.

't Blijft natuurlijk allemaal een kwestie van €'s :)
 
Orgineel geplaatst door krz


Dan is die sampler ook wel weer overbodig lijkt me. ;)

Ja da's ook weer waar natuurlijk :)
 
Vasthouden die hardware..

Vasthouden die hardware..

Ik zou inderdaad eerst wat experimenteren met computer-based sampling, want ik denk dat de verschillen toch groter zijn dan je in eerste instantie denkt.

Wegdoen van je Yamaha kan dan altijd nog.
 
Waar ik nou echt benieuwd naar ben is de kwaliteit van het samplen. Zou zo'n high-end kaart nou echt slechter zijn?
En op een audio-spoor in cubase kun je toch ook allerlei effecten op de wav file loslaten?
 
Orgineel geplaatst door DJ41
Waar ik nou echt benieuwd naar ben is de kwaliteit van het samplen. Zou zo'n high-end kaart nou echt slechter zijn?

Een goede high-end kaart heeft per definitie een betere geluidskwaliteit dan de A3000. Tenminste als je werkt met high-end frequencies en resoluties: 96kHz/24bits en dan het liefst helemaal in het digitale domein blijft. Dus digitale mixer etc etc.
Of het ook 'mooier' klinkt is een tweede. Je wilt immers ook hier en daar wat filteren en effecten toepassen. Die moeten dan wel goed geprogrammeerd zijn.
 
Orgineel geplaatst door DJ41
Degene die hem zou verkopen heeft geen tijd om hem op te sturen helaas.... :(

Hij zit hier ook op het forum... Ik heb hem al een mailtje gestuurd, maar ik heb nog geen reactie gehad... als hij verder niet meer reageerd, dan moet ik wel iets anders zoeken. (die pulsar bijv...)

Wie is het?
 
Murphi (Erwin Pol)...

Ik hoop dat de die geluidskaart nog door gaat... ik heb echter wel een tijdje niks meer van hem gehoord helaas
 
Back
Top