panning & akai

glennplumber

Kneed je synth
Lid sinds
19 december 2001
Berichten
2.954
Locatie
Midden van het land.
Ik maak nu al een jaar of 5 gebruik van akai samplers eerst een s2000 en later een s3000xl. Maar ik heb nog nooit van de panning gebruik kunnen maken ?? Iemand die dit probleem kent ?? Ik heb dit altijd zo vaag gevonden eeeuh nog steeds eigenlijk. Als iemand een oplossing weet .....graag !!

Thanks
 
waar doelt u op, meneer?
is het het aansturen vanuit je sequencer dat niet lukt met de panning of gewoon de sample zelf niet kunnen pannen in de sampler zelf? want dat doe je toch gewoon in Edit?
ik heb zelf een S2000 en ik heb er nooit problemen mee.
 
Ik bedoel panning in de sampler zelf. En ik zou ook denken dat je dat 'gewoon' in edit doet.
Zou het mischien zo zijn dat ie het alleen via de main output weergeeft ?? (zit ik me net te bedenken) cyan_circle heb jij extra outputs ?? Zelf gebruik ik de main eigenlijk alleen voor fx als ik ze al gebruik.
 
ja ik heb alles erin, ook 8 outputs, maar die zijn toch mono? dan kan pannen niet.
 
Ik heb onlangs nog een LFO op de panning gezet van een 101 sample in QB Double.

Eens eventjes vanavond kijken hoe ik dat gedaan heb. Het was overgins op een S3000xl..

Vanavond meer nieuws.
 
pan

pan

Panning werk alléén op de stereo-outs.
Als je een stereo-sample hebt en de linker sample toewijst aan bv output 1 en de rechter op bv output 2, dan werkt het dus niet.
Gewone panning (eigenlijk balance, want het is een stereo-sample) zul je dus op je mixer moeten doen. Een mono-sample, toegewezen aan 1 output, kan je dus alleen pannen.
Als je een autopan wilt hebben (kan alleen met een stereosample, of 2x dezelfde sample in 2 zones zetten met een lichte detune) en alleen de individuele outputs wil of kan gebruiken, kan je bijvoorbeeld op de linker sample (output 1) op de main-volume lfo1 zetten met zeg een waarde van -50. Hetzelfde doe je voor de rechter sample (output 2), maar geef je de lfo (lfo2) een delay (zodat ie dus later begint). Is even experimenteren, maar werkt prima.
Heb je percussieve geluiden, dan werkt de random-golfvorm (met speed op 0) heel goed! Deze random zorgt ervoor dat elke keer wanneer een nieuwe toets wordt aangeslagen, er een random nieuwe waarde wordt doorgevoerd. Het geluid vliegt je dan om de oren! Werkt ook ontzettend goed met je filter!
Succes!

Groetjes,
René.

PS Ik gebruik een S2000 (standaard) en een S3000XL (alles erop-en-eraan)
 
Natuurlijk werkt dat alleen op de stereo output.....
 
Orgineel geplaatst door glennplumber
Ik bedoel panning in de sampler zelf. En ik zou ook denken dat je dat 'gewoon' in edit doet.
Zou het mischien zo zijn dat ie het alleen via de main output weergeeft ?? (zit ik me net te bedenken) cyan_circle heb jij extra outputs ?? Zelf gebruik ik de main eigenlijk alleen voor fx als ik ze al gebruik.

Heb ik hier mezelf dan al antwoord gegeven ?? hahahaha *D
 
Re: pan

Re: pan

Orgineel geplaatst door rejo

Als je een autopan wilt hebben (kan alleen met een stereosample, of 2x dezelfde sample in 2 zones zetten met een lichte detune) en alleen de individuele outputs wil of kan gebruiken, kan je bijvoorbeeld op de linker sample (output 1) op de main-volume lfo1 zetten met zeg een waarde van -50. Hetzelfde doe je voor de rechter sample (output 2), maar geef je de lfo (lfo2) een delay (zodat ie dus later begint). Is even experimenteren, maar werkt prima.

Volgens mij is het makkelijker als je dit met één lfo doet: gewoon het ene sample een positieve, en het andere sample een negatieve waarde geven.
 
Back
Top