Cheapo synth als masterkeyboard

OnAcid

Slager van Schiedam
Lid sinds
6 september 2001
Berichten
4.723
Locatie
Schiedam
Sinds ik m'n AN1x heb verkocht heb ik geen goed masterkeyboard meer. Nu heb ik een beetje zitten rondkijken en een simpel masterkeyboardje kost al gauw 160 euro/ fl 350,- .
Wat natuurlijk veel leuker is, is een vage cheapo synth als masterkeyboard. Want wie weet krijg je er nog wat leuke geluiden uit.
Ik heb al wat leuke synths op m'n lijstje.

  • Korg 707 (ranzige fm synth)
    korg_707.jpg
  • Yamaha YS100/200 (De lelijkste synths ooit gemaakt;). TX81z met toetsen, dus wel interessant!)
  • Kawai K1

Maar wie weet er nog een paar synths? eisen: 49 toetsen of meer, aanslaggevoelig, pitchbend en modulatiewiel, prijs max 200 euro en liefst nog een beetje klein.

Ik ga in ieder geval nog even verder zoeken...
 
Laatst gewijzigd:
Waarom heb je de AN1x verkocht dan?
 
Omdat ik het zonde vond zo'n goede synth alleen als controller te gebruiken en omdat ik geld nodig had voor m'n virus :)

En nu kan Roel er lekker op spelen :)

Ik gebruik nu een Commodore mk-10 keyboardje die ik een keer voor fl 10,- heb gekocht op een rommelmarkt en dat ding is echt shit!
 
Laatst gewijzigd:
Ik gebruik mijn Juno2 als masterkeyboard. Je hebt tegenwoordig ook van die 2 octaafskeyboardjes van evolution. die lijken me wel geinig want er zitten controllers, modulatiewiel, en pitchbend alsmede een een transpose knopje. Voor een ritmetje indrummen en dancemelodietjes lijkt me dit wel een goede optie. Jammer alleen dat e ook een usbpoort ophebben gegooit wat hem weer duurder maakt dan eigenlijk had gehoeven. maar minder dan 200 euro issie wel
 
Moet ik ook eigenlijk doen

Moet ik ook eigenlijk doen

Orgineel geplaatst door Boost303
Ik gebruik mijn Juno2 als masterkeyboard.

Ik heb ook een juno 2 en een Nordrack 2, ik gebruik de juno (inspelen) eigenlijk alleen voor de juno zelf en voor de nordrack gebruik ik gewoon mijn muis in Cubase... Eigenlijk best wel fout...

Hoe kan ik nou het beste (lees: makkelijkste) de Nordrack doorlussen naar de juno? Ik ben niet zo'n midi-ring bouwer eigenlijk.... Ik heb tussen de Juno ook al een PG-300 staan. Volgens mij mag je die ketting van 1 midikanaal toch niet al te groot maken? Dan komen er opstoppingen, gemiste noten enzo, toch???
 
Volgens mij maakt M-audio van die USB 4 oktaaf keyboards met een zooi draaiknoppen extra. D'as inprikken en spelen maar.

Of studiologic heeft ook nog wel wat dingetjes.

Die evolution heb ik ook nog wel, maar uitgeleend en die klootzak wil hem maar niet terugbrengen. :(
 
Volgens mij kun je op de Juno gewoon local op off zetten bij de MIDI settings en dan kun je op elk willekeurig MIDI kanaal synths aansturen zolang de Nord maar op receive staat op het zelfde kanaal als de Juno (dacht ik).
 
Dat durf ik niet te zeggen.

Misschien dat je MIDI Thru aan moet zetten in je sequencer.
 
Ik heb mijn spullen nou niet hier staan anders kon ik het meteen ff proberen voor je, ik heb 2 synths met keyboard dus ja dat probleem heb ik niet.
 
ik heb het net geprobeerd, de lampjes van mijn patchbay gaan wel branden (de out) maar geen geluid, moet ik mijn nordrack 2 ook op local off zetten?... Ik doe nog iets fout :(
 
Misschien zou je de Juno eerst direct op de Nord aan kunnen sluiten en het proberen, als dat dan werkt dan weer op de normale manier alles aansluiten zodat je in ieder geval weet waar het probleem ligt.
 
Een juno 2 is toch een cheapo synth dat hij wil gebruiken als masterkeyboard?
 
Orgineel geplaatst door bikkel
Een juno 2 is toch een cheapo synth dat hij wil gebruiken als masterkeyboard?

Nou, als jij je juno2 voor 200 euro aan mij wilt verkopen?
 
Daar heb je ook weer gelijk in.

----------

Nou dan was het tenminste niet voor niks geweest ;)
 
Laatst gewijzigd:
*laatste offtopic*

*laatste offtopic*

Sorry mod, maar ik wil effe aan bikkel doorgeven dat het is gelukt met de aansturing van de NR2 via de juno!!

Goede tip maat !!! ;)
 
Laatst gewijzigd:
Dit is dat ding van midiman. Ik vind hem er ZO cute uitzien. Denk er ff een powerbook G4 vol met softsynths bij.
 

Attachments

  • oxy8_med.jpg
    oxy8_med.jpg
    23,3 KB · Bekeken: 101
Back
Top