editor korg ESX ?

Nu weer een paar maanden later en ik zit WEER met hetzelfde probleem, ik moet 173 wavefiles importeren met de hand en dat kost echt veel moeite en tijd.
Echt niemand een idee? Ik zoek deze avond alweer een tijd naar een oplossing.
 
kan je die wavefiles niet gewoon op een sd kaartje zetten en die erin prikken ofzo?

mail anders naar korg ofzo?
 
Origineel geplaatst door S.L.E.
kan je die wavefiles niet gewoon op een sd kaartje zetten en die erin prikken ofzo?

mail anders naar korg ofzo?

Dat doe ik via de smartmediakaart, maar dan moet je via import eerst al die losse wave files per stuk gaan laden, per sample moet je 8 knoppen drukken plus zoeken op de kaart welke sample je waar wilt hebben in de SX.

Ik heb net iets gevonden gelukkig :okdan: was flink zoeken.
http://www.skratchdot.com/esxwaveorganizer/index.php

Gelijk even uitproberen.
Mochten er meer mensen zijn die er iets aan hebben dan denk ik dat de maker het wel zou waarderen als je even een bedankje stuurt via het forum/email. Die pipo is goed bezig geweest!

Edit: ik heb binnen 20 seconden een hele ESX file kunnen vullen met 173 wavefiles, drag&drop! Echt raar dat Korg hier niks voor heeft gemaakt. Dit scheelt echt heel veel werk.
 
Laatst gewijzigd:
Idd erg raar van Korg...

Programma beviel me destijds ook prima, vooral ook omdat met 1 klik op de knop de samples werden geconverteerd naar mono.
 
Een klein beetje off-topic maar het is anders zo zonde om een nieuwe thread voor te maken:::

Hoe groot/lang mag een sample zijn die je met de ESX-1 af kan spelen. Kan ik bijvoorbeeld een stukje spraak uit een film van 12 seconden mee afspelen? Wat is het maximum?

Edit: Oja, de handleiding heb ik van voren naar achteren gelezen maar het staat echt nergens in.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Terra Pee
Een klein beetje off-topic maar het is anders zo zonde om een nieuwe thread voor te maken:::

Hoe groot/lang mag een sample zijn die je met de ESX-1 af kan spelen. Kan ik bijvoorbeeld een stukje spraak uit een film van 12 seconden mee afspelen? Wat is het maximum?

Edit: Oja, de handleiding heb ik van voren naar achteren gelezen maar het staat echt nergens in.

Lijkt mij gewoon tot het geheugen vol is, dus 24mb.
Ik gebruik wel eens stukken van 30 seconden.
 
Zat nog even te rekenen .....

Specs ESX:
Number of Samples
384 (100 mono, 128 stereo), Maximum 285 (mono) seconds

hz x bits/8 = aantal bytes/sec

285sec mono=44.1 op 16 bits. mono
16 bits = 2 bytes
2 bytes x 44100 x 285 sec = 25137000 bytes

dat is 24547.85 etc kb en dat is 23.97 etc mb otw 24 megabyte.

Terug vertaald naar gebruik van 32khz samples, omdat er dan amper kwaliteitsverlies optreed .....

25137000 bytes = 2 bytes x 32000 x ? aantal seconden

Aantals seconden is = 392.76 etc seconden otw 392 seconden en een beetje

:geslaagd:

Dus sample die films maar leeg met je ruim 6,5 minuut ! 8o)
 
Hey Niel,

ik wil die software ook eens proberen. Bij mij gaat het om een paar vintage drumsamples.
Als ik in dat programma exporteer als ESX file en inlaad op de electribe, overschrijf ik dan niet de factory samples?
 
Back
Top