scsi

roal

Ingeburgerd
Lid sinds
12 november 2001
Berichten
93
Locatie
Zandeweer
scsi ?de moeite waard?
wat kan ik er mee?
ik kan het op m,n synth installeren,t,kost ongeveer 600 piek :confused:
 
Kijk eerst maar er een programma is waarmee je samples kan transferren dan is t zeker de moeite waard.
 
Om wat voor synth gaat het?

Een SCSI interface gebruik je voornamelijk om samples uit te wisselen tussen je PC en je synth/sampler.

Vooral handig in het geval van een sampler.

In het geval van een synth hoeft het niet altijd even nuttig te zijn.
 
korg troton pro met moss-board

korg troton pro met moss-board

is de scsi alleen maar om iets snel te loaden an te saven of kan ik er meer mee ?
 
zoals Synic zei :
Een SCSI interface gebruik je voornamelijk om samples uit te wisselen tussen je PC en je synth/sampler.

scsi is interface waarmee hardware kan communiceren.
een klein voorbeeldje, aan een sampler met scsi, kan je bijvoorbeeld een scsi harddisk hangen, zodat je daardoor een grotere opslagcapaciteit hebt. sampler en externe opslag (harddisk) wisselen gegevens uit door de scsi interface.

de verschillende typen interface verschillen in snelheid.
vergelijk het met de snelheid van je harddisk in je computer...
de ene kan 10mb/seconde lezen of schrijven, de ander 30 of 60....

hoop dat dit beetje duidelijk is (heb m heel snel getypt dus ik hoor de opmerkingen nog wel)
*D
 
Triton SCSI board

Triton SCSI board

EXB-SCSI SCSI Interface Board - Connect external media via a SCSI connector SCSI interface lets you connect TRITON series to an external media (hard disk, removable media such as Jaz and ZIP) or a CD ROM drive. When this option is installed, you can save TRITON series data such as program/combination data, samples, sequence data, and global data to external media. Also you can load AKAI S1000/S3000 format sample & program files, KORG TRINITY format sample files, AIFF and WAVE format sample files via CD ROM drive.

Van de Korg site :)
 
Laatst gewijzigd:
Met Soundforge kun je gemakkelijk samples editten en uploaden naar de Triton.

En met behulp van WaveSurgeon of Recycle kun je drumloops in stukjes knippen en naar de Triton sturen *D
 
Back
Top