wie hebben ook een triton?

roal

Ingeburgerd
Lid sinds
12 november 2001
Berichten
93
Locatie
Zandeweer
graag zou ik willen weten of er in deze forum ook mensen zijn die ook een triton hebben,zodat ik als ik een specifieke vraag heb ook duidelijk antwoord krijg.
ik heb een korg triton pro met een moss-board
misschien koop ik de dance-extreem en futureloop board nog,maar daar wil ik dus ook graaag meer over weten.
gr dirk8)
 
board,s

board,s

worden hier nieuwe mogelijkheden voor de triton mee gemaakt die je anders nooit had kunnen maken,of is het de snelste en dure manier om nieuwe geluiden en patterns te krijgen?
 
De expension boards zijn voor meer geluiden en patterns.

Ze klinken wel enorm goed. maar zijn inderdaad aan de prijzige kant.

Je kunt ook kiezen voor een stukje software: sounddiver van Emagic. En dan geluiden downloaden van internet.

Goede tritonsite: http://www.tritonhaven.com/
 
aha

aha

dus m.a.w. geld klopperij

bedankt dat scheelt weer 1000 piek
en ik heb inderdaad al geluiden gedownload en die klinken fantastisch.
 
Ik heb ook een Triton. Die moss-board, is dat wat?
Wat is het vershil tussen een triton met moss-board en zonder?
 
moss

moss

moss

meer
ongelofelijke
super
sounds

de moss board is echt de moeite waard en het geld ook

je zult je oren niet geloven als je dit (instrument )in je synth zet,want dat is het je zet een korg z1 in je synth alleen iets minder stemmen.

vette sounds die je nooit op je triton zult kunnen maken

en dit kun je dan weer combineren met de seq en de arp

echt je koopt er een synthesizer bij

dus doen !!!!
8)
 
vraagje voor bam bamstudio

vraagje voor bam bamstudio

ik heb op de triton zes uitgangen waar kan ik deze het beste voor gebruiken,is dir ook om meerdere versterkers er op te zetten en dan een soort dolby effect te maken?8)
 
Ik heb sinds gister een Korg Triton + EXB2&4 + MOSS + SCSI boards. Ben alles nog aan het ontdekken. (ben vette newbie trouwens :) )

Voor messageboard van Karma (waar Stephen Kay himself ook messages beantwoord), zie:
http://groups.yahoo.com/group/korgkarma
Er schijnt trouwens een convertor te zijn om Karma sounds te converteren naar Triton (ben nu aan het kijken of dat leuke resultaten kan opleveren).

MOSS schijnt 6 noots polyfoon compatible Korg Z1 te zijn.

Voor meer Korg (Triton) sites, zie:
http://www.synthzone.com/korg.htm
 
Met een MOSS board voeg je inderdaad 6 stemmen van de Z1 synthese aan je Triton toe.

De Z1 gebruikt physical modelling als synthese (het reatime "nadoen" van echte instrument).
Daar zit een hoop DSP kracht en ingewikkelde mathematische modellen achter.
Je kunt er geluiden mee maken die je met geen enkele andere synthesevorm kunt bereiken.

In mijn ogen de meest spectaculaire synthesevorm die tot nu toe is bedacht :p

Alleen jammer dat het erg veel processorkracht kost, wat ten koste gaat van je polyphonie :{
De Z1 heeft bijvoorbeeld maar 12 stemmen.
 
Re: vraagje voor bam bamstudio

Re: vraagje voor bam bamstudio

Orgineel geplaatst door roal
ik heb op de triton zes uitgangen waar kan ik deze het beste voor gebruiken,is dir ook om meerdere versterkers er op te zetten en dan een soort dolby effect te maken?8)

Je kunt deze gebruiken waar ie voor bedoeld is:

Om, als je meerdere klanken uit je Triton hebt gehaald, deze op een appart kanaal op je mixer af je mixen, eigen eq te geven en evt. wat compressie or what ever....
 
zes uitgangen

zes uitgangen

nu heeft de triton ook als effecten een compressor ,kan ik dit dan gebruiken met een van deze uitgangen?:confused:
 
Ik heb ook een Triton. Die moss-board, is dat wat?

Een Triton met MOSS is pas echt een workstation. Ik weet trouwens niet waarom Korg het er niet standaard ingedaan heeft. Die geluiden boards dat is expansie. Het MOSS-board is een gewoon must aangezien de Z1 een fantastische synth is. :) ik heb hem.


CU M8's *D

J-Run
 
Ik heb sinds gister een Korg Triton + EXB2&4 + MOSS + SCSI boards. (ben vette newbie trouwens )

Toe maar! voor een vette newbie!
 
z1 en triton met moss?

z1 en triton met moss?

waarom

wat doe je nu met de z1?

zit er veel verschil tussen de mossboard en de z1
z1 is 12 stemmig moss 6 maar verder??///
heb je nog geluiden pcg,s die ik in m,n triton kan laden??
als je nieuwe arp,s maakt zeg het dan ff
 
Tja, 'k heb er ook één! Met MOSS board. Hinderlijk is wel dat je deze niet zondermeer in COMBI-modus kunt gebruiken.

De touchscreen begint al in te slijten!

Heeft iemand een idee hoe je al dat 'klop
werk op het touchscreen op de PC kunt afhandelen? Speciaal programma of iets?! Want het screen is leuk en handig, maar 3 uur experimenteren geeft hoofdpijn!

En hoe kun je handig een setup maken voor een optreden: binnen één nummer wissel ik vaak tussen COMBI en PROG, om zodoende een 2e synth uit te sparen. Zijn er betere methodes en hadigheidjes?!

See ya!8)
 
Back
Top