Synthesizer uit Sweet Dreams

AlonsoMos

Vintage Schmintage
Lid sinds
15 december 2004
Berichten
463
Locatie
Exciting Brabant ;-)
Weet iemand welke synthesizer is gebruikt in 'Sweat Dreams' van the Eurythmics?
Ik probeer dit nummer gedeeltelijk na te maken voor een mix.

Ik las dat ze een jupiter hadden dus ik heb de Superwave P8 VST gebruikt en daar komt best een gaaf geluid uit maar het lijkt niet genoeg op het originele nummer:
sweetdreams_edit_5.mp3
 
Roland SH-101

En dan de hele tijd lage c, hoge c, enzovoort.

Het origineel vind ik van de mooiste nummers die ik ken, dus ik hoop je versie nooit tijdens het stappen tegen te komen, want dan ben ik meteen minder bretsig.
 
Volgens mij een Voyetra 8...

one of the best analog synth ever built , but also one of the most difficult to program.very few people have ever heard one playing. you can hear the voyetra 8 one the "sweet dreams" song by eurythmics or on new orders records.
 
Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat de intro van Sweet Dreams met een Oberheim Two Voice is gedaan.
 
Vince Clarke verzameld(e) synths. Kan dus wel van alles zijn. Het geluid is wel errug mooi. Ik ben ook benieuwd hoe dat geluid is veroorzaakt.
Bretsig? Wat betekent dat nou weer?
 
Origineel geplaatst door mikanik
Vince Clarke verzameld(e) synths. Kan dus wel van alles zijn. Het geluid is wel errug mooi. Ik ben ook benieuwd hoe dat geluid is veroorzaakt.
Bretsig? Wat betekent dat nou weer?

Vince clarke?
Dave stewart bedoel je?
 
dit nr is al vaak geremixt van house t/m D&B.
een van de remixers die mij nog bij staat is dave angel een hele lange tijd terug.
 
Bloos...
Ik dacht even snel te antwoorden voordat ik weer de deur uitging. Juliie hebben natuurlijk gelijk! A slip of the mind. Mea culpa.
Met die Stewart en synths weet ik het zo net nog niet...
 
Goh, Altijd gedacht dat het hele sweet dreams gemaakt was met een arp 2600 en een 8 sporen recorder. Meen ik ooit gelezen te hebben...

Kan het best mis hebben hoor ...

Groet,
Allert
 
Mijn god waar heb je die MP3 weggevist?
Die synthlijn, de filter envelope staat volgens mij te extreem. Misschien dat je ook met EQ een beetje meer de originele klank kan benaderen.
 
Over juist ditzelfde onderwerp is ongeveer een jaar of wat ook al een thread geweest en toen was ook mijn opmerking dat het ganse album van Sweat Dreams is opgenomen met één Jupiter 8, een LinnDrum en een 8 sporen bandopnemer in hun ruimte boven een winkel.

Live werd ook een SH9 gebruikt en in de clip is ook een drum'computer' te zien, maar dat zou dus enkel als clipmateriaal gediend hebben.

Dit verhaal is destijds in een aantal inteviews op TV en in maandbladen te horen/lezen geweest.

:doei:
 
Origineel geplaatst door Danny
in de clip is ook een drum'computer' te zien
zo'n ouderwetse-textverwerker-alles-in-1-computer-ding idd waar Dave de hele tijd semi op zit in te keyen...
aan het begin van de clip te zien en ergens bijna op het einde in een weiland met die koe... erm...
 
Ja, dat is dus de MCS Rhythm Computer. Zonder tekstverwerker functionaliteit.

attachment.php


attachment.php
 
Back
Top