Synthesizer uit Sweet Dreams

Bretsig!
 
:confused:

P.S. ik wordt oud =(
 
Ik hoor in de verste verte geen Linndrum sound in het orgineel. De synth, ik geloof ook niet dat het de Juno60 is. (nou althans ik heb nog nooit die sound uit mijn J60 kunnen persen).
Ik zou eerder gokken op een Jup8

..en al die interviews, daar moet je (helaas) vaak niet teveel waarde aan hechten. Vaak lullen ze maar wat..



R
 
Ik weet bijna zeker dat ik ooit in een interview met Annie Lennox en Dave Stewart gelezen heb dat de bassline gemaakt is met een EDP WASP (op een hotelkamer) en dat het nummer erg snel in elkaar is gezet. Ik heb alleen geen bewijsmateriaal.=(
 
Origineel geplaatst door Camiel Toe
Ik weet bijna zeker dat ik ooit in een interview met Annie Lennox en Dave Stewart gelezen heb dat de bassline gemaakt is met een EDP WASP (op een hotelkamer) en dat het nummer erg snel in elkaar is gezet. Ik heb alleen geen bewijsmateriaal.=(

Dit heb ik ook eens ergens gelezen...

Ze gebruikten de Wasp in ieder geval als "sketch book", het kan best zijn dat ze het later met een andere synth hebben uitgewerkt.

Juno-60 geloof ik ook niet, de klank hiervan is gewoon anders.
 
Grappig, Monopoly. Maar hoewel ik ook altijd heb aangenomen dat het een Juno synth moet zijn geweest, is je mp3 niet overtuigend.
 
Ik zeg alleen dat dit een pre-set is van een juno waar die mogelijk van afgeleid is.
Het is volgens mij echt geen wasp.
Ik heb geen juno60 staan hier wel een wasp.
 
Ik zag inderdaad dat er vorig jaar al een discussie was geweest over dit nummer.
Ik heb nog flink lopen te googelen maar ik ben er nog niet uit.
Ik heb de LP's nog maar helaas staan er geen gearlists op.

Ondertussen heb ik nog wel erg vaak geluisterd naar de intro en dat is gelukkig geen straf ;)
 
Hmmm ik dacht altijd dat ze dat met een VSTi hadden gemaakt....
 
Klopt, dat was gewoon inprikken in die tijd :)

fullvst.jpg
 
Altijd gedacht dat dat een jupiter 8 was! maar weet ook niet meer hoe ik daar bij kom...ergens gelezen? of misschien omdat ze een jp-8 in hun gearlist hadden, of heb ik dat mis?
 
Back
Top