Akai S950 diskreader/writer

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Ik maak voor de S950 samplesets door de samples 1 voor 1 op te nemen dmv de line input. Klinkt heel lekker rauw.. Ik heb eigenlijk daar ff geen zin meer in want het kost erg veel tijd. Nu weet ik dat er een programmatje was/is waarmee je op je compu die samples op een floppy kon zetten, het heette vollgens mij ADISK ofzo. Maar daar is mij het nog niet mee gelukt (zal wel komen door XP ofzo)

Andere manier zijn geloof ik MIDI sample dump, maar daar heb ik ook geen ervaring mee, en kan het ook niet vinden op internet.

Zijn er nog mensen met handige tips-n-tricks?
 
arrggghh

1e sampletje gaat goed...
2e sampletje niet.. op 1 of andere manier overschrijft ie de eerste sample. Vreemd. De naam van de eerste sample is correct, de volgende sample heet opeens 01.

Valt nog niet mee grr.. volgens mij doe ik toch alles goed..

waarom zijn apparaten met het lekkerste geluid zo *beep* in gebruik??

R
 
Origineel geplaatst door Arv
arrggghh

1e sampletje gaat goed...
2e sampletje niet.. op 1 of andere manier overschrijft ie de eerste sample. Vreemd. De naam van de eerste sample is correct, de volgende sample heet opeens 01.

Valt nog niet mee grr.. volgens mij doe ik toch alles goed..

waarom zijn apparaten met het lekkerste geluid zo *beep* in gebruik??

R

let op de maximale lengte van je tekens (bij 2800 zijn dit er 12)

had ik laatst toen ik een gemapte wurlitzer erop zette, samples waren als volgt:

wurlitzer ep c1
wurlitzer ep c2
wurlitzer ep c3 etc.

hij werd dus automatisch wurlitzer ep, en de volgende ook, en overschreef m dus
 
Origineel geplaatst door Vlex
let op de maximale lengte van je tekens (bij 2800 zijn dit er 12)

had ik laatst toen ik een gemapte wurlitzer erop zette, samples waren als volgt:

wurlitzer ep c1
wurlitzer ep c2
wurlitzer ep c3 etc.

hij werd dus automatisch wurlitzer ep, en de volgende ook, en overschreef m dus

Nee helaas is dat het ook niet.. IK heb expres de samples namen gegeven zoals BD1.wav en SD2.wav etc.. De 950 kan tot 8 tekens aan.

De eerste sample gaat prima, neemt keurig de naam van de sample over enzo. Maar de volgende sample die je stuurt gaat mis.. Vreemd!

Ik ga de handleiding van de S950 nog is doorspitten, misschien dat het erin staat.

thnx voor het meedenken trouwens

R
 
Back
Top