Multi-kanaals audio-repeater

Rubenes

Gebruik standaard
Lid sinds
14 december 2003
Berichten
501
Ik zag dus onlangs de Electrix Repeater en de MC-09 van Roland op internet staan. Ik zou dus willen weten wat jullie ervaring is met deze apparaten en of er betere zijn, omdat zo'n apparaat me wel interessant leek (niet kopen).
 
Heeft niemand ervaring met dit soort apparaten?
 
De MC09 is een monofone synthesizer (bassliner). Er zit een hele lading golfvormen in (de meeste zijn variaties op saw, square enz), en verschillende filters. De filter vind ik persoonlijk erg zwak klinken, vooral als er resonantie bij komt. Maar dat kan heel persoonlijk zijn. Daarnaast kun je vier sporen opnemen (van zowel de audio-in als de synth zelf) en afspelen, van één maat lang. Deze functie werkt soms nogal onvoorspelbaar: sommige loops uit het synth gedeelte worden niet helemaal correct opgenomen.
Ik heb zelf een tijdje met de MC09 gewerkt, en ik was er niet kapot van. Zowel klank als interface vond ik erg matig. Persoonlijk zou ik dan voor een Electribe A gaan. Die klinkt beter, werkt makkelijker en overzichtelijk en heeft twee parts.
 
Het probleem met een Electribe A is dat hij geen loops kan opnemen. Dat kan de MC-09 wel.
Ik zag ook de SP serie van Roland. Deze geven ook wat ik wil.

Eigenlijk wil ik eigenlijk wel zo'n audiolooper kopen. En voor die mensen die denken dat ik veel wil, ja. Dat is waar.
 
Voor alleen audio loops zou ik de MC09 zeker niet kopen. Die functie werkt erg matig en je kan bijna nix met die loops. Kun je beter kijken naar een eenvoudige sampler.
 
Dan maar wachten op de Repeater MK2... of ik koop de MK1 van Ebay.
 
neem anders een Boss sp202, simpel loop samplertje en je ziet ze voor weinig langs komen.
Was mn eerste "sampler" toen in de tijd(+/-fl.600) naast mn mc303.. :P geweldig voor live!
 
Origineel geplaatst door Maleh
neem anders een Boss sp202, simpel loop samplertje en je ziet ze voor weinig langs komen.
Was mn eerste "sampler" toen in de tijd(+/-fl.600) naast mn mc303.. :P geweldig voor live!

Nah, dat hoeft niet. Ik ga een MPC kopen, omdat deze het kan.
 
wat wil je eigenlijk met die sampler...? :)

drums... loopjes? klanken als werkelijk instrument gebruiken verspreid over een klavier?
 
Origineel geplaatst door cloudman
wat wil je eigenlijk met die sampler...? :)

drums... loopjes? klanken als werkelijk instrument gebruiken verspreid over een klavier?

De 2de optie. Ik wil mijn gitaar als loopje kunnen opnemen.
 
dat kan je in principe met veel dingen he, ook met phrase-samplers zoals de sp's...
 
Back
Top