Beginnersvragen

Johnny U

Nieuwkomer
Lid sinds
4 Maart 2005
Berichten
10
Locatie
Rhoon
Hai all,


Ik ben in het bezit van een Roland MC303 en een Roland Juno 2 ( en nog noep met midi....:P )

De MC303 kon ik gewoon via Cakewalk / cunbase sequencen... geen probleem ( alleen de filters kan je niet gebruiken :( )

Nu wil ik de Juno en de MC303 samen gebruiken maar heb de volgende probleempjes.

dus vandaar de volgende vraagjes....

1) kan je maar 1 kanaal van de Juno aansturen met Cubase / Cakewalk ? ( of heb ik niet de goede maps voor deze )

2) Ik wil de juno als 1e hebben en daarvan de Midi thru gebruken naar me MC303 ( die heeft geen midi thru )

3) wat moet ik hebben om de filters van de Juno 2 te gebruiken in Cubase / Cakewalk ?

sorry als het nog noob vragen zijn, ik heb van alles geprobeerd te vinden hier over, maar kon het niet vinden
maw ik ga niet gelijk vragen zonder zelf te proberen....;)


Groetjes

John...:)
 
Re: Beginnersvragen

Origineel geplaatst door Johnny U
Hai all,


Ik ben in het bezit van een Roland MC303 en een Roland Juno 2 ( en nog noep met midi....:P )

De MC303 kon ik gewoon via Cakewalk / cunbase sequencen... geen probleem ( alleen de filters kan je niet gebruiken :( )

Nu wil ik de Juno en de MC303 samen gebruiken maar heb de volgende probleempjes.

dus vandaar de volgende vraagjes....

1) kan je maar 1 kanaal van de Juno aansturen met Cubase / Cakewalk ? ( of heb ik niet de goede maps voor deze )


Inderdaad. De Juno is 'monotimbraal', kan maar 1 klank tegelijkertijd weergeven, en luistert ook maar op 1 MIDI-kanaal. Die stel je in met de knop 'MIDI' ..maar dat had je vast al door.


2) Ik wil de juno als 1e hebben en daarvan de Midi thru gebruken naar me MC303 ( die heeft geen midi thru )

..wat is je vraag?
Dit zal wel gaan werken. Ben je ook van plan dingen met de Juno in te gaan spelen? ..alsin, moet Cubase opnemen wat je op het toetsenbord van de Juno speelt? Dan lijkt het me zaak om de MIDI-out van de Juno aan te sluiten op de PC. Maar dat had je vast ook wel door :)


3) wat moet ik hebben om de filters van de Juno 2 te gebruiken in Cubase / Cakewalk ?

Daar zijn een paar technieken voor (voor zover mij bekend):

- VCF cutoff SYSex commando's sturen. Sysex is een manier om over MIDI complete patches te versturen. Ik gebruik het zelf niet, zou niet weten hoe je dat in Cubase regelt.

- de 'Brilliance' functie genereert ook controllerdata. per opwaartse stap een bericht (de alphadial naar rechts draaien, en per neerwaartse stap. Geen idee welke controller. Misschien was het ook wel SYSex :)

- VCF cutoff aan de Afertouch knopen. Als je door de parameters van je patch loopt, kom je VCF AFTR tegen. Die moet je op 15 zetten, en dan kun je, door simpel in Cubase met het potloodje de Aftertouch controller te 'tekenen' lekker geautomatiseerd het filter open en dicht gooien.

Hoop dat je hier wat aan hebt..


sorry als het nog noob vragen zijn, ik heb van alles geprobeerd te vinden hier over, maar kon het niet vinden
maw ik ga niet gelijk vragen zonder zelf te proberen....;)

http://www.alphadial.org/
en iets van http://www.google.nl/search?hl=nl&q=JUNO+2+cutoff+cubase&spell=1
 
Re: Re: Beginnersvragen

Re: Re: Beginnersvragen

oeps.. dubbelpost.. :bekdicht:

kan deze weg..?
 
Back
Top