Ak. drums op sample CD?

Bert ten Hove

Whatever
Lid sinds
25 december 2002
Berichten
618
Locatie
Apeldoorn
Tot op heden gebruik ik drums uit de Roland JV-serie. Deze drumklanken beginnen me echter steeds meer te irriteren. =( Ben op zoek naar goede akoestische drumklanken. lekker aanslaggevoelig, lekkere bekkens, goede snares, lekkere base, ach gewoon zoals een echt drumstel hoort te klinken.

Hardware is natuurlijk een optie, maar de zoektoch op dit forum levert me nog geen duidelijke oplossing, veel goede bakkies, maar welke nou echt lekker akoestisch kunnen drummen?

Omdat ik werk met Sonar ben ik in het bezit van de V-sampler. Op dit moment nog behoorlijk grijs ding voor mij, maar dat is een kwestie van erin verdiepen en uitproberen, dat zal wel lukken. :geslaagd:

Wat ik dus eigenlijk zoek zijn goede akoestische drum samples voor deze sampler, die overigens de meeste standaard bestanden kan importeren. (zoekfunctie naar Vsampler levert veel positieve reacties op). Op e-bay zijn zat sample-CD's te vinden, echter, er valt niks te beluisteren en door de bomen zie ik het bos niet meer.

Ik lees dat hier veel mensen met samplers werken, vandaar mijn vraag: Welke CD('s) zijn het meest geschikt voor mij? Of ga ik helemaal de verkeerde kant op en moet ik toch naar hardware? Misschien andere alternatieven?

Gr.Bert
 
Acoustische drumsounds, mmmmh.....het is een wat oude machine, maar ik zou eens een Emu Procussion uitchecken als ik jou was. 2e hands heel goedkoop tegenwoordig (ongeveer E 135,-) en bomvol drumsamples van de bekende Emu-kwaliteit. Ook uitgebreid te editten mocht je dat willen, maar dat hoeft natuurlijk niet.
 
ik heb hier thuis nog een re-te goede samplecd liggen met natuurlijke drumsounds (bob clearmountain -zoek maar eens op internet-)
is echt een top-cd met de beste snares kicks etc..met de beste microfoons opgenomen. mail me maar ..kun je een copietje krijgen(ik heb er voor betaald en dan krijg jij de zogenaamde backup)
 
@Pjotr G
Geweldig. Inderdaad groot, 72MB, maar klinkt heel erg goed (de losse wavjes). Heel mooie bekkens vooral. Nu nog in de Vsampler . . .

@etaion
Snare wel lekker, maar komt in de bekkens vooral wel iets te kort. Zeker bruikbaar, dat wel

@Yawgmoth
Zal ik morgen even halen en proberen.

@Hooihuis
Goede tip, maar ga toch eerst met Vsampler proberen. Zag er trouwens een voor 100 euro! Heb veel kritieken gelezen, niet iedereen is enthousiast trouwens, maar in relatie met de prijs moet het een geweldig apparaat zijn.

@cirkelzaag
Geweldig aanbod van je, wil het graag proberen, al vind ik kopen geen probleem.

@allen
Bedankt voor jullie reakties! :)
 
Back
Top