EMU EOS cd Branden

Slipperman

Rooibosje iemand?
Lid sinds
19 april 2002
Berichten
5.336
Locatie
thuis
Ik heb sinds een dag nu een Emu E6400 in me rack erbij hangen. Erg leuk ding die tot de limits is uitgebreid qua RAM. 128 MB dus. PAst aardig wat in.
Probleem is echter dit:

ik heb er een SCSI cdrom aan hangen en een SCSI HD. Nah die 2 werken gelukkig naar behoren en de emu cds die ik heb (is E3 formaat geloof ik) die werken gewoon net als de akai cds.

Echter nu 1 probleem. Heb op me PC een enorme zooi samples. Maar niet alleen samples ook de bijbehorende programs ed. Nu heb ik translator en heb Emu proteus X. Met translator kan je leuk image files maken, met proteus X kan je goed naar EOS exporteren. Tot zover lukt het nog. Krijg zelfs giga ed. zonder problemen en MET loopingpoints geimport, export en converted en op die image. Alleen nu het branden nog... Een halve spindel verder met allerlij programmas en settings kom ik er maar niet aan uit. Hij brand gewoon echt die image file niet.

Zowieso raar vind ik het dat geen een programma .img automatisch al als een image file herkend. mijn branders ondersteunen RAW data branden. zowel SAO als DAO.
Lijkt me dat ik DAO RAW moet hebben als formaat.
Heb zowel alcohol 120, nero als een of andere dos tool door chicken sys zelf aangeraden gebruikt (al kom ik daar dus niet verder met die laatste).

Iemand enig idee voor de juiste settings. Heb het idee dat het in de block sizes ed ligt?
 
Als je eerst de banken met geluiden in je E6400 krijgt (via SCSI) is het betrekkelijk eenvoudig om ze op CD ROM te branden.
Dat deed ik jaren geleden meerdere malen:
Ik schreef ze vanuit mn EMU naar een -door de EMU geformatteerde- SCSI drive, hing die drive vervolgens aan m'n Mac en kopieerde de inhoud met de zgn 'blind scsi transfer' in Roxio (toen nog Adaptec) Toast naar CD.
Let wel, alleen de eerste 700 MB werd weg geschreven, de rest gewoon genegeerd.
Maar dat werkte prima.

Maar goed, jij hebt je sounds op je PC. Dat is een stuk lastiger, misschien wel onmogelijk.
De EMU gebruikt een geheel eigen disc formaat, ik vraag me af of dit door een PC is te maken.
Zou heel mooi zijn als daar toch een methode voor bestaat. Ben ook wel benieuwd.
Heb je al eens op andere EMU forums gekeken?
Zoals deze
Misschien staat daar iets....
 
tja scsi kaartje zit ik nu te overwegen. vraag me af of dat wel werkt dan? scsi kaart om de pc met een HD te connecten en die weer naar de EOS. Vanavond maar even de EOS manual doorspitten...

andere fora al bezocht en gelukkig is niet alleen SF de enige met zoekfunctie;)
 
Ik heb het laatst toevallig nog geprobeerd (zie de thread over het lezen van EIII op EmuX hier op het forum) met een image aangemaakt in Translator. Ik kon die image gewoon met B's Gold 5 (die bij mijn brander zat) DAO branden en direct als EOS cd lezen in mijn Akai S6000. Ik zou nog even de exacte settings, voor zover anders dan default, moeten checken, maar de eerste cd die eruit kwam was gelijk goed. Volgens mij heb ik niet meer gedaan dan 'm op data-cd zetten en de image erop slepen als track 1.
 
Ik heb een ander vraagje:

Ik heb ZIP diskettes met EMU data. Deze zou ik graag op CD rom willen branden. Alleen mijn PC herkent niet de EMU geformateerde disk. Nu heb ik ook geen MAC. Is het toch mogelijk een image file te maken? d.m.v. een PC programma.
 
ja dat kan. goldenhawk software maakt programmas voor het branden en images en allemaal van die gein. Word ook door translator aangeraden. Die hebben voor wat jij wilt ook een programma. Trekt een image van je zip en die kan je op je pc zetten en desnoods branden. Als je slim bent gebruik je dan translator en laad je al die images afzonderlijk en mikt ze allemaal op grotere images bij elkaar om de cd te vullen... Zou moeten werken...

@Etaoin > Als je dat kan doen graag ! Heb nero, alcohol en dergelijke geprobeert alleen ze herkennen .img niet als een image file...
 
Ik vergis me. Ik heb het geprobeerd met die software die ik bij de brander kreeg, maar die kan sowieso geen images verwerken. Ik heb de .img naar m'n Linux machine gekopieerd en 'm gewoon 1-op-1 naar een cd geschreven met cdrecord.
 
Back
Top